- Waardering
- 533
- Lengte
- 1m84
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Sucks to be an ectomorph !
Momenteel schommel ik rond de 75kg, dit heb ik bereikt na 3jaar trainen.
The key is meer eten en gematigd trainen, als ectomorph is het bv. beter dat je minder dan een uur traint want we hebben namelijk niet zoveel reserves als de anderen
btw off-topic: kvoel een soort van bot in m'n rechter trap, wss m'n schouderblad... normaal ?
je maakt jezelf helemaal gek. Spreek uit ervaring.Minder dan een uur trainen is onzin. Je kan gewoon trainen zoals ieder ander persoon. Goed eten, hard trainen, dat is de sleutel tot succes.
Haha dude. Heb je pijn aan dat 'botje' van je? Zo niet is er niets aan de hand. Een tip: Niet te veel voelenje maakt jezelf helemaal gek. Spreek uit ervaring.
- Ik maakte in het begin de fout van té lang te trainen en daardoor bevond m'n lichaam zich in een "catabolic state" (= nadat je je energie uit al je carbs haalt gaat je lichaam energie halen uit je spiervezels). Ectomorphs moeten daar zeker op letten.
- Yeah, ik kom er zot van - als ik m'n traps meer train, zal dat "botje" verdwijnen ?
Heb je het aan beide kanten?
.Te lang trainen is zinloos, maar een uur of 2 trainen kan je lichaam makkelijk aan. Ook als ectomorp. Het gaat er om dat je genoeg brandstof hebt. En over je botje, dat is erg moeilijk te beoordelen omdat ik geen idee heb wat je precies bedoelt. Maar de kans is zeer groot dat het helemaal niets is, gewoon een botjeHeb je het aan beide kanten?

Dankjewel voor jullie aanmoediging, ik ga het verloop zeker bij houden. Mijn allerbelangrijkste doelstelling is niet opgeven, no matter what. Al komt er slechts 10kg bij op een jaar, het belangrijkste is dat ik vooral met de fitness blijf doorgaan en met trots ooit mijn t-shirt kan uitrekken bij het zwembad.
Ik had nog nooit van het woord ectomorph gehoord. Dat ben ik wel overduidelijk.
sTiiWaZz, jij maakt mijn dag goed met die opmerking!
@ hondenvot, jij hebt wel enorm progress gemaakt man! Ziet er geweldig uit.
Enkel aan m'n rechtertrap, doet geen pijn - heb 4 maanden geleden een operatie ondergaan aan m'n rechterschouder en is daardoor wat onderontwikkeld. Zal na elke workout extra aandacht vestigen op m'n rechtertrap en let's see how it goes. Bedankt voor de geruststelling !![]()
Train je traps beide even zwaar! De rechter trap zal vanzelf bijtrekken. Aangezien je rechter trap zwakker is, zal deze het maximum gewicht bepalen van je oefening (bb shrugs bijv). Deze zal dan vanzelf bijtrekken. Volgende keer even eigen topic openen in de juiste sectie
. Niet zo netjes om het topic van iemand anders te hijacken
Ben ik nietDankjewel voor jullie aanmoediging, ik ga het verloop zeker bij houden. Mijn allerbelangrijkste doelstelling is niet opgeven, no matter what. Al komt er slechts 10kg bij op een jaar, het belangrijkste is dat ik vooral met de fitness blijf doorgaan en met trots ooit mijn t-shirt kan uitrekken bij het zwembad.
Ik had nog nooit van het woord ectomorph gehoord. Dat ben ik wel overduidelijk.
sTiiWaZz, jij maakt mijn dag goed met die opmerking!
@ hondenvot, jij hebt wel enorm progress gemaakt man! Ziet er geweldig uit.
komt uit dat skinny to fit topic op bodybuilding.com, wederom succes man!