XXL Nutrition

Military Press

Anoniem_19_83_

Novice
uitgeschakeld
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
73kg
Hallo, ik had een vraagje over military press.. kun je deze beter zittend/staand stang/dumbbells ?
En welke oefening kan ik het beste doen voor de achterkant van mijn schouders? (voorheen deed ik hiervoor behind neck press maar ik werd geadviseerd om dit niet meer te doen omdat je hierdoor snel schouderblessure zou oplopen)
Mvg Sjoerd;)

Hallo, ik had een vraagje over military press.. kun je deze beter zittend/staand stang/dumbbells ?
En welke oefening kan ik het beste doen voor de achterkant van mijn schouders? (voorheen deed ik hiervoor behind neck press maar ik werd geadviseerd om dit niet meer te doen omdat je hierdoor snel schouderblessure zou oplopen)
Mvg Sjoerd;)
Military press is staand met een barbell. De rest die je opnoemt hebben een andere naam. De behind the neck press is voor je anterior delt en als je de posterior delt gericht wilt aanpakken kun je beter face pulls, bent over DB raise enz. gaan doen.

Wat hij zegt met als toevoeging dat niet alleen de BTN press, maar alle overhead presses voornaamlijk de voorkant belasten.

• Topic Starter Topic Starter
alvast bedankt voor jullie antwoord, ik weet niet hoe die andere oefeningen heten maar welke kun je het beste doen voor je schouders: staand met barbell, staand met dumbbells, zittend met barbell, zittend met dumbbells?;)
ik zal die oefeningen voor achterkant schouders eens uitproberen;)
mvg Sjoerd

Alle druk oefeningen voor schouders zijn goed. Ze verdienen ruim de voorkeurd aan upright rows, side of front raises

Persoonlijk vind ik de MP het zwaarste omdat je dan veel meer spieren pakt van zittend.

Behined the neck press is ook een goede oefening.. ik doe deze altijd in de smithmachine en de rugleuning kaarsrecht. (is wel een blessure gevoelige oefening, dus pak hierbij vooral niet te zwaar, maar ga hoger in herhalingen) Bij Mp kan je zo zwaar gaan als je zelf wilt.

alvast bedankt voor jullie antwoord, ik weet niet hoe die andere oefeningen heten maar welke kun je het beste doen voor je schouders: staand met barbell, staand met dumbbells, zittend met barbell, zittend met dumbbells?;)ik zal die oefeningen voor achterkant schouders eens uitproberen;)
mvg Sjoerd
De dikgedrukte oefeningen belasten allemaal dezelfde kop van de delt de voorste dus (anterior). Dus je kunt ze gewoon afwisselen. Je zou op de middelste kop (lateral) ook nog de nadruk kunnen leggen met verschillende side raises. Dus van alles wat:)

shoulderpress is wel één van mijn favorieten (voor voorkant)! En mag eigenlijk niet missen in je schema.
Voor achterkant schouder bor en barbell rows oa

Alle druk oefeningen voor schouders zijn goed. Ze verdienen ruim de voorkeurd aan upright rows, side of front raises

Dat ligt er maar net aan wat je wilt trainen. Als je zijkant/achterkant bij wilt trekken met de voorkant (die bij de meeste trainee overpoweren) dan heb je weinig aan een oefening die voornaamlijk de voorkant belast

Even een beetje off topic misschien maar MP is mijn favoriete oefening! :lifter:

zittend kun je minder smokkelen en train je strikter.

ik doe het liefste shoulderpress omdat ik die het zwaarste kan.
ik snuffel graag aan zware gewichten:D

Mvg Sjoerd;)

military press
db front raise
upright row
lat raise
db/bb shrugs
rear delt row
face pulls

zo pak ik ze aan, heb je alles gedekt..

Sluit bij geheel aan bij mijn voorganger.

Kwam vandaag via DBB op de volgende site terecht en aan de hand van de site heb je een idee hoe je bepaalde schouder oefeningen dient uit te voeren.

http://pumpin-iron.blogspot.com/

Mvg Sjoerd;)

Ik train mijn schouders op een andere manier... ter plaatsen lopen en ombeurt links en rechts boksen op een redelijk tempo, na een tijd begin je dat te voelen in je schouders, en daar worden ze zeker sterker van.

Maar ik weet niet of jij er echt iets aan gaat hebben.

Ik train mijn schouders op een andere manier... ter plaatsen lopen en ombeurt links en rechts boksen op een redelijk tempo, na een tijd begin je dat te voelen in je schouders, en daar worden ze zeker sterker van.

Maar ik weet niet of jij er echt iets aan gaat hebben.
Goed voor uithouding misschien, maar om sterker te worden moet je je schouder veel zwaarder belasten.

Terug
Naar boven