AndroidHealthClinic

Moet ik elke dag het zelfde eten?

Edzer

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
60kg
Vetpercentage
8%
hallo,

nu ik mijn voedingsschemacompleet heb etc.
wou ik weten is het slim om het op te schrijven en elke 2 uur kijken van wat moet ik nu eten en wat daarna
of moet ik gewoon proberen op mijn voedingsbehoefte te komen.
want anders word het de heletijd het zelfde eten en dat lijkt me ook niet slim

Veel mensen zullen bepaalde dingen elke dag hetzelfde eten, denk aan kwark, Brinta, tonijn etc.

maar 1 tip, probeer zoveel mogelijk te variëren zodat je er niet snel op uitgekeken raakt.
het is belangrijk om goed te eten, dus zorg ook dat je het vol kunt blijven houden.

niks moet..

Je kan ook per week meerdere schema's maken.

Verandering van spijs doet eten. Elke dag kip gaat snel vervelen.

Een constanter voedingsschema maakt het vaak wat makkelijker om constant te zijn, maar noodzakelijk is het absoluut niet.

Het gaat niet of 1 voedingsschemaje gaat vervelen maar ook omdat je dan verschillende voedingstoffen te kort komt door steeds hetzelfde te eten.
Daarom worden meestal vaste schema's ook afgeraden.

Schema's (niet alleen voeding maar ook training schema's)zijn gemaakt om beginnelingen te leren hoe het werkt, waar je rekening mee moet houden ect ect.

als je dat eenmaal weet dan heb je geen schema meer nodig.
wel eens een pro met een schema zien rondlopen? :D

• Topic Starter Topic Starter
ik start meestal met havermout en 30 min voor bed sowieso kwark maar als ik elke dag bijv asperges moet eten dan word ik er oplaatst ook ziek van :D
in ieder geval bedankt

---------- Post toegevoegd Tue 12 Mar 2013 om 15:50 ----------

Maar nog even een vraag aangezien bonen goed zijn welke bonen eten jullie het meest en welke zijn het best/goedkoopst?

wat je kunt doen is meerdere maaltijden met een x aantal cal samenstellen en afwisselen.

ik heb meerder maaltijden die ongeveer aan mijn 40/40/20 voldoen de 1 ietsje meer kh de ander ietsje meer eiwitten.maar dat verschil is echt te verwaarlozen hierdoor kan ik blijven afwisselen. Ik merk dat dit veel langer vol tehouden is voor mij dan elke dag het zelfde eten (in de cut).

Overigens let ik in de bulk niet op wat ik eet alles gewoon ook fastfood enzo zolang ik aan me 2g eiwit per kg lichaamsgewicht kom maakt het me niet veel uit me vet percentage blijft rond de 11 12 % schommelen en ik blijf in massa toenemen dus vind het best zo

wat je kunt doen is meerdere maaltijden met een x aantal cal samenstellen en afwisselen.

ik heb meerder maaltijden die ongeveer aan mijn 40/40/20 voldoen de 1 ietsje meer kh de ander ietsje meer eiwitten.maar dat verschil is echt te verwaarlozen hierdoor kan ik blijven afwisselen. Ik merk dat dit veel langer vol tehouden is voor mij dan elke dag het zelfde eten (in de cut).

Overigens let ik in de bulk niet op wat ik eet alles gewoon ook fastfood enzo zolang ik aan me 2g eiwit per kg lichaamsgewicht kom maakt het me niet veel uit me vet percentage blijft rond de 11 12 % schommelen en ik blijf in massa toenemen dus vind het best zo

Hoevaak pak jij junkfood in de bulk dan?

nee dat lijkt me nogal eenzijdig.

---------- Post toegevoegd Wed 13 Mar 2013 om 08:15 ----------

Een constanter voedingsschema maakt het vaak wat makkelijker om constant te zijn, maar noodzakelijk is het absoluut niet.

idd, en dan kun je altijd varieeren in broodbeleg, fruit, groente en avondeten.

Juist kip en rijst kan je makkelijk veranderen van smaak. Dingen zoals vis hebben veel meer een eigen smaak...

Vind het apart dat tig keer op een dag brood niet als eenzijdig wordt gezien, en rijst met vlees wel.

Vind het apart dat tig keer op een dag brood niet als eenzijdig wordt gezien, en rijst met vlees wel.

Eigenlijk nog nooit zo over nagedacht, maar so true! Als je tegen mensen zegt dat je elke avond rijst met kip eet, krijg je standaard de vraag of dat niet heel saai is en hoe je het doet. Maar diezelfde personen eten wel elke dag een broodje boterhamworst en eentje met pindakaas als lunch o.i.d. ...

Terug
Naar boven