AndroidHealthClinic

Mislukte operatie

Soraja

Dutch Bodybuilder
Waardering
42
Lengte
1m58
Massa
57kg
Vetpercentage
13%
Toen ik elf was deed ik vaak mee aan paardrijden en springwedstrijden.
Helaas ben ik een keer in de finale zo hard gevallen dat ik een open gecompliceerde botbreuk had bij mijn linker elleboog.. Zo heftig dat mijn bot door mijn vel heen scheurde. 3 uur zonder pijnstillers later werd ik dan eindelijk geopereerd, helaas zonder al te veel succes, bleek na veel pijnlijke fysiosessies.
Vanaf mijn 14e werk ik al in de horeca en mijn linkerarm kreeg dus flink veel gewicht te verduren.
Nu, jaren later functioneert alles prima, behalve het feit dat ik mijn arm niet goed kan buigen (pols naar schouder) en als ik helemaal uitstrek zie je heel goed dat het scheef zit vanwege de mislukte operatie.

Je zou zeggen waarom laat je het niet opnieuw breken. Reden 1 is dat ik er verder geen last van heb, trainen gaat ook prima alleen bicep aanspannen gaat ietsje moeizamer) reden 2 is dat destijds mijn arts vertelde dat als ik het opnieuw laat opereren er 50% kans is dat het weer word zoals het hoort. De andere 50% is de kans dat ik er slechter aan toe zal zijn als nu omdat het een ingewikkelde operatie zal worden.
Bovendien heb ik het allang geaccepteerd dat mijn arm er soms raar uit ziet,

Nu heb ik de ambitie om ooit mee te doen aan een wedstrijd. Zou dit een issue kunnen zijn? Als ik normaal sta en mijn arm losjes langs mijn lichaam houd, zie je er niets van, alleen als ik mijn arm strek.

Zou ik een kans maken of moet ik deelname aan wedstrijden maar gelijk uit mijn hoofd zetten?

probeer of je de poses goed kan uitvoeren, dan kan je zelf wel de inschatting maken.
Als jij een goede shape neerzet heb je best kans om te winnen.

• Topic Starter Topic Starter
Oh goed om te horen! Ik was al bang dat ik mezelf doelen ging stellen wat bij voorbaat al gedoemd was te mislukken..

Hoe precies weet ik niet, maar mij is destijds verteld dat een elleboog de enige scharnier is dat veel kanten op kan (naast schouder) en het daarom zo lastig te herstellen is als het eenmaal kapot is..
en ik weet nog dat ze zeiden dat ik onwijs veel geluk heb gehad dat ik nog gevoel heb in mijn arm.
Goed, de dokters van toen zijn niet de dokters van nu, maar ik wil mijn geluk niet pushen door een nieuwe operatie. ( en het nadeel van 6 weken niet trainen^^)

Terug
Naar boven