AndroidHealthClinic

Contest Log (v) Miss Aradev Beachproof 2011 log

Kom, kom maar gezelli langs, slaapplaats kan ook nog in het Haagse:):)
hahahaha

Hoe was je zaterdag verlopen? ging het met de voeding, veel getraind deze week dus je had het verdiend!

• Topic Starter Topic Starter
Pfffff nou het was me een weekje wel. Veel uit eten, weinig getraind, geen voedingsschema....ik was helemaal ontdaan. Vooral het verliezen van de controle over het eten viel me zwaar. Normaal gesproken weet ik altijd precies hoeveel macro nutrienten ik per dag heb gegeten, en ik pas als ik overdag tveel heb gegeten mijn avondeten aan. De afgelopen week had ik geen flauw idee meer. 's ochtends buiten de deur ontbijten, hele dag onderweg met diverse strandsnacks en 's avonds weer uit eten..Wel luxe natuurlijk. Ik heb overal maar de helft genomen, dan had ik voor mijn gevoel toch nog een beetje grip. Ik voel me nu wel heel erg opgeblazen en de mooie definitie op mijn buik is helemaal verdwenen. Ik wilde bijna helemaal stoppen met mijn natuurlijk wel een beetje overdreven bb leven (bovendien vond mijn familie het allemaal achterlijk gedoe en benadrukte nogmaals dat spieren echt synoniem is voor domme mensen)..Maar gelukkig voelde ik me vanmorgen alweer stukken minder 'depressief' :)

Vandaag dus gelukkig weer in mijn vertrouwde regime..om te beginnen maar een leuke schouder/ buik training gedaan en een low koolhydraten dagje!

Ik kan me voorstellen hoe je je hebt gevoeld.:(
Gelukkig heb je vandaag wel je vertrouwde regime kunnen oppakken.:)

Ik kan je goed begrijpen dat het niet fijn voelt om niet zo te kunnen eten als je precies wilt. Ik zie nu ook al op tegen de introductieweek op het werk, we zitten dan in een hotel en krijgen cursussen, maar ik denk nu al aan het eten...

En spieren zijn echt niet voor domme mensen, het is zelfs niet makkelijk om zichtbare spieren te krijgen zonder enige kennis van trainen en eten haha. Achja, vooroordelen zul je toch blijven houden. Ik denk dat heel veel dames jaloers zijn en super graag jou fysiek zouden willen hebben en daar moet je nou eenmaal iets voor doen en dan mag jou regime in ogen van anderen misschien abnormaal lijken.

Veel plezier weer met je eigen regime!!

Voor dat je het weet zit je weer op het goede pad:D:D

Vervelend ja, als je niet kunt eten als je wilt... En niet echt een leuke opmerking van je familie. :( Maar gelukkig nu weer terug naar je ouwe, vertrouwde patroon!

Ik kan me voorstellen hoe je je hebt gevoeld.:(
Gelukkig heb je vandaag wel je vertrouwde regime kunnen oppakken.:)
Ja ik ben weer helemaal mezelf:D..al moet ik wel toegeven dat ik toch ook wel ben geschrokken hoe gecontroleerde levensstijl ik de laatste tijd heb. Het heeft eerlijk gezegd ook wel iets extreems:o..door de contest ben ik misschien wel te fanatiek...
Ik kan je goed begrijpen dat het niet fijn voelt om niet zo te kunnen eten als je precies wilt. Ik zie nu ook al op tegen de introductieweek op het werk, we zitten dan in een hotel en krijgen cursussen, maar ik denk nu al aan het eten...

En spieren zijn echt niet voor domme mensen, het is zelfs niet makkelijk om zichtbare spieren te krijgen zonder enige kennis van trainen en eten haha. Achja, vooroordelen zul je toch blijven houden. Ik denk dat heel veel dames jaloers zijn en super graag jou fysiek zouden willen hebben en daar moet je nou eenmaal iets voor doen en dan mag jou regime in ogen van anderen misschien abnormaal lijken.

Veel plezier weer met je eigen regime!!

Dank je wel voor je bemoedigende woorden!! Zon'n trainee week heb ik ook gehad:):). Ga je bij een groot internationaal accountantskantoor werken? Ik kreeg toen ook nog regels over kledingstijl: rok nooit boven de knie, sobere kleurkeuze, hooggesloten blousjes etc..nu kan ik er wel om lachen.

Over de opmerking dat spieren alleen voor domme mensen zijn, zit trouwens voor mij wel een kleine kern van waarheid: als ik hard train, gaat mijn creativiteit wel weg en ook 's avonds ontbreekt het mij snel aan energie om ingewikkelde boeken, theorien of onderzoeken te lezen.

Voor dat je het weet zit je weer op het goede pad:D:D
Ik zit weer in mijn regime, maar of het de goede weg is, tsja.....

Vervelend ja, als je niet kunt eten als je wilt... En niet echt een leuke opmerking van je familie. :( Maar gelukkig nu weer terug naar je ouwe, vertrouwde patroon!

Ik vraag me trouwens af hoeveel bb dames buiten de sportschool of dit forum wel complimenten krijgen?

