MuscleMeat

Minimumleeftijd voor alcohol in Nederland voortaan op 18

Klopt inderdaad, alleen supermarkten kregen een of andere training (?) om eerder en beter naar ID te vragen. Dit vertelde een cassiere, ik weet de details niet.
Pff moet ik dalijk alsnog mijn ID bijhebben -.-'

Oh oh hellie! Die zou je altijd bij je moeten hebben.

Foei zeg ik je, FOEI!

Klopt inderdaad, alleen supermarkten kregen een of andere training (?) om eerder en beter naar ID te vragen. Dit vertelde een cassiere, ik weet de details niet.
Pff moet ik dalijk alsnog mijn ID bijhebben -.-'

Ik weet van me zusje dat supermarkten elkaar controleren maar niks van een speciale training. Ja heel veel mensen moeten zich ineens legitimeren haha

Nu wordt het pas echt spannend en leuk om te zuipen.

Alsof dit de oplossing is. Verbod werkte niet voor volwassenen/algemene bevolking maar ze verwachten wel dat het voor tieners gaat lukken die nog veel eigenzinniger zijn?

Onverantwoord gedrag heeft meer te maken met hoe kinderen/jongeren worden opgevoed, in wat voor samenleving ze terecht komen… Dit is symptoombestrijding, en dan wel een zeer ineffectieve.

Nu wordt het pas echt spannend en leuk om te zuipen.

Alsof dit de oplossing is. Verbod werkte niet voor volwassenen/algemene bevolking maar ze verwachten wel dat het voor tieners gaat lukken die nog veel eigenzinniger zijn?

Onverantwoord gedrag heeft meer te maken met hoe kinderen/jongeren worden opgevoed, in wat voor samenleving ze terecht komen… Dit is symptoombestrijding, en dan wel een zeer ineffectieve.

Precies.

In theorie is het een pracht idee, maar daar houdt het ook wel bij op.

Als het bij af een toe een pilsje zou blijven, zou dat het probleem niet zijn.
Het probleem is dat veel van die gasten zich bijna in coma zuipen, wat dus slecht is voor je ontwikkeling.

en denk je dat dit te wijten valt aan vrije toegang van alcohol of een lakse opvoeding en weining verantwoordelijkheidszin? Blijkbaar had je tien jaar geleden dat probleem niet toen je zelfs als veerienjarige makkelijk een pilsje kon kopen bij de plaatselijke supermarkt.

Leuke regel, zal wellicht net als in Belgie nooit gecontroleerd worden.

en denk je dat dit te wijten valt aan vrije toegang van alcohol of een lakse opvoeding en weining verantwoordelijkheidszin? Blijkbaar had je tien jaar geleden dat probleem niet toen je zelfs als veerienjarige makkelijk een pilsje kon kopen bij de plaatselijke supermarkt.

Sowieso dat laatste.

Ik heb ook het idee dat ze graag stoer er mee doen nu door jezelf klem te zuipen.
Heb het zelf natuurlijk niet meegemaakt maar volgens mij was dat 10 jaar terug nog niet zo erg.

Vraag me ook af welke jongeren van 16 jaar het geld hebben om zich voor 2,5 euro per consumptie (lees: hun uurloon) in de kroeg in een coma te zuipen. Meeste van dat soort zaken gebeurt toch in een of andere zuipkeet. Krijg je van die usa verhalen dadelijk. Proberen iemand alcohol te laten regelen en dan coma zuipen in je keet.

Ik regel alcohol voor iedereen tegen 10% commissie :D

hoe doen ze het dan met sommige uitgaansmogelijkheden die +16 zijn? Aparte bandjes voor de minderjarigen zodat deze geen alcohol mogen drinken dan? Bij ons in de buurt mag je van sommige discotheek/danscafé-achtige dingen al binnen vanaf 16 jaar...
Misschien terug +18 maken, terwijl ze de leeftijd een tijd terug naar +16 hebben veranderd omdat ze geen volk trokken? Gaan ze hier niet leuk vinden denk ik :p

Gewoon aan de drugs op je 14e. Is dan gemakkelijker te krijgen dan drank..

Vraag me ook af welke jongeren van 16 jaar het geld hebben om zich voor 2,5 euro per consumptie (lees: hun uurloon) in de kroeg in een coma te zuipen. Meeste van dat soort zaken gebeurt toch in een of andere zuipkeet. Krijg je van die usa verhalen dadelijk. Proberen iemand alcohol te laten regelen en dan coma zuipen in je keet.

€2.5 als uurloon? Werkt de Nederlandse jeugd in Bangladesh ofzo?

care, drink toch niet.
denk niet dat deze regel veel gaat uithalen. grootste invloed op drinkgedrag van jongeren ligt bij de ouders.
denk dat je het beste je kind langzaam aan alcohol kunt laten wennen. thuis af en toe een kleine beetje en het enigzins gedogen, niet te strak willen houden. zo word het niet iets spannends om op avonden met vrienden jezelf klem te zuipen

Moet gewoon naar 22 jaar gaan........

Ik had als 16 jarige genoeg geld om door een 18-jarige bij de slijter sterke drank te laten kopen ;).. Het is de drinkcultuur binnen bepaalde gezinnen die ervoor zorgt dat hele groepen jongeren aan drank komen. Harder straffen van de volwassenen is imo de enige oplossing hierin.

Waar ik voor vrees is dat er niets veranderd behalve dat de 16-jarigen van straks geen plek meer hebben om naartoe te gaan. In de kroeg gaat de leeftijd gewoon twee jaar omhoog omdat het anders niet meer na te gaan is wie oud genoeg is of wie bier voor wie haalt.

De eerste vijf jaar gaat iedereen natuurlijk "in protest" (..) en stoer lopen doen maar uiteindelijk zal het wel (wat) effect gaan hebben.
Ook al is het puur symbolisch als overheid zelfs je goedkeuring geven aan 16 jarigen was natuurlijk ook niet handig.

Veel belangrijker is dat we eindelijk bewustwording gaan krijgen over de harddrug alcohol en wat het allemaal met mensen en vooral tieners doet zodat men dwz. strevende arrogante tieners met grootse toekomstplannen in een steeds meer schijnbaar maakbare wereld zich toch eens vaker achter de oren gaan krabben en het allemaal minder sociaal geaccepteerd wordt. Net zoals we bij roken nu eindelijk zien. Je bent toch een beetje een flapdrol als je steeds zinloos je longen aan gort staat te helpen en zo zal voor de lol je brein losweken uit je schedel op den duur misschien ook minder sexy worden. Die andere jongen per slot van rekening is wel gespierd, slim en gezond met een account op DBB en dan kiezen ze die. :o:cool:

niet meer dan normaal 18+

Terug
Naar boven