- Waardering
- 12.184
Ik ben eindelijk op mezelf gaan wonen en kwam er achter dat m'n plafond hier toch hoog genoeg is voor mij om met een barbell gewoon plates overhead te houden
dus ik kan gaan gewichtheffen...
Nu heb ik de laatste tijd al een beetje gespeeld met elke dag trainen naar een makkelijke 1rm en voorbereid om dagelijks afwisselend te trainen en wil het nu dan zo inrichten:
Per week: ABABABx
A
AM: snatch
PM: bench press + pull ups
B
AM: clean & jerk
PM: squat + core
(onder core versta ik alle assistance voor buikspieren en posterior chain, dus ook goodmornings, back raises, hypers etc en combineer die ook graag in circuits)
Elk van deze dan naar een dagelijkse 1rm met back off sets van singles, doubles, triples of een variant van de oefening zoals power snatch, pull, techniek, of dumbbell werk.
De PM oefeningen wil ik met westside achtig trainen gaan aanpakken, dus na de dagelijkse max ME, DE, of RE werk doen voor die oefening. Om te beginnen wil ik met myo reps nog een beetje een mix maken van DE en RE en max effort gewoon 3-7 singles met iets van 90% van die dagelijkse max. Als er tijd is daarna nog een assistance of supplementaire oefening..
Hoe kan ik het best die X effort methodes indelen/afwisselen in de week?
Hoe moet ik dan naar assistance en supplementair werk en die methodes kijken?
Hoe vind ik hier goede oefeningen voor zonder jaren bezig te zijn om uit te vogelen wat voor mij werkt? (zowel voor de olys als voor de kracht oefeningen)
En als ik m'n voeding daarop wil afstemmen, bijvoorbeeld door carb cycling of kcal overschot en tekort, hoe zou ik dat kunnen doen met zicht op die methodes? Extra carbs voor de ME dagen of juist op DE en RE?
Tips/voorstellen in het algemeen?
dus ik kan gaan gewichtheffen...Nu heb ik de laatste tijd al een beetje gespeeld met elke dag trainen naar een makkelijke 1rm en voorbereid om dagelijks afwisselend te trainen en wil het nu dan zo inrichten:
Per week: ABABABx
A
AM: snatch
PM: bench press + pull ups
B
AM: clean & jerk
PM: squat + core
(onder core versta ik alle assistance voor buikspieren en posterior chain, dus ook goodmornings, back raises, hypers etc en combineer die ook graag in circuits)
Elk van deze dan naar een dagelijkse 1rm met back off sets van singles, doubles, triples of een variant van de oefening zoals power snatch, pull, techniek, of dumbbell werk.
De PM oefeningen wil ik met westside achtig trainen gaan aanpakken, dus na de dagelijkse max ME, DE, of RE werk doen voor die oefening. Om te beginnen wil ik met myo reps nog een beetje een mix maken van DE en RE en max effort gewoon 3-7 singles met iets van 90% van die dagelijkse max. Als er tijd is daarna nog een assistance of supplementaire oefening..
Hoe kan ik het best die X effort methodes indelen/afwisselen in de week?
Hoe moet ik dan naar assistance en supplementair werk en die methodes kijken?
Hoe vind ik hier goede oefeningen voor zonder jaren bezig te zijn om uit te vogelen wat voor mij werkt? (zowel voor de olys als voor de kracht oefeningen)
En als ik m'n voeding daarop wil afstemmen, bijvoorbeeld door carb cycling of kcal overschot en tekort, hoe zou ik dat kunnen doen met zicht op die methodes? Extra carbs voor de ME dagen of juist op DE en RE?
Tips/voorstellen in het algemeen?
Laatst bewerkt: