XXL Nutrition

Moeite met aankomen op test e kuur

dose verdubbellen

Dat is hetzelfde als je zegt: "Goed bouwen, volgens een goed bouwplan, eigenlijk belangrijker dan de bouwmaterialen"

Je kunt geen deftig fysiek bouwen zonder voldoende goede bouwstoffen.
Nee je kan geen goede fysiek bouwen zonder de bouwstoffen omdat je lichaam die hard nodig hebben om te herstellen van een zware training plus nog het sterker maken van de spieren om zich voor te kunnen bereiden op de volgende zware inspanning

Maar zonder goede training, geen beschadiging, geen groeiprikkel en dus ook geen groei

Dus voeding is niet belangrijker dan training want zonder voeding groei je niet en zonder goede training maar wel goede voeding groei je ook niet

In mijn beleving spelen voeding en training beiden een even grote rol in mate van progressie

Nee je kan geen goede fysiek bouwen zonder de bouwstoffen omdat je lichaam die hard nodig hebben om te herstellen van een zware training plus nog het sterker maken van de spieren om zich voor te kunnen bereiden op de volgende zware inspanning

Maar zonder goede training, geen beschadiging, geen groeiprikkel en dus ook geen groei

Dus voeding is niet belangrijker dan training want zonder voeding groei je niet en zonder goede training maar wel goede voeding groei je ook niet

In mijn beleving spelen voeding en training beiden een even grote rol in mate van progressie

Dat is zo'n beetje wat ik bedoel.

Deels mee eens.
Maar vergeet niet dat je zonder AAS nog altijd in een katabole toestand kan komen, of je nu wel of niet traint. Enkel een goed voedingspatroon met de juiste nutriënten kunnen dit minimaliseren en eventueel voorkomen.
Met AAS en goede voeding weet je zeker dat er geen katabole fase zal voorkomen. Iemand die altijd matig tot slecht traint zal dan evengoed massa gaan pakken tijdens een kuur.
Dus wat mij betreft is voeding in alle gevallen prioriteit numero uno !

Deels mee eens.
Maar vergeet niet dat je zonder AAS nog altijd in een katabole toestand kan komen, of je nu wel of niet traint. Enkel een goed voedingspatroon met de juiste nutriënten kunnen dit minimaliseren en eventueel voorkomen.
Met AAS en goede voeding weet je zeker dat er geen katabole fase zal voorkomen. Iemand die altijd matig tot slecht traint zal dan evengoed massa gaan pakken tijdens een kuur.

^Dit... Plus dat we er in de BB wereld toch wel vanuit gaan dat je training gewoon in orde is.. Zonder het een geen ander en visa versa..

"Maar zonder goede training, geen beschadiging, geen groeiprikkel en dus ook geen groei"

Jawel, maar dan in de vorm van vet in plaats van spiermassa, maar je groeit zeker wel met een kcal overschot. Als je niet aankomt heb je geen kcaloverschot, punt.

Deels mee eens.
Ik ben het met je eens dat het vrijwel onmogelijk is om tijdens een kuur die samengaat met een goede voeding om in een katabole toestand terecht te komen,
alleen ook tijdens de kuur wil je het maximale eruit halen en zal je ook het maximale moeten geven tijdens de trainingen (mijn mening dan) zodat de AAS meer effect heeft, ik bedoel hoe meer beschadiging in de spieren hoe meer de spieren zullen herstellen en in omvang zullen toenemen,als je ze de tijd geeft en voldoende gezonde voeding binnenkrijgt uiteraard, zullen de spieren beter herstellen dan als je naty bent, simpel as that, Dus naar mijn mening moet je ondanks de AAS alsnog je voor 100% geven tijdens de trainingen wil je optimaal resultaat halen, en kan je niet met de mentaliteit van ''ooh waarom hard gaan trainen ik haal toch wel me gains omdat ik aan de AAS zit'' gaan trainen, no offence naar jou Gewoon Denny maar dit is wat ik in mijn gym vaak zie bij mensen die voor het eerst gaan kuren