Dank je wel voor je bemoedigende woorden!! Zon'n trainee week heb ik ook gehad:):). Ga je bij een groot internationaal accountantskantoor werken? Ik kreeg toen ook nog regels over kledingstijl: rok nooit boven de knie, sobere kleurkeuze, hooggesloten blousjes etc..nu kan ik er wel om lachen.

Over de opmerking dat spieren alleen voor domme mensen zijn, zit trouwens voor mij wel een kleine kern van waarheid: als ik hard train, gaat mijn creativiteit wel weg en ook 's avonds ontbreekt het mij snel aan energie om ingewikkelde boeken, theorien of onderzoeken te lezen.

Ik vraag me trouwens af hoeveel bb dames buiten de sportschool of dit forum wel complimenten krijgen?

Ja bij een van de Big4, de mannen zijn wel strak in het pak maar vrouwen krijgen toch best wat vrijheid, al voel ik mij wel het lekkerste in pak met blouse, straalt toch professionaliteit uit.

Ik kan juist door het trainen beter leren vind ik, dan ben ik ff alles kwijt en is mijn hoofd weer "schoon" en kan ik weer nieuwe dingen opnemen.

Ik krijg wel complimenten over mn figuur van andere dames, maar meer omdat ik slank ben en een platte buik heb en niet zozeer over de spieren, want dat vinden de meeste meiden al teveel. Maar dat maakt mij niks uit:p

Update:

Laatste dagen heel streng voor mezelf geweest! Dinsdag tot en met vrijdag heb ik low carb gegeten. Dwz alleen 's ochtends een behoorlijke koolhydraten maaltijd en verder op de dag geen brood, pasta of rijst meer. Wel af en toe een beetje fruit en soja. Door de mega warmte viel het me erg mee en wat me erg opvalt is de energie die ik 's avonds heb...minder is wel dat 's nachts ook vaak wakker lig. Gisteren een high carb dag. Wow zelfs droge rijstwafels vond ik een traktatie, haha. Vandaag een gewone cleane eetdag en dan maandag weer low carb. Ik ben van plan om dan woensdag weer een high carb dag te doen.

Trainingen: die zijn niet zo positief helaas. Ik train wel goed alleen is de kracht stukken minder..in miin gym is het benauwd, geen airco, alleen een paar ventilators. Dus dat betekent trainen in een graad of 30..kleinen spiergroepen trainen is niet zo'n probleeml maar bijvoorbeeld squatten is bijna niet te doen..ik heb al moeite om setjes met 50 kilo te doen:(..dus ik ben nu meer op de easy machines te vinden:o..Als compensatie probeer ik me nu wel heel goed te focussen op de spierbeweging. Ik ratel trouwens wel van de spierpijn. Maar dat verwijt ik ook deels aan het gebrek aan koolhydraten de laatste dagen.

Ik heb trouwens voor de verandering eens een front squat gedaan. Pff viel niet mee. Ik heb daar trouwens spierpijn van in mijn biceps. Is dat normaal? Of heb ik de spier dan op een verkeerde belast?

Spierpijn in je biceps van front squats? Nog nooit van gehoord.. :p Hoe hield je de stang dan vast?

heb je de frontsquat met een olympische gripp beet dan komt er wel wat spanning op je biceps , anders zou ik niet weten
en spieren zijn voor domme mensen ( dat vind ik nou echt een domme opmerking ) deze mensen zullen nooit jou drive begrijpen
ik ben afgelopen zaterdagavond naar die boksmatch gaan kijken om de zwaargewichttitel
Toen zijn mijn vriendin ( ga je nou naar die vieze mannen kijken ) tja en zij is wel wat gewend dacht ik inmiddels :D

Tsaj vieze of domme mensen....ik weet niet wat erger is:D

Ik ga zo nog maar eens een paar filmpjes van een front squat bekijken. Ik deed mijn uitvoering met gekruisde armen waarbij de bar meer op mijn biceps leunde dan op mijn schouders.

Update
Trainingen gaan aardig nu ik me vooral richt op de uitoefening en mijn programma meer richt op spiergroepen die iets achter lopen. Deze maand ben ik van plan om 5x in de week relatief kort te trainen, met slechts 1 spiergroep per dag. Omdat ik vind dat mijn borst gaat achterlopen (vooral in volume) ga ik die iets vaker trainen.
Gisteren begonnen met borsttraining nieuwe stijl. Alleen een dumbbell training en dan vrijdag met bar en cables. Kracht viel na complete zondagsrust gelukkig weer een beetje mee. Flat dumbbellpress laatste 2 setjes met 22,5 kg, Incline met 20 kg..Wel moest ik mezelf echt dwingen om toch niet veel langer in de gym te blijven en door te blijven trainen.
Vandaag biceps en zijkant schouders getraind. Biceps zijn hoewel ik die weinig train nog in kracht gelijk gebleven. Moeilijk vind ik het wel dat ik nauwelijks verzuur en dat het slechts een kwestie is van kracht of geen kracht meer. Echt een voldaan gevoel krijg ik er niet van.
Cardio: laatste week niet meer gefietst...hitte maakt me echt gemakzuchtig. Wel zwem ik elke dag 2 x 20 min. (hartslag zal helaas wel niet boven de 100 komen, maar is wel lekker ontspannend

Voeding..ik ben te streng voor mezelf. Ik ga een beetje door slaan in mijn lowcarb schema. Vandaag moest ik me er echt toe zetten om er een medcarb dag van te maken omdat ik wel merk dat mijn energie erg afneemt en mijn gewicht ook te snel daalt. Op dit moment weeg ik 57 kg..doel is om te eindigen op 56 kilo met zo weinig mogelijk spierverlies..Vetpercentage ga ik morgen meten.

