Fitness Seller

Moet zwaar lichamelijk werk veel sterker beloond worden?

Hehe en toch hebben wij de meeste opleverpunten van onze poolse/oost duitse krachten:)
En die zijn al haast net zo duur aan het worden;)
Wat jij in jouw omgeving ziet is blijkbaar anders dan wat ik zie. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen.

Werk word idd steeds slechter, maar dat komt meer doordat de bouwtijd steeds korter word. En door wie word die bouwtijd bepaald:D
De klant. Net als de lonen van de mensen die in de bouw werken. Grappig dat veel mensen denken dat managers alles alleen maar doen om de arme mannen op de werkvloer te pesten. :) De klant die, zoals bijna iedereen, van niets weet, accepteert de veel mindere kwaliteit omdat het wel ietsje goedkoper is. Je vliegt er als manager dan heel snel uit als je je mensen dan toch dure kwaliteit neer laat zetten -- want niemand wil daar voor betalen en het komt dus uit de eigen zak van het bedrijf.

Als je van te voren weet dat je slijt zou je wel wat anders gekozen hebben.
Maar je wete niet alles van te voren. Als je RSI van te voren had kunnen weten hadden dan duizenden een andere job genomen?
Achteraf een koe in de kont kijken, dat is wat jij nu doet.
RSI is een nieuwe aandoening. Metselaar zijn mensen al duizenden jaren. Als je dan als 16-jarige schoolverlater nog niet hebt meegekregen dat het lichamelijk zwaar is, dan is het niet verwonderlijk dat je niets anders kan dan in de bouw werken.

Tegenwoordig moet je om vakken te mogen vullen al een havo diploma hebben. Dus om te zeggen sqitch anders ff over zal niet zo makkelijk zijn.
Nee, want dan moet er geleerd worden -- wat dan de meesten niet kunnen. DAT is nu precies de reden dat er in die beroepen veel minder betaald wordt. Makkelijk werk, makkelijk over te nemen, weinig inwerktijd nodig, praktisch geen scholing vereist. Kortom: mensen die, buiten hun huidige capaciteiten, zeer weinig toegevoegde waarde op de arbeidsmarkt hebben. Waarom zou daar meer voor betaald moeten worden? Als je die mensen extra gaat betalen, dan geef je ze eigenlijk een soort hopelozen-uitkering. Als ik in de bouw zou werken, dan zou ik nog liever sterven van de honger dan dat ik zoiets betuttelends kreeg.

Jammer DJ,
Bij de plaatselijke Super de Boer worden mensen gevraagd met een HAVO opleiding ( verplicht )
We stonden laatst in de rij en er werd volgens mij 1 plastic tasje te veel afgerekend.
Die muts achter de kassa moest een rekenmachine gebruiken om uit te rekenen wat er betaald moest worden!

Jammer DJ,
Bij de plaatselijke Super de Boer worden mensen gevraagd met een HAVO opleiding ( verplicht )
We stonden laatst in de rij en er werd volgens mij 1 plastic tasje te veel afgerekend.
Die muts achter de kassa moest een rekenmachine gebruiken om uit te rekenen wat er betaald moest worden!

Conclusie 1: HAVO is beresimpel en voor iedereen te halen.
Conclusie 2: Als HAVO zo'n laag niveau is, dan kan iedereen die wat anders wil dan zwaar lichamelijk werk dat ook makkelijk halen.
Conclusie 3: Mensen die zwaar lichamelijk werk niet leuk vinden hebben het aan zichzelf te wijten dat ze niets anders gaan doen.

Conclusie 1: HAVO is beresimpel en voor iedereen te halen.
Conclusie 2: Als HAVO zo'n laag niveau is, dan kan iedereen die wat anders wil dan zwaar lichamelijk werk dat ook makkelijk halen.
Conclusie 3: Mensen die zwaar lichamelijk werk niet leuk vinden hebben het aan zichzelf te wijten dat ze niets anders gaan doen.
True. Ik begrijp niet wat iedereen zo zit te zeuren. Je weet dat in de bouw werken zwaar is, daarnaast krijg je genoeg kansen om iets anders te leren, mocht je niet in de bouw willen werken. Maarja, sommigen hebben dan geen zin om iets hun best te doen op de middelbare school en zijn al te lui om mavo af te maken en mbo te doen. Eigen keuze, maar kom dan niet zeuren om een hoger loon.

Luiheid is een gave.

Wat jij in jouw omgeving ziet is blijkbaar anders dan wat ik zie. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen.

