MuscleMeat

Mishandeling student (22) in winkelcentrum Zuidplein

Neeh zeker niet, doel van die sport is ook helemaal anders.. Ten eerste is het competitie aangelegd dus regels, maar nog erger is het dat 1vs1 dus krijg je tunnelvisie waardoor je geen overzicht kan behouden.

Echt onzin dit.
Heb ook een hele tijd Krav Mage gedaan, komt op hetzelfde neer als wat jij doet.
Tunnelvisie is onzin, als jij tegenover 4 gasten staat ga je er niet één de grond intrappen.
@ hard gains: bij hoeken denk je niet na om ze te maken, die combo's gaan automatisch als je het vaak genoeg doet, daarbij zijn een jab + cross meestal al genoeg omdat ze het niet verwachten.
Daarbij, als jij als ongetraind iemand op je gezicht word geslagen heb je zo'n schrikreactie dat je eerst stappen achteruit doet.

Wij deden met boksen wel af en toe 1v3 maar dan ga je echt kapot man. Maar natuurlijk zul je best wat aan vechtsporten hebben. Het ergste blijft in mijn ogen gewoon dat dit soort dingen vaak gebeuren met allemaal omstanders. Je hoeft geen vechtsport te kunnen om met zijn allen in te grijpen. Wat denken ze, dat 2 van die gastjes 10 random kerels in elkaar gaan slaan midden in een winkelcentrum?

---------- Toegevoegd om 23:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:49 ----------

Echt onzin dit.
Heb ook een hele tijd Krav Mage gedaan, komt op hetzelfde neer als wat jij doet.
Tunnelvisie is onzin, als jij tegenover 4 gasten staat ga je er niet één de grond intrappen.
@ hard gains: bij hoeken denk je niet na om ze te maken, die combo's gaan automatisch als je het vaak genoeg doet, daarbij zijn een jab + cross meestal al genoeg omdat ze het niet verwachten.
Daarbij, als jij als ongetraind iemand op je gezicht word geslagen heb je zo'n schrikreactie dat je eerst stappen achteruit doet.

Hier zeg je wel iets goeds. Als vechtsporter weer je wat het is om klappen te krijgen en zo kun je er veel beter op reageren. Ik weet nog wel de eerste bokstraining dat ik mijn ogen niet goed op de tegenstander kon houden door schrikreactie steeds.

Echt onzin dit.

Als je goed leest is dat precies wat ik zeg...

Zonder ooit enige vorm van vechtsport gedaan te hebben, zeker en vast Weightboy +1

Zelf al paar klappen gehad van kerels die niet wisten hoe ze klappen moesten uitdelen, maar uit pure schrikreactie gewoon stappen achteruit gezet en weggelopen.

En een jab en cross zie je constant mensen doen in streetfights. Is zowat de enige combo die gemaakt wordt, maar als ze landen zijn ze in 9/10 gevallen voldoende om bij iemand het licht uit te doen.

Echt onzin dit.

Wat jij wil, maar ik zou zowiezo geen sport doen die geen grepen/locks bevat. Wij worden aangeleerd om in zo weinig mogelijk handelingen iemand permanent uit te schakelen, dat leer je niet met kickboks/boksen etc
Zijn namelijk essentieel om te overleven in gevechten waar je met meerdere aanvallers zit.
Bij alle competitiesporten leer je ook niet gebruik maken van je aanvallers..

Als je goed leest is dat precies wat ik zeg...

kun je wel zeggen maar als je zelf in die situatie zit denk je er niet bij na om korte hoeken te maken etc, er zullen vast nog wel wat bewegingen van je training bij te pas komen maar je gaat echt niet met je verstand vechten, als je in gevaar bent neemt survivor instinct het gewoon over...

Klopt, maar daarna spreek je jezelf weer tegen.
Je hoeft dus niet na te denken om het te maken, het is instinct.
Kijk bijvoorbeeld naar de UFC, iemand wordt ko geslagen, hij word wakker en uit instinct grijpt ie gelijk naar het been van de scheids.
Als je dat keer op keer op keer oefent, terwijl er tegenover je een gast staat die je in elkaar wilt beuken (zelfs met 40-60% zijn leverstoten etc niet fijn) dan wordt je van een gastje op straat die obvious geen knowhow heeft echt niet warm of koud.
Enige waar je wel op moet letten is dat je je niet volledig uitleeft op zo'n kerel, maar gewoon netjes ko en laten inrekenen..