Ik ben zo benieuwd naar je foto's, je bet heel goed bezig:D:D

Door het zwemmen verbrandt je ook veel kcal, fietsen is ook niet alles.

Bij je Front Squats, je ellebogen hoger houden dan parallel met de vloer. Dan rolt de barbell automatisch
naar je nek, op je delts. Core goed spanning houden en opletten als je moe wordt. Dan neig je nogal
eens naar voren en gaat de barbell terug richting biceps rollen. Pijnlijk is dat idd :)

Gevaarlijk hoor ... Cutten, low carbs en dan een achterliggende spiergroep bijtrekken. Zou ik één keer
maximum effort doen, en de 2de keer gewoon wat lichter werk. Niet all out gaan telkens. Dan lig je binnen
de kortste keren in de lappenmand :)

En +1 met Cecile. Zwemmen is ook ideale cardio

Laatst bewerkt:
Ik ben zo benieuwd naar je foto's, je bet heel goed bezig:D:D
Ik ben ook wel benieuwd naar mijn eigen foto's...heb in mijn huis helaas nog steeds niet de goede plek gevonden waar de achtergrond goed is en de lichtinval niet te heftig..ik denk dat ik heel vroeg moet opstaan voordat de zon tenheftig is:o
Door het zwemmen verbrandt je ook veel kcal, fietsen is ook niet alles.
Ik heb altijd het gevoel dat zwemmen meer ontspanning is dan een echte kcal verbrander.
Bij je Front Squats, je ellebogen hoger houden dan parallel met de vloer. Dan rolt de barbell automatisch
naar je nek, op je delts. Core goed spanning houden en opletten als je moe wordt. Dan neig je nogal
eens naar voren en gaat de barbell terug richting biceps rollen. Pijnlijk is dat idd :)

Gevaarlijk hoor ... Cutten, low carbs en dan een achterliggende spiergroepda bijtrekken. Zou ik één keer
maximum effort doen, en de 2de keer gewoon wat lichter werk. Niet all out gaan telkens. Dan lig je binnen
de kortste keren in de lappenmand :)

En +1 met Cecile. Zwemmen is ook ideale cardio
Dank je voor de tip voor de frontsquats. Ga dat zeker volgende week uitproberen. :D
En wat betreft mijn KT conditie: die is nog altijd erg ok gelukkig. Merk alleen dat ik iets langzamer herstel.

Update
Niets bijzonders te melden eigenlijk:p..deze week heb ik 5 dagen KT getraind, alleen zwemcardio, en flink gecut. Mijn enige junk deze week zijn 2 x 2 glazen wijn geweest..en die Kcal vielen nog binnen het schema. Ik weeg nu 56,8 kg en hoewel dat weinig lijkt, vind ik niet dat ik een scharminkel aan het worden ben. Aan de hand van nek, taille en heup opmeting met meetlint kom ik uit op een vetpercentage van 16%. Hoewel niet nauwkeurig denk ik dat het wel ongeveer klopt. Ik ben tevreden over mijn benen en ontevreden over mijn borst..die is het afgelopen jaar behoorlijk geslonken helaas. En het verlagen van mijn bf doet ook niet zoveel goed.
Ik vind het cutten trouwens best wel leuk:)

Afgelopen week voelde ik me echt geweldig depri en ik geef de weinig koolhydraten de schuld:mad:..Dit terwijl ik nog lang niet aan een soort ketohoeveelheden zat..vanaf zondag heb ik dan ook elke dag weer meer carbs toegevoegd. Wel voorzichtig omdat ik toch bang was dat mijn lichaam toch het overschot (de 300-500 kcal die ik de afgelopen weken onder onderhoud heb gegeten) gelijk als vet zou opslaan.

Als ik voor een echte wedstrijd zou gaan had ik wel doorgezet, nu vind ik mijn vetpercentage eigenlijk precies goed. Nu is het de kunst om hierop te blijven.
Kracht blijft trouwens wel stabiel gelukkig...kan ik me gelukkig nog steeds een beetje macho voelen in mijn oude van dage gym:D

Weet je je VP nu?

Ja:), schommelt om de 16 %.... is net iets teveel voor duidelije abs:o, maar dit VP kan ik wel een paar maanden vast houden. En omdat ik al niet zo veel massa heb, blijft het er dan nog
wel vrouwelijk uitzien.

Terug
Naar boven