De klant. Net als de lonen van de mensen die in de bouw werken. Grappig dat veel mensen denken dat managers alles alleen maar doen om de arme mannen op de werkvloer te pesten. :) De klant die, zoals bijna iedereen, van niets weet, accepteert de veel mindere kwaliteit omdat het wel ietsje goedkoper is. Je vliegt er als manager dan heel snel uit als je je mensen dan toch dure kwaliteit neer laat zetten -- want niemand wil daar voor betalen en het komt dus uit de eigen zak van het bedrijf.

RSI is een nieuwe aandoening. Metselaar zijn mensen al duizenden jaren. Als je dan als 16-jarige schoolverlater nog niet hebt meegekregen dat het lichamelijk zwaar is, dan is het niet verwonderlijk dat je niets anders kan dan in de bouw werken.

Nee, want dan moet er geleerd worden -- wat dan de meesten niet kunnen. DAT is nu precies de reden dat er in die beroepen veel minder betaald wordt. Makkelijk werk, makkelijk over te nemen, weinig inwerktijd nodig, praktisch geen scholing vereist. Kortom: mensen die, buiten hun huidige capaciteiten, zeer weinig toegevoegde waarde op de arbeidsmarkt hebben. Waarom zou daar meer voor betaald moeten worden? Als je die mensen extra gaat betalen, dan geef je ze eigenlijk een soort hopelozen-uitkering. Als ik in de bouw zou werken, dan zou ik nog liever sterven van de honger dan dat ik zoiets betuttelends kreeg.

Hmm ik werk in de bouw. Dus ik denk wel dat mij visie redelijk oke is.
Werk er al 7 jaar in, en mijn vader al 30 jaar.

Ik zie dat de polen en dergelijke voornamelijk worden gebruikt om het sjouwwerk (simpel) te verrichten.
Zal niet alleen aan hun kunde liggen (taalbarriere is er ook).

Ga jij maar eens kijken naar een bouw in Polen en vergelijk dat maar met hier. Is het hier toch een stuk verder.

Tijdsnood word niet alleen door d eklant opgelegd. Ook door de aannemers zelf. Zij beloven en zeggen dingen toe wat de werkvloer maar moet waar maken.

Mensen willen voor een dubbeltje op de 1e rij zitten, maar accepteren echt niet minder als perfect.
Dus dat gaat ook niet echt op.

Zoals ik al eerder aangaf heb ik het niet over de schoolverlaters van de laatste 10 jaar.

Reden dat ik ook wel een opleiding heb is omdat mijn vader mij al had gewezen op de nadelen van de bouw. Dus mensen die er nu voor kiezen doen het idd zelf. Maar de mensen die er al tig jaar in werken naar mijn mening niet.

Meeste kantoorwerk is heel simpel over te nemen.
Stelt allemaal niet zo veel voor.
Je doet nu net alsof een administratief medewerker/account manager zo bijster hoge opleiding nodig heeft.
Het word gevraagd, maar is zeker niet nodig.
Ik zie gasten hier voorbij komen, die dommer zijn als welke lullo uit de bouw dan ook.

Hmm ik werk in de bouw. Dus ik denk wel dat mij visie redelijk oke is.
Werk er al 7 jaar in, en mijn vader al 30 jaar.
Jij werkt in de bouw, en bent dus te dom om dat goed te bekijken. :D

Ga jij maar eens kijken naar een bouw in Polen en vergelijk dat maar met hier. Is het hier toch een stuk verder.
Ik zal binnenkort kijken, maar de details moet ik vanaf 10.000 m hoogte vermoedelijk missen. :)

Tijdsnood word niet alleen door d eklant opgelegd. Ook door de aannemers zelf. Zij beloven en zeggen dingen toe wat de werkvloer maar moet waar maken.
Weer de klant, dus. De aannemer probeert aan de vraag van de klant te voldoen, want meer klanten is meer geld. ALLES in een kapitalistische maatschappij is terug te brengen tot klantverlangens. Eric probeerde dat ook (tevergeefs) al tientallen keren duidelijk te maken.

Mensen willen voor een dubbeltje op de 1e rij zitten, maar accepteren echt niet minder als perfect.
Dus dat gaat ook niet echt op.
Ga eens huizen shoppen. Scheve muren, stucwerk alsof het een golfslagbad moet voorstellen, k*t afgewerkte kozijnen, ... En dat allemaal in nieuwbouw post 1995.

Je doet nu net alsof een administratief medewerker/account manager zo bijster hoge opleiding nodig heeft.
Ik zie gasten hier voorbij komen, die dommer zijn als welke lullo uit de bouw dan ook.
Ja, ik ook. Daar is het DBB voor. :) Maar als het allemaal zo makkelijk is, waarom schoolt men dan niet om? Lekker achter een PC aan je pik zitten trekken de hele dag, i.p.v. 8 uur lopen sjouwen voor minder geld. Ben je toch achterlijk als je dat niet doet?

