MuscleMeat

verschil military press /barbell shoulder press?

Hoe laat je jouw armen zakken met military press?

Zittend hoeft je core je niet zoveel overeind te houden. Staande word je gedwongen om je balans te bewaren en daardoor je abs en onderrug aardig aan te spannen al met al; dit mis je als je zit.

Beter zittend ook je core aan te spannen en de oefening strict te doen. Niet losjes hangend gaan zitten met shoulderpress.

Er zijn er wel die zweren bij arched pressen

Ik zou lekker staan.

*Er zijn er wel die zweren bij staand incline pressen

Als TS het maar niet gaat proberen en gewoon lekker strict blijft pressen voorlopig.

wat bedoel je met push press ?

PushPress is met legdrive, is een cheat vorm waarmee je wat meer gewicht kan verplaatsen.
Het omhoog houden en daarna gecontroleerd laten zakken (excentrisch trainen) bouwt extra kracht en massa.

Als je nog meer gewicht wilt pressen dan pak je een olympische split press. :rolleyes:

• Topic Starter Topic Starter
denk dat ik het dan bij het standaard military hou die push press lijkt me nog moeilijker.
gewoon wat lichter pakken

Inderdaad, geen legdrive gebruiken en gewoon zo snel en gecontroleerd mogelijk pressen. Daar bouw je kracht en spieren mee.

Houd je aan de strikte vorm. Als je er dan nog een paar reps uit wilt persen in je laatste setje ofzo, kun je altijd nog leg drive gebruiken.

Strikte vorm(en) zorgt er voor dat maar een klein deel van de ROM max. belast is. Bij een goed uitgevoerde losse vorm kan je de belasting beter verdelen zodat de gehele ROM max. belast is.

Losse vorm is, mits goed uitgevoerd, dus superieur aan strikte vorm.

Vaak hebben mensen veel te weinig flexibiliteit in hun schouder en thoracic spine waardoor het bijna onmogelijk is om een goede staande OHP te doen zonder naar achteren te leunen.

@3XL wat bedoel je met losse vorm?

Nergens last van anders.

Terug
Naar boven