- Waardering
- 22.094
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

2,5 jaar omdat het mogelijk heel slecht af had kunnen lopen. Er hadden mogelijk doden of zwaar gewonden kunnen vallen.![]()
Verdachten vuurwerkbom Wognum bekennen aanwezigheid: “Maar heb het niet aangestoken”
Verdachten vuurwerkbom Wognum bekennen aanwezigheid: “Maar heb het niet aangestoken”www.nhnieuws.nl
2.5 jaar cel![]()
Een auto is bedoeld om in te rijden, vergelijk het dan met op een menigte inrijden maar dat de auto op een paaltje stuit.Mkay, dus iedereen die voortaan bezopen achter het stuur zit krijgt ook 2,5 jaar?
Die vergelijking slaat kant nog wal. Dat is een mislukte poging tot meervoudige doodslag/moord. Een gefaalde terroristische aanslag waarbij het doel slachtoffers maken is.Een auto is bedoeld om in te rijden, vergelijk het dan met op een menigte inrijden maar dat de auto op een paaltje stuit.
Geen idee hoeveel van die straf voorwaardelijk is.Die vergelijking slaat kant nog wal. Dat is een mislukte poging tot meervoudige doodslag/moord. Een gefaalde terroristische aanslag waarbij het doel slachtoffers maken is.
Dit is een vuurwerkbom op een ontzettend domme locatie die heel fout af had kunnen lopen, maar het doel was niet om slachtoffers te maken.
Als je dat aan elkaar gelijk trekt heb je geen idee waar je het over hebt.
Dus strafbaar? Jazeker.
Maar 2,5 jaar? Ik vind van niet.
Maar het is slechts de eis van het OM, niet de uitspraak van de rechter.
De intentie om slachtoffers te maken (aanslag/terrorisme) of te dom zijn om te snappen dat er slachtoffers kunnen vallen lijkt mij nogal een flink verschil.Met die bom op die tijd op die plek accepteer je dat er slachtoffers vallen.
Ik heb het niet over intentie, maar wel over het moment dat schuld opzet wordt. Iedereen weet dat vuurwerk gevaarlijk kan zijn, al helemaal als je met jerrycans aan de slag gaat.De intentie om slachtoffers te maken (aanslag/terrorisme) of te dom zijn om te snappen dat er slachtoffers kunnen vallen lijkt mij nogal een flink verschil.
Dat laatste lijkt mij hier het geval.
Was er al op aan het wachten.