AndroidHealthClinic

Militairen

de bulk wat in de opleiding voor officier der mariniers zit is veelal gewoon spijkerbroek naast de paar jongens die al bij andere eenheden hebben gezeten of legeronderdelen.

maar je zult heus geen interne sergeanten meer zien in die opleiding buiten een enkele uitzondering, de rest stroomt zelf wel door als ze de ambitie hebben.

sterker nog die opleiding (potom; praktische opleiding tot officier de mariniers, +-12maanden)
is een opleiding die er vanuit gaat dat je spijkerbroek bent aangezien ze compleet bij 0 beginnen.
daarnaast is t een meerjaren traject oa periode aan t kim e/d.

Kijk, deze man weet in elk geval waar hij over praat.

Officier de mariniers en manschappen zijn twee verschillende opleidings trajecten, en je zult inderdaad in de officiers opleiding veel 'spijkerbroek' tegenkomen.

Over het algemeen kiezen ze de juiste figuren er bij de potom wel uit denk ik, ze beginnen met een mega groep en eindigen maar met een handjevol( mn ma is docent op het kim, en gaat ook elk jaar mee naar texel ):p

Ik bedoel alleen maar te zeggen dat de kans om meteen van uit de burgermaatschappij officier der mariniers te worden erg klein is, en dat je eerst een soldaat of onder officiers functie gedaan moet hebben wil je een grote kans hebben om wel officier der mariniers te worden.

oftewel, de weg ernaar is erg lang.

Klopt, dat weet ik ook wel! Maar dat is echt iets wat mij erg mooi lijkt en daar zal ik me dan ook 100% op storten als het daar komt.

je moet aardig debiel zijn wil je tegenwoordig soldaat worden

Leg uit? En ben je ook debiel als je oof of officier wilt worden?

je loopt het risico je leven te verliezen, goed ze denken allemaal "dat overkomt mij niet"
alle kinders worden naar de zandbak gestuurd voor belangen die onbelangrijk zijn voor jij en ik, laat die ouwe rukkers zelf maar vechten

• Topic Starter Topic Starter
je loopt het risico je leven te verliezen, goed ze denken allemaal "dat overkomt mij niet"
alle kinders worden naar de zandbak gestuurd voor belangen die onbelangrijk zijn voor jij en ik, laat die ouwe rukkers zelf maar vechten
----

Laatst bewerkt:

:rolleyes:

laat mij maar lekker in de zandbak spelen voor mijn geld, vindt het een stuk leuker dan elke andere baan.

idd, de kans dat je sterft door een ongeluk in nederland is groter dan daar in afghanistan

een baan bij een gevechtseenheid kan je natuurlijk niet vergelijken met een bureelbaantje... de motivatie is volledig anders. Je hebt natuurlijk wel de typische vooroordelen over militairen die alleen bij het leger gaan om een vast baantje te hebben en om te zuipen, maar ik kan je verzekeren dat militairen in een gevechtseenheid wel uit een ander stuk hout gesneden zijn. Persoonlijk ben ik eens wezen kijken bij een training (MOUT) van een gevechtseenheid (Belgisch leger) door bemiddeling van mijn buurman die kapitein is. Ik moet je zeggen dat ik behoorlijk onder de indruk was van de fysieke paraatheid van die gasten... dat was wel wat anders dan sergeant Watergslaghers, hoor (voor de Nederlanders, sergeant Waterslaghers is het grappige mannetje uit een reeks op VRT, die constant bier loopt te zuipen)

Mickey86 was/is para

Ik ben huurmoordenaar, telt dat ook?

Ik wou vroeger altijd bij de commando's en special forces.
Dat leek me dus echt de shit. Helaas ben ik van die droom afgestapt omdat ik ook van feesten enzo houd.

Terug
Naar boven