AndroidHealthClinic

Moet je rusten/recoveren van KT tijdens een cut?

dammas

Dutch Bodybuilder
Waardering
9
Lengte
1m71
Massa
73kg
Vetpercentage
13%
Hoi,

Moet je 24/48uur rusten/recoveren als je aan het cutten bent?

Trainingsdag A - Squats - Benches - en Chin ups - Planks en 30 min cardio (alles 4 sets van 8-10 reps)
Trainingsdag B - Deadlifts - Dips - Pull ups - Planks en 30 min cardio (alles 4 sets van 8-10 reps)
Tussen elke trainings dag zit nu een rustdag waarop ik een uur cardio probeer te doen.

Het enige doel is om mijn VP naar idealiter 10% te brengen (ik zit nu op 14-15%). Vanaf daar wil ik trainen om te maintainen.

Op rustdagen ben ik altijd wat onrustig. Dus ik zou graag af an toe gewoon meteen weer een trainingsdag er achter aan willen gooien. LIT Cardio doet het em niet echt voor mij. Alleen Tabata HIIT geeft dezelfde voldoening als KT maar daar heb ik niet echt mogelijkheid voor.

Dus heeft het negatieve invloed als ik rustdagen af an toe skip?

Tuurlijk kan je erna gewoon opnieuw trainen.

• Topic Starter Topic Starter
Ok dus zon rustdag is echt alleen nodig als je aan het gainen bent?

Natuurlijk heb je gewoon rust nodig in de cut. Zowel in de cut als bulk heb je genoeg rust nodig. Lijkt me logisch.

idd wat dehaantje zegt. jij suggereert nu min of meer dat je in de bulk geen hersteltijd nodig hebt.

Waarom ik het mij afvroeg is omdat ik tijdens een cut nauwelijks sterker wordt. Dus dan heb ik toch ook niet zo veel tijd nodig om te herstellen?

???

if srs, dan wil ik best reageren maar ik denk trollface

Ok nevermind

Juist moet je lichaam herstellen in een cut, om spiermassa verlies zo veel mogelijk te beperken of te voorkomen.

Stel je zou niet rusten: meer bewegen / trainen -> lagere kcal deficit -> grotere kans op spiermassa dat word gebruikt om het gat te vullen tussen de deficit en je kcal behoefte.

Als je cut a.t.m. goed gaat, op het feit na dat je je rusteloos voelt, dan heb je pech, probeer je energie in een andere hobby of zoiets te steken.

Ok thanks Naruto

Terug
Naar boven