XXL Nutrition

Mijn eerste (bulk)voedingschema

hsb

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
61kg
Vetpercentage
10%
Beste iedereen,

Ik vroeg mij af wat jullie hiervan vinden, alle kritiek is welkom.

Gegevens:
Geslacht: Man
Leeftijd: 21
Lengte: 178 cm
Gewicht: 61 kg
Vet% : 11%

Energiebehoefte:
Met behulp van de "Calorie calculator" van Vince Delmonte Kreeg ik het volgende:

Ik heb dit ingevuld:
Mealplan: Advanced Weight Gain
Sex: Male
Bodyweight: 134lbs (60kg)
Body fat: 11%
Activity level: Moderate

Dit kreeg ik als uitkomst:
[post bewerkt, na de eerste 4 reacties]
kcal: 3584 kcal
Eiwitten: 180gram 720kcal
Koolhydraten: 460gram 1841kcal
Vet: 114gram 1023kcal

Voedingschema:
7:30 Maaltijd 1
1 banaan [100gram 89kcal 1eiwit 23Koolhy 0vet]
1 eetlepel olijfolie [9gram 80kcal 0eiwit 0 koolhy 9vet]
4 ei-eiwit [200gram 98kcal 22eiwit 1koolhy 1vet]
Whey perfection [56gram 220kcal 44eiwit 5koolhy 3vet]
0.4l magere melk [160kcal 16eiwit 24koolhy 0vet]
2 omega 3 pillen
2 multi-vitamine pillen.

Totaal maaltijd 1: 647kcal 83 eiwit 53 koolhy 13 vet

10:00 Maaltijd 2
2 bruine boterhammen [147kcal 8eiwit 27koolhy 2vet]
2 plakjes kipfilet [25gram 27kcal 5eiwit 0koolhy 1vet]

Totaal maaltijd 2: 172kcal 13 eiwit 27 koolhy 3 vet

12:30 Maaltijd 3
4 bruine boterhammen [294kcal 16eiwit 54koolhy 4vet]
4 plakjes kipfilet [50gram 54kcal 10eiwit 0koolhy 2vet]
1 banaan [100gram 89kcal 1eiwit 23koolhy 0vet]

Totaal maaltijd 3: 437kcal 27 eiwit 77 koolhy 6 vet

15:00 Maaltijd 4
Walnoten [100gram 675kcal 14eiwit 12koolhy 62 vet]

Totaal maaltijd 4: 835kcal 30 eiwit 36 koolhy 62 vet

18:00 Maaltijd 5
Aardappel-schijfjes [300gram 423kcal 6eiwit 60koolhy 15vet]
+Avond eten

Totaal maaltijd 5: 423kcal 6 eiwit 60 koolhy 15 vet

20:00 Maaltijd 6
Whey perfection [56gram 220kcal 44eiwit 5koolhy 3vet]
amandelen [100gram 583kcal 19eiwit 6koolhy 52vet

Totaal maaltijd 6: 963kcal 79 eiwit 35 koolhy 55 vet

22:30 Maaltijd 7
Magere kwark [100gram 71kcal 13eiwit 3.5koolhy 0.5vet]

Totaal maaltijd 7: 71kcal 13 eiwit 3.5 koolhy 0.5 vet

Totaal:
- 3548 kcal
- 251 gram eiwitten
- 291 gram koolhydraten
- 148 gram vet

Zoals je kan zien kom ik wat te kort in: kcal en koolhydraten maar krijg ik juist een overdosis aan vet & eiwitten binnen.

Alleen ik kan niks vinden waardoor ik het kan optimaliseren, dus alles suggesties zijn welkom!

Groetjes,
HsB

Laatst bewerkt:
Als je die E/K/V ratio persee wil halen kan je gewoon een van de keren dat je noten eet een normale maaltijd eten. Dit kan zijn kip met rijst, brood of pasta of magere vis met rijst of pasta of iets dergelijks. En ik zou die laatste shake vervangen met een bak magere franse kwark. Ook heb je je avondeten van 18:00 op 0 calorieen gezet, dit is gewoon van de pot schaft? Ik zou hiervoor gewoon een schatting maken en deze toevoegen in je schema.

Je hebt overigens ook geen 360 gram eiwitten nodig hoor, je weegt maar 60 kilo dus dat is 6 gram eiwitten per kilo! Hier op het forum wordt vaak gesuggereerd dat 3gram per kilo wel de upper limit is van wat nodig is voor optimale groei.

