Heb zelf ook veel motoren gereden, aan veel gesleuteld, etc. etc. Vanmiddag op de testbank op een R1 gereden. Na 10km/h begint de km teller behoorlijk af te wijken. Boven de 250km/h wijkt ie op sommige plaatsen 28km/h af!! .. 140km/h rijden is geijkt 127ofzo , oftewel, gas erop op de weg

Tuurlijk is een Hayabusa met Turbo leuk, maar denk je ook aan het turbo gat, de compressie die omlaag moet, etc. etc. etc. etc. Turbo opbouwen is niet zo makkelijk hoor.
Lachgas is erop schroeven , afstellen, fijn tunen en instant pk's als je ze nodig hebt. Let wel, fijn tunen is van cruciaal belang.
Ik zeg niet dat lachgas beter is als turbo. Liefste een kombinatie van die 2 , ja die heeft mijn maat/baas ook al gebouwd, 10 jaar terug. turbolachgas combinatie in harris frame met kawa blok. Heel blok aangepast etc.
Idd is nieuwe motor anders als ingereden motor op testbank. In England liggen de vermogens volgens mij hetzelfde als hier.
En iedereen kan lang en breed lullen en stoer doen

, eer dat je 150 a.w. pk gebruikt op een 170kg wegende fiets, ben je een hele goede coureur, hard optrekken kan iedere idioot(ook dat is nog niet makkelijk

), knee downen is ook te leren.
Ik zelf ben meer een suzuki man boven kawa. Kawa heeft te slechte versnellingsbakken (2e versnelling problemen, ook bij nieuwe bikes als de ZRX bijv.) Daarnaast is kawa wel vet met hun rauwe geluid en toch stiekem veeeeeel vermogen uit de cc's.
Een gixxer 1000 van 2003 scoorde met akra systeem en PC3 , 159,4pk a.w. op 11334.6rpm en een koppel van 117,5nm op 7998,5rpm. En daar kon nog wel wat meer uitgehaald worden met die setup. Zijn de leukere waardes
Maarja een geblue print blok van een R1 uit 99 met akra systeem en dyno kit + k&n ging hier al stukje overheen met 159 a.w. pk en 123nm ofzo.
Van de winter is er een ZX12R aangekocht. We verwachten de 250a.w. pk te gaan halen doormiddel van blok tunen en lachgas. Is wel project op 2 jaar basis. Is van particulier.
Allemaal leuk.. Maar je moet gewoon rijden wat je leuk vind, wat bij je past.
ow voor de mensen die geweld leuk vinden
Zo genoemde first to fifth gear run. Vanuit de 1ste versnelling naar de 5e versnelling met uiteraard vol gas.Klik deze link!
Zo genoemde 5th gear run. Vanuit bijna stilstand in de 5 volgas.Klik deze link!
Van 83 kruk as pk naar , de cijfers uit mijn hoofd : 226 p.k. a.w. (als ik me niet vergis) en een koppel van 201nm (toerental moet ik even opzoeken)
Drachten :
1/4 mijl / 400 meter = 9,928 seconde = eind snelheid 231 km/u