Verwar account manager niet met accountant manager he.;)

Een account manager is echt geen kantoorlullo. Die is juist heel veel op pad bij de klant om contacten te onderhouden en het klantenbestand uit te breiden. Hij is verantwoordelijk voor de verkoop, en geeft leiding aan de verkopers.

Een hoge opleiding is vaak een vereiste maar is naar mijn mening overbodig. Als je er echt inzicht voor hebt dan lukt het zonder hoge opleiding ook zeker. Maar het is niet zo zoals jij beweerd dat het simpel is om over te nemen hoor. Naar mijn mening bezit je de vaardigheden die nodig zijn of niet. Je kunt ze wel gedeeltijk aanleren maar als je er geen inzicht voor hebt en geen talent zul je nooit een echte accountmanager worden.

Je hebt als account manager communicatie, commercieele en andere vaardigheden nodig.

Ik heb voor de rest weinig verstand van account managers maar ik krijg zo de indruk dat deze omschrijving voor heel veel functies gebruikt wordt tegenwoordig. Als je al op een bepaalde manier bezig bent met het onderhouden van een clientenbestand ben je al account manager. Dat manager slaat vaak dan ook niet op het managen van mensen maar eerder het managen van je klantenbestand. Zo traint er bij mij op de sportschool een gast die er niet over op kan houden zijn baan als account manager maar zover ik weet heeft hij geen leidinggevende of aansturende bevoegdheden.

Ook op radiozenders waarbij luisteraars mogen bellen om een verzoekje te doen, het zijn of vrachtwagenchauffeurs of account managers die de hele dag zitten te bellen ???

Je doet het ook voorkomen dat een account manager dan meer zou voorstellen dan een accountant manager, zoals ik al eerder aangaf, ik heb niet veel verstand van dat wereldje maar ik neem toch aan dat wanneer je een manager bent van accountants je wel wat moet kunnen of in ieder geval de kennis te hebben van een accountant, of zie ik dat verkeerd?

Ik bedoelde niet met Hier op dbb, maar op de zaak.
Sorry voor de verwarring.

Account manager is ook wat ik bedoel.
Stelt imo weinig voor.
Als je maar kennis hebt waar je bedrijf voor staat is dat wel voldoende. Vlotte babbel, lieftst een beetje fatsoenlijk uiterlijk en je bent al een heel eind.

K*t is dat he, dat mensen simpel over dat soort jobs praten.

@Phreak: Omscholen als je 25 bent luk wel, maar als je over 45 bent schiet dat ook niet echt op, en als dat al lukt, dan word je niet aangenomen.

Je bent trouwens wel erg makkelijk om alles naar d eklant te schuiven.
Als aannemer zijnde hoef je alleen maar zo toe te geven als de markt slecht is.
Momenteel zitten er al bij aanbestedingen vaak maar 1 of 2 aannemers. Dan heb je het als aannemer dus voor het zeggen!

Richard, ga je het nou omdraaien? Waarom wordt veel kantoorwerk dan beter beloond en waarom zijn de vereisten voor veel kantoorwerk een stuk hoger dan voor werk in de bouw?

Er is inderdaad genoeg kantoorwerk dat vrij simpel is. Maar er is nog meer kantoorwerk dat behoorlijke kwalificaties vereist en je niet even simpel kan overnemen. Vergeet alleen al niet het sociale aspect wat op een kantoor veel meer speelt dan op een bouwplaats. Communicatieve vaardigheden zijn aan te leren, maar van een lompe boer maak je geen strak in het pak blitse smooth talker.

Het is niet k*t dat je er zo over praat, de frustratie ligt aan het topic te zien toch echt bij degenen die zelf dagelijks zwaar werk uitvoeren. Enige realiteitszin hoe onze maatschappij werkt is er niet bij. Over pakweg 30 a 50 jaar is bijna iedereen werkzaam in de tertaire sector, de primaire en secundaire sectoren zijn en blijven gewoon sectoren waarin de beloning over het algemeen vrij laag ligt.

Ik heb voor de rest weinig verstand van account managers maar ik krijg zo de indruk dat deze omschrijving voor heel veel functies gebruikt wordt tegenwoordig. Als je al op een bepaalde manier bezig bent met het onderhouden van een clientenbestand ben je al account manager. Dat manager slaat vaak dan ook niet op het managen van mensen maar eerder het managen van je klantenbestand. Zo traint er bij mij op de sportschool een gast die er niet over op kan houden zijn baan als account manager maar zover ik weet heeft hij geen leidinggevende of aansturende bevoegdheden.

