AndroidHealthClinic

Military Press

imo belast bench je borst minder dan flyes, maar pak je bij bench natuurlijk wel veel meer delen van je lichaam (niet voor niets 1 van de grote 3 compounds) maar het is bullshit dat je je borst niet kunt trainen zonder benchpress.
@ 3XL : hoe zou je dan zijkant en achterkant evenveel kunnen belasten als voorkant? wanneer je bencht en dat soort dingen is het, zoals jij zegt, zo dat je al je voorkant pakt, dus je komt zeker op minstens 3x per week voorkant schouders, meestal veel meer.

hoe kun je dan je zijkant net zoveel belasten? zijn er compound oefeningen hiervoor? anders kun je toch niet 3x per week zijkant gaan isoleren?

Natuurlijk kun je je borst trainen zonder benchpress, maar IMO is dat een waardeloze training dan!
Zeg niet dat het een waardeloze training is, maar ik vind dat dus..
Als je echt denkt dat je met flyes je borst beter belast dan met benchpress, dan kom je denk ik bedrogen uit....., als je echt huge wilt worden, heb je echt compounds nodig, geen isolatie troep!

---------- Toegevoegd om 16:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:51 ----------

Isolatie kan leuk zijn NA de compound..

Moet een MP nou met hieln tegen elkaar uitgevoerd worden of gwn zelf weten hoe breed je voeten staan?

Voor mij is het iig geen goede schoudertraining als ik geen sideraises en bentoversideraises of face pulls bij de rug heb gedaan.
Borst schouders triceps train ik 2 keer per week en benen rug biceps
tain ik 2 keer per week. Kuiten en buik doe ik tussendoor.

Als ik borst voor de schouders heb gedaan vind ik 2 oefeningen voor de schouder wel voldoende MP en sideraises

Natuurlijk kun je je borst trainen zonder benchpress, maar IMO is dat een waardeloze training dan!
Zeg niet dat het een waardeloze training is, maar ik vind dat dus..
Als je echt denkt dat je met flyes je borst beter belast dan met benchpress, dan kom je denk ik bedrogen uit....., als je echt huge wilt worden, heb je echt compounds nodig, geen isolatie troep!

---------- Toegevoegd om 16:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:51 ----------

Isolatie kan leuk zijn NA de compound..

Sommigen hebben alleen problemen met goed de borst te gebruiken bij BP. Het is naar mijn idee een ongelooflijke k*toefening. DB Flat BP of incline BP is veel beter. Je kan bijvoorbeeld makkelijk squats en MPs doen met isolatie "troep" voor de borst, dan ga je echt wel groeien. Je moet alleen niet elke dag 6 verschillende isolatie oefeningen doen als je het ook met 2 compounds kan.

Ik heb trouwens helemaal geen probleem met te sterke anterior delts en te kleine lateral/post. Doe alleen pull-ups en DLs, en voor de rest pakt de MP ze allemaal.

Wow, veel reacties!:D
veel verschillende meningen hierover zo te zien..
maar ff stap voor stap, om schouders te trainen moet je dus in principe zoiezo 3 oefeningen? eentje voor voorkant, achterkant en 'midden'
(dit is ff heel simpel bekeken;))
stel ik zou dit schema nemen: dumbbell front raise (voorkant), lateral side raises (midden) en upright rows (achterkant)
heb ik dan mijn schouders wat dat betreft 'gedekt'?
alle tips zijn welkom;) en laat de discussie gerust doorgaan:p

Ook een manier om schouders gelijkmatig te belasten is hem niet op 1 dag geheel trainen, maar:

Voorkant schouder bij borst (push)
Achterkant schouder bij rug (pull)
Zijkant kun je dan bijvoorbeeld bij achterkant/voorkant meepakken, of op een aparte dag bij benen.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
veel reacties:), maar ik heb nog niet echt het antwoord waar ik naar zocht; ik zoek gewoon een goed schema waarmee ik mijn schouders het beste kan trainen dus voorkant achterkant en zijkant, en met welke oefeningen ik dat het beste kan doen.;)

Shoulderpress
Side raises
Front raises
Bent over raises

veel reacties:), maar ik heb nog niet echt het antwoord waar ik naar zocht; ik zoek gewoon een goed schema waarmee ik mijn schouders het beste kan trainen dus voorkant achterkant en zijkant, en met welke oefeningen ik dat het beste kan doen.;)
Volgens mij heb je genoeg antwoorden om een degelijk schema te maken...

Waarom Shoulderpress en Front raises?

Belasten bijde hetzelfde (kleine) gebied dat bij borst ok al flink aan bod komt.

Overkill dus

+1

(ik vind dat in geen enkel schema een front raise thuis hoort, doe in plaats van die tijd maar face pulls of zo)

+1

(ik vind dat in geen enkel schema een front raise thuis hoort, doe in plaats van die tijd maar face pulls of zo)

++ mee eens
Borst word ook al een dag goed aangepakt dus ook de voorkant schouders.
Als je het gaat vergelijken krijgen de voorste koppen dan 2 keer per week belasting. Is verder niet erg maar het volume op zo'n kleine spier is wel erg veel dan.

Ik gaf alleen wat voorbeelden van oefeningen. Ik doe er nooit meer dan 3 voor schouders. Overkill valt trouwens wel mee bij frontraises omdat ik schouders dinsdag doe en borst op vrijdag.

Schouders liepen eerst ook achter en nu al flink bijgetrokken sinds ik frontraises erbij doe.

Dan kun je ook net zo goed de achterkant van je schouders weglaten omdat je die ook meepakt met je rug?

Laatst bewerkt:
Jawel, kracht zonder uithouding is...kracht.

Strength: It is the ability of the muscle to generate the maximum amount of force.
Endurance: It refers as the ability of the muscle to perform repetitive contractions over a prolonged period of time.

Ik gaf alleen wat voorbeelden van oefeningen. Ik doe er nooit meer dan 3 voor schouders. Overkill valt trouwens wel mee bij frontraises omdat ik schouders dinsdag doe en borst op vrijdag.

Schouders liepen eerst ook achter en nu al flink bijgetrokken sinds ik frontraises erbij doe.

Dan kun je ook net zo goed de achterkant van je schouders weglaten omdat je die ook meepakt met je rug?

Hoezo weglaten? Werd gewoon gezegd omdat er de shoulderpress al bijzat wat ook al voor de voorkant van je schouders zijn

:roflol: gast je leest niet!

Haha jullie lezen ook niet boys;). Ik noemde gewoon ff snel 4 willekeurige shouderoefeningen op voor de TS:treuren:.

Moet een MP nou met hieln tegen elkaar uitgevoerd worden of gwn zelf weten hoe breed je voeten staan?

Voeten tegen elkaar = Military Press
Voeten breder = overhead press

Zodra je voeten van elkaar af gaan staan, elkaar niet meer raken.. is het geen military press meer.

Een military press is een variant op de overhead press, en dan wel met je voeten bij elkaar.

Als je met close grip bench press je grip breder pakt en je ellebogen naar buiten doet, is het ook geen close grip benchpress meer, maar een gewone bench press. ;)

zelfde verhaal.

Terug
Naar boven