graniet voel je niet op je tenen getrapt joh
Ik ben 44 jaar, doe aan krachttraining en bodybuilding vanaf mijn 13e ongever, dus sinds begin jaren 80 en heb tot op wedstrijdniveau (af)getraind. Heb getraind, gelachen en gehuild met vele bekende en minder bekende namen uit het (inter)nationale circuit waarvan velen ons helaas al zijn ontvallen. In al die jaren heb ik veel nieuwe krachtsporters zien komen en bijna allemaal weer zien gaan. Er zijn er maar zeer weinig die blijven trainen. De kans dat ik mij dan ook op mijn tenen getrapt voel door iemand die aangeeft 'in vetpercentage af te willen omdat de zomer er weer aankomt' is dan gelijk aan 0%.
De enige reden waarom ik reageer is dat jij als openingsposter, zoals vele nieuwkomers, topics openen die eigenlijk helemaal niet geopend hoeven worden daar die vragen al 100+ keer voorbij zijn gekomen. In de zogenoemde stickies is alle basiskennis, plus meer te vinden die elke krachtsporter, beginner en gevorderd behoort te weten. Heb je die kennis niet dan is de kans op het behalen van je doelen, welke dat ook maar mogen zijn, niet heel erg groot. Zelfs niet als je gezegend bent met de genen van een Serge Nubret of Arnold of in jouw geval gelet op je Avatar, Big Ron Coleman.
Dat men op dit forum vaak 'kritisch' is en dat er veel onzin wordt verteld dat klopt maar dat heb je op ieder forum. Dat is nu eenmaal inherent aan een open community. Er zijn echter velen die zinvolle adviezen geven en het is aan jou om te filteren wat voor jou nuttig en bruikbaar is.
Er is echter geen enkele reden om in jouw geval 3 topics te openen met soortgelijke inhoud. Dit kun je ook zien aan de reacties die je in iedere topic krijgt, ze zijn namelijk allemaal van gelijke strekking.
Jij vindt dat je geen goede adviezen krijgt en dat begrijp ik niet. Je krijgt namelijk in mijn beleving wel goede adviezen. Namelijk zorg dat je EXACT weet wat je binnen zou moeten krijgen en wat je nu binnen krijgt en dat wat je nu doet niet verstandig is omdat je veel te ver van je onderhoud af zit. Dat is de strekking van alle reacties. Het is in mijn beleving dan ook niet netjes om de mensen die de moeite nemen om jouw topics te lezen en daarop te antwoorden min of meer weg te zetten als nitwits omdat ze er zelf niet uitzien.
Als jij de sticky topics over hoe het best af te vallen/cutten zou hebben gelezen dan had je veel beter geweten wat en hoe je het aan zou moeten pakken en had je veel beter zelf kunnen bepalen hoe jij jouw doel moet bereiken. Loop je dan vast na verloop van tijd dan kun je altijd een topic openen om te kijken of iemand jou bij kan sturen met advies. Maar je zal zien dat als je de kennis over die onderwerpen als bagage meedraagt dan is de kans op succes veel groter en is de kans op dit soort topics een heel stuk kleiner.
Excuus voor de lange reactie maar kennelijk valt bij jou het kwartje niet helemaal. Deze opa zal niet verder reageren daar volgens mij alles wel gezegd en benoemd is en het is aan jou om te bepalen wat je met de info doet. Succes met het behalen van je doel(en).
---------- Toegevoegd om 15:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:52 ----------