Daar trainde ik nog net geen jaar.. Tip voor een goede rug (v-shape): HEEL VEEL OPTREKKEN!!! En wel GOED optrekken, desnoods met wat hulp erbij. En gewoon met je lichaamsgewicht, niet lichter maken dmv optrekapparaten met assist. Optrekken is zwaar en als je het nog nooit of weinig gedaan hebt, is het niet leuk. Maar oefening baart kunst! Toen ik ermee begon kwam ik net 2-3 keer zelf de lucht in, de rest ging met hulp. Na een paar maanden trok ik mezelf zo 10x de lucht in! Dit is dé oefening voor een v-shape..
@Loca, ik kan je niet veel meer meegeven dan wat ik al had gepost. Bij dieten, is je doorzettingsvermogen van groots belang. Ik dacht zelf altijd "ach, 1 Twix zien ze toch niet, 2 ook niet... en een broodje kan ook nog wel..."blablabla.. Als je eenmaal begint met cheaten, wordt het al gauw teveel. Ik geloof wel in eenmaal per week 1 junkdag nemen. Goed voor je stofwisseling! Maar houd je de overige 6 dagen aan je eten, dus kip, vis, rijst, rijstwafels etc etc... het zijn maar 8 weken moet je maar denken... Ik zat voor het NK 2007 bijna 6 maanden op dieet. Ik begon in november met een vetpercentage van bijna 30% en zat in april op een percentage van 6%!

Dus dieten helpt echt haha...