Ook op radiozenders waarbij luisteraars mogen bellen om een verzoekje te doen, het zijn of vrachtwagenchauffeurs of account managers die de hele dag zitten te bellen ???

Je doet het ook voorkomen dat een account manager dan meer zou voorstellen dan een accountant manager, zoals ik al eerder aangaf, ik heb niet veel verstand van dat wereldje maar ik neem toch aan dat wanneer je een manager bent van accountants je wel wat moet kunnen of in ieder geval de kennis te hebben van een accountant, of zie ik dat verkeerd?

Hehe groot deel is zeker waar wat je zegt.
Ik kon ook aan de slag als account manager. Dik salaris mooie voorwaarden.
Maar omdat ik toen net weer een nieuwe job had heb ik het toen niet aangenomen.
Kan wel zo aan de slag.
Hoeft niet eens papieren te hebben. Als je denk/werk niveau maag hoog genoeg licht.
Ik was dus al oke bevonden:D

Richard, ga je het nou omdraaien? Waarom wordt veel kantoorwerk dan beter beloond en waarom zijn de vereisten voor veel kantoorwerk een stuk hoger dan voor werk in de bouw?

Er is inderdaad genoeg kantoorwerk dat vrij simpel is. Maar er is nog meer kantoorwerk dat behoorlijke kwalificaties vereist en je niet even simpel kan overnemen. Vergeet alleen al niet het sociale aspect wat op een kantoor veel meer speelt dan op een bouwplaats. Communicatieve vaardigheden zijn aan te leren, maar van een lompe boer maak je geen strak in het pak blitse smooth talker.

Kijk ze nu eens allemaal hun baantje verdedigen:D
Haha ik zit zelf ook op kantoor mannen.
Maar zo kun je doen over elke job.

Dat bedoelde ik met min over de bouw.
Maar kom aan hun desk baantje en ze staan in de steigers.

Wel nee, het boeit mij niet hoe ze over mijn werk praten. Als iemand het simpel vind, prima. Ik krijg er goed voor betaald, heb ik dat toch mooi geregeld lijkt me. Weet alleen dat ik niet makkelijk vervangbaar ben gelet op de verzamelde kennis die ik heb door jarenlange branche-ervaring. Iedereen is natuurlijk vervangbaar, maar je enigzins op korte termijn onvervangbaar maken scheelt wel een hoop voor je toekomstperspectief en beloning.

Wel nee, het boeit mij niet hoe ze over mijn werk praten. Als iemand het simpel vind, prima. Ik krijg er goed voor betaald, heb ik dat toch mooi geregeld lijkt me. Weet alleen dat ik niet makkelijk vervangbaar ben gelet op de verzamelde kennis die ik heb door jarenlange branche-ervaring. Iedereen is natuurlijk vervangbaar, maar je enigzins op korte termijn onvervangbaar maken scheelt wel een hoop voor je toekomstperspectief en beloning.

Jep, dat gevoel heb ik dus ook.

Maar zo zijn er dus ook verschillen tussen bouwvakkers.
Mijn vader is timmerman, maar verdiend nog steeds meer als mij.
Is ook ouder, maar word ook beter beloond als de gemiddelde timmerman van zijn leeftijd omdat ie vakbekwaam is. Komt met oplossingen en dergelijke die andere niet weten te bedenken.

Hij verdiend ook meer als het gemiddelde kantoorpikkie wat bij een aannemer werkt.
En die salarissen ken ik. Doe immers hetzelfde (weliswaar niet bij een aannemer).
Daarom vind ik dus ook niet dat het salaris omhoog moet, maar wel andere secundaire voorwaarden (extra verlofdagen, eventueel op te sparen als een soort van pre pensioen).

Momenteel is er al weer een lichte uittocht van Poolse werknemers (zowel bouw als tranpsort) omdat de economie in Polen aardig aantrekt (lonen stijgen behoorlijk daar). Dus is het minder aantrekkelijk om zo ver van de familie weg te zijn.

Probleem zoals bij het transport is dat er geen NL vervangers zijn.
Dus moet je op de 1 of andere manier mensen toch voor die banen lekekr zien te krijgen.

Een account manager en een accountant manager hebben niet veel met elkaar op. Een accountmanager is meer van de commericele kant en meer van de communicatieve kant.

Een accountant werkt vooral met cijfers, een soort van boekhouder maar dan met een beschermde titel. Een accountmanager is meer een manager over bepaalde klanten. Hij geeft ze advies en hij weet dus ook heel veel van zijn klanten. Daardoor moet een account manager ook veel communicatieve vaardigheden hebben. Je maakt ook vaak een accountanalyse over wat precies bij de klant past. En aan de hand daarvan probeer je je producten of diensten te verkopen