Laatst bewerkt:
"Maar zonder goede training, geen beschadiging, geen groeiprikkel en dus ook geen groei"

Jawel, maar dan in de vorm van vet in plaats van spiermassa, maar je groeit zeker wel met een kcal overschot. Als je niet aankomt heb je geen kcaloverschot, punt.
Dat wat jij beweert is een feit klopt helemaal, maar ik neem aan dat zowel jij als alle andere in spiermassa willen groeien en niet in vetmassa

:haha:

TS post voeding en training maar wordt volledig genegeerd omdat er een andere discussie loopt......

Zolang je gear echt is, en je genoeg eet ga je gainen. Ongeacht wat voor retarded trainings stijl je hebt. Volgens mij zijn er zat onderzoeken voorbij gekomen dat mensen op aas zonder te trainen gainen.
Ja klopt maar wat heb je aan vocht aankomen in en kuur waarin je niet serieus getraind hebt, plus nog dat al die vochtgains gelijk als sneeuw voor de zon verdwijnen na de kuur

Mijn voeding is

Banaan 1shake+50 gram brinta + 1 volkoren boterham pindakaas

Basmati/zilvervliesrijst 75 gram +100 kipfilet + 1 ei

Basmati/zilvervliesrijst 75 gram +100 kipfilet + 200 gram spinazie

Shake met 50 gram havermout
Eetlepel pindakaas.

Trainen

50 gr rozijnen /krenten

Avondeten eet met de pot mee meestal rijst pasta noodles met altijd wel iets van vlees kip of groente

50 gr omgezouten pindas of cashewnoten of japanse mix

Halve bak magere kwark + 75 gram meusli

Eiwitten +- 180/200

Vetten +- 70/80

Calorieën +- 3100

Training 4 a 5 x per week consequent

Benen /Triceps
Biceps/schouders
Rust
Rug/achterkant schouders/traps
Borst/kuiten

5 de x eventueel achterliggende spiergroepen.

Ik merk wel iets meer kracht met meeste oefeningen. Overigens niet spectaculaire.

Bijwerkingen puffy nipples helaas en aan begin meer verhoogde libido. En enkel kleine bultjes schouder rug. Vrij weinig.

Ben 15 januari begonnen en +- een kilo winst niet meer.

Merk UG blauw 3letters

Ik heb op dit moment geen lichamelijk actief werk.

Verhoog je kcal met 500, dan zit je op 3600. Voor jouw gewicht zou dat meer dan voldoende moeten zijn om te groeien, als dat niets uithaalt binnen pakweg 2 weken of als je vooral vet aankomt dan is je gear ondergedoseerd/nep.

Edit: ik weeg zelf +-85kg op 15%VP en zelfs ik kom 0,5 - 1 kg per week aan tijdens een cycle als ik 3500kcal eet.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb nu al het idee dat die kilo erbij alleen maar vet is. Vriend van mij knalde er goed op. Maar als ik op 3600 ga zitten zal ik toch behoorlijk in vet omhoog gaan ook. Ik eet nu standaard 3100 en soms nog wel meer zit nu bijna een maand verder mag blij zijn als er een kilo bijgepakt heb.

Vreet je vol kerel. Ik zat 2000Kcal boven mijn natty onderhoud tijdens mijn kuur...

Ik heb nu al het idee dat die kilo erbij alleen maar vet is. Vriend van mij knalde er goed op. Maar als ik op 3600 ga zitten zal ik toch behoorlijk in vet omhoog gaan ook. Ik eet nu standaard 3100 en soms nog wel meer zit nu bijna een maand verder mag blij zijn als er een kilo bijgepakt heb.
zal eerder dan vocht zijn man ipv vet

Nou ben ik niet super slim maar die voeding bij mekaar is volgens mij geen 3100kcal ??

Terug
Naar boven