Niet om te zeggen dat ik een one-man-army ben oid, maar mensen onderschatten hoeveel ervaring meespeelt in dit soort dingen.

---------- Toegevoegd om 00:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:01 ----------

Wat jij wil, maar ik zou zowiezo geen sport doen die geen grepen/locks bevat. Wij worden aangeleerd om in zo weinig mogelijk handelingen iemand permanent uit te schakelen, dat leer je niet met kickboks/boksen etc
Zijn namelijk essentieel om te overleven in gevechten waar je met meerdere aanvallers zit.
Bij alle competitiesporten leer je ook niet gebruik maken van je aanvallers..

Als jij door 4 man wordt aangevallen, en jij doet een choke (rear naked, ninja, guillotine, wat je wilt) ben je minimaal 5 seconden kwijt om diegene out te krijgen (blood chokes hebben ong zoveel tijd nodig)
Ik zou die 5 seconde liever gebruiken om te punchen en op andere dingen te focussen?

Klopt, maar daarna spreek je jezelf weer tegen.
Je hoeft dus niet na te denken om het te maken, het is instinct.
Kijk bijvoorbeeld naar de UFC, iemand wordt ko geslagen, hij word wakker en uit instinct grijpt ie gelijk naar het been van de scheids.
Als je dat keer op keer op keer oefent, terwijl er tegenover je een gast staat die je in elkaar wilt beuken (zelfs met 40-60% zijn leverstoten etc niet fijn) dan wordt je van een gastje op straat die obvious geen knowhow heeft echt niet warm of koud.
Enige waar je wel op moet letten is dat je je niet volledig uitleeft op zo'n kerel, maar gewoon netjes ko en laten inrekenen..

Niet om te zeggen dat ik een one-man-army ben oid, maar mensen onderschatten hoeveel ervaring meespeelt in dit soort dingen.

---------- Toegevoegd om 00:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:01 ----------

Als jij door 4 man wordt aangevallen, en jij doet een choke (rear naked, ninja, guillotine, wat je wilt) ben je minimaal 5 seconden kwijt om diegene out te krijgen (blood chokes hebben ong zoveel tijd nodig)
Ik zou die 5 seconde liever gebruiken om te punchen en op andere dingen te focussen?

Maar ja, wat als het nou een soort van Sniezel-lookalike is? Wat doe je dan?

Kan je wel fijn vechttechnieken doen, maar dan is het alsof je tegen een rots slaat.

Het is trouwens al eerder gezegd, maar niemand gaat die gasten aanvallen, want dat krijg je zelf problemen. Iemand die vecht vasthouden is verdraaid moeilijk, het makkelijkste is eigenlijk om hem gewoon helemaal plat te slaan, en gewoon door te schoppen als hij al op de grond ligt. Maar het nadeel daarvan is dat onze vrolijke hangjongere dan ernstig letsel oploopt, en dan heb je een probleem.

Ik leer echt bij hier.

Zoveel wijsheid.

Gewoon figuren die nog nooit de verkeerde zijn tegengekomen.

Toen ik zag dat het een gym in Rotterdam was had ik nog even de hoop dat Skinnie aan zou komen rennen met een dumbbell. Helaas.

Ja,het zijn weer....

ze kiezen dan ook de zwakste personen uit, meestal zijn dit nederlandse jongens. Als ze dit bij een marokkaan of een turk deden kregen ze klappen terug en dat weten die antiliaantjes

wat zit je nou stom te lachen, dit zijn harde feiten

Maakt zóveel verschil.
Alleen de e-hero's hier denken dat het vrij weinig uitmaakt.
Als je een beetje fatsoenlijk kan (kick)boksen of MMA beoefent kun je zo 3 a 4 van die gastjes aan, zeker als je de grootste als eerst een goeie buts geeft.

Je lult maar wat, dat is iets wat je jezelf aanpraat nu je aan MMA doet.

Terug
Naar boven