XXL Nutrition

Mijn training gedurende m´n eerste kuur

JeePee18

Dutch Bodybuilder
Waardering
8
Lengte
1m92
Massa
99kg
Vetpercentage
11%
Beste medeBB´ers,

Na een aantal topics te hebben geopend en meerdere malen te hebben aangekondigd dat ik aan mijn eerste kuur ga beginnen is het dan bijna zover. Nu rest mij alleen nog één vraag.

De afgelopen jaren heb ik verschillende trainingsroutines gekend en uitgevoerd. Uiteraard wel altijd met een bepaalde basis die ik altijd in m´n schema hou. Nu ik ga kuren wil ik me ook echt wel aan een bepaalde basis houden. Natuurlijk reageert ieder lichaam anders op een bepaalde soort training. Ik train nu bijvoorbeeld aan de hand van het MI40 schema van Ben Pakulski en ben er zeer tevreden over.....

Mijn vraag: Hoe veranderden jullie je schema tijdens of voor een eerste kuur? Of bleven jullie je houden aan de basis die je hanteerde toen je nog naturel trainde? Persoonlijk denk ik dat de voeding een grotere rol speelt dan de training? (je moet wel trainen natuurlijk ;)).

Alvast bedankt voor de reacties!

Greetz JeePee18

Heb nog niet gekuurd, ga hier binnekort net als jou mee beginnen. Ik hou mezelf vast aan mn eigen schema voor massa, niet die voor kracht. Gewoon het schema waarmee ik zelf de meeste massa heb aangezet, blijf ik doen. Vlak voor de kuur schakel ik wel eerst terug over naar kracht, zodat je lichaam net die 'extra schok' krijgt op t moment dat je gaat kuren en terugschakelt naar massa.

Ben nog niet ervaren genoeg om je een antwoord te geven dus ff iets offtopic: Dat MI40 schema.. wat houd dat precies in?

• Topic Starter Topic Starter
Ben nog niet ervaren genoeg om je een antwoord te geven dus ff iets offtopic: Dat MI40 schema.. wat houd dat precies in?

MI40 is het schema van Ben Pakulski. Qua reps doe je 1 seconde positief en 4 negatief. Hierbij doe ik acht herhalingen waardoor de set ongeveer 40 seconde duurt. Hierbij hou je ook 40 seconden rust. Het is in de vorm van een reverse pyramid! Ik begin met het zwaarste gewicht. Wel icm een opwarmset gedurende de eerste oefening van de spiergroep!

---------- Toegevoegd om 23:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:46 ----------

Wat word je eerste kuur mark?

---------- Toegevoegd om 23:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:48 ----------

Wat word je eerste kuur Mark? ;)

Pakulski z'n schema volg ik niet, z'n manier van trainen met die 4 seconden negatief wel. Voor mij werkt het met bepaalde groepen lekker om ze 2 keer te pakken in een week, doe ik voor m'n schouders ( zij/achterkant/traps ), rug en vanaf volgende week benen. Ik zou als ik jou was m'n normale schema aanhouden waarmee je massa pakt en dan af en toe een beetje experimenteren.

Pakulski z'n schema volg ik niet, z'n manier van trainen met die 4 seconden negatief wel. Voor mij werkt het met bepaalde groepen lekker om ze 2 keer te pakken in een week, doe ik voor m'n schouders ( zij/achterkant/traps ), rug en vanaf volgende week benen. Ik zou als ik jou was m'n normale schema aanhouden waarmee je massa pakt en dan af en toe een beetje experimenteren.

Aight! Thanks Mikie B! Vind die 4 seconden terug heerlijk om te doen. Gewoon killing alleen met borst is het vervelend omdat m´n schouders dan aardig gaan verzuren op een gegeven moment. Dus jij zegt keep it to the basics en doe wat je fijn vind......

Aight! Thanks Mikie B! Vind die 4 seconden terug heerlijk om te doen. Gewoon killing alleen met borst is het vervelend omdat m´n schouders dan aardig gaan verzuren op een gegeven moment. Dus jij zegt keep it to the basics en doe wat je fijn vind......

Borst vind ik juist lekker om zo te isoleren hehe, schouders voel ik er ook niet bij en dat is volgens mij ook zijn bedoeling. Die lelijke Vince zegt dat op een gegeven moment ook : I feel like, if I had to, I could train shoulders the day after chest.

Je kunt ON wel wat meer volume pakken maar volgens mij verschilt dat echt wel per persoon waar iemand goed op reageert. Ik ga wel goed op high volume iig. Beetje zien wat je fijn vindt!

Borst vind ik juist lekker om zo te isoleren hehe, schouders voel ik er ook niet bij en dat is volgens mij ook zijn bedoeling. Die lelijke Vince zegt dat op een gegeven moment ook : I feel like, if I had to, I could train shoulders the day after chest.

Je kunt ON wel wat meer volume pakken maar volgens mij verschilt dat echt wel per persoon waar iemand goed op reageert. Ik ga wel goed op high volume iig. Beetje zien wat je fijn vindt!

Isoleren in de zin van.....FLYES en geen compounds? Ja ga zeker ff kijken wat ik fijn vind.....gaat wel goedkomen na 4 jaar training.

Isoleren in de zin van.....FLYES en geen compounds? Ja ga zeker ff kijken wat ik fijn vind.....gaat wel goedkomen na 4 jaar training.

Neee joh haha, maar op zijn manier schakel je je schouders voor het grootste deel uit tijdens Benchpresses bijvoorbeeld, dat bedoelde k. Ik bench ook gewoon netjes :P

MI40 is het schema van Ben Pakulski. Qua reps doe je 1 seconde positief en 4 negatief. Hierbij doe ik acht herhalingen waardoor de set ongeveer 40 seconde duurt. Hierbij hou je ook 40 seconden rust. Het is in de vorm van een reverse pyramid! Ik begin met het zwaarste gewicht. Wel icm een opwarmset gedurende de eerste oefening van de spiergroep!

Tnx man, heb ff het 1 en ander bekeken van die gast, ziet er goed uit!

gweoon knallen man, zoals je altijd traint no holding back zeker niet met kure!!

Terug
Naar boven