Qua macro's zit je helemaal niet verkeerd, alleen zou ik de opbouw ff wat anders doen.

Ik zou de eieren en banaan inwisselen voor brinta om 's ochtends toch goed te beginnen.

Ik zou maaltijd 2 & 3 omdraaien.

Misschien voor de afwisseling je melk één keer inwisselen voor kwark met wat fruit.

Betreft je calorieen zou ik hier eens mee beginnen, omdat je best van ver moet komen en dan kan het nogal snel gaan in het begin als je zo ver boven je onderhoud gaat eten.

168gr whey perfection per dag?

Puntjes van verbetering....
Maak van die 2 eieren in de ochtend eens 4 ei-eiwitten.
Verder zou ik ook die melk 'verrijken' met wat brinta en die banaan wegdoen.

Tot slot....waarom zo ingewikkeld met die eettijden.
Zou alles gewoon in 3 maaltijden stoppen...
Op trainingsdagen het meeste Post WO eten en op rustdagen het meeste in het ontbijt proppen.

Verder ziet het er zeker niet verkeerd uit.

• Topic Starter Topic Starter
Allereerst hartelijk dank voor jullie reacties!

Als je die E/K/V ratio persee wil halen kan je gewoon een van de keren dat je noten eet een normale maaltijd eten. Dit kan zijn kip met rijst, brood of pasta of magere vis met rijst of pasta of iets dergelijks. En ik zou die laatste shake vervangen met een bak magere franse kwark. Ook heb je je avondeten van 18:00 op 0 calorieen gezet, dit is gewoon van de pot schaft? Ik zou hiervoor gewoon een schatting maken en deze toevoegen in je schema.

Je hebt overigens ook geen 360 gram eiwitten nodig hoor, je weegt maar 60 kilo dus dat is 6 gram eiwitten per kilo! Hier op het forum wordt vaak gesuggereerd dat 3gram per kilo wel de upper limit is van wat nodig is voor optimale groei.

Beste 4everPrutser, het avondeten van 18:00 is wat de pot schaft, maar wel altijd met 300 gram aardappel-schijfjes. Ik zal hier zo snel mogelijk het gemiddelde van berekenen en die toevoegen aan mijn schema.

Ik heb gemiddelde eiwitten per dag vervangen naar: 180 gram en de laatste shake vervangen naar magere franse kwark.

Qua macro's zit je helemaal niet verkeerd, alleen zou ik de opbouw ff wat anders doen.

Ik zou de eieren en banaan inwisselen voor brinta om 's ochtends toch goed te beginnen.

Ik zou maaltijd 2 & 3 omdraaien.

Misschien voor de afwisseling je melk één keer inwisselen voor kwark met wat fruit.

Betreft je calorieen zou ik hier eens mee beginnen, omdat je best van ver moet komen en dan kan het nogal snel gaan in het begin als je zo ver boven je onderhoud gaat eten.

Beste Vortexx029, Ik heb meerdere malen geprobeerd om in de ochtend Brinta te eten, maar ik krijg het gewoon NIET naar binnen. Zo heb ik het geprobeerd met melk, water of met een overdosis aan suiker. Maar krijg het gewoon niet naar binnen.

Verder heb ik maaltijd 2 & 3 omgedraaid en zal ik zo nu en dan melk omwisselen voor kwark met wat fruit.

168gr whey perfection per dag?

Beste Kleppertje, Dit was om aan 358 gram eiwitten te komen, maar ik kreeg net te horen van 4everPrutser dat dit helemaal niet nodig is en dat 180 gram meer dan voldoende is. Dus nu neem ik per dag 112gram whey perfection

Puntjes van verbetering....
Maak van die 2 eieren in de ochtend eens 4 ei-eiwitten.
Verder zou ik ook die melk 'verrijken' met wat brinta en die banaan wegdoen.

Tot slot....waarom zo ingewikkeld met die eettijden.
Zou alles gewoon in 3 maaltijden stoppen...
Op trainingsdagen het meeste Post WO eten en op rustdagen het meeste in het ontbijt proppen.

Verder ziet het er zeker niet verkeerd uit.

Beste Horseman14, Ik heb die 2 eieren in de ochtend vervangen naar 4 ei-eiwitten. Verder krijg ik gewoon geen brinta naar binnen, hoe hard ik ook probeer.

Verder heb ik geprobeerd om alles in 3 maaltijden te stoppen, maar na een tijdje krijg ik gewoon niks meer naar binnen, daarom heb ik het over een dag verspreid.

Terug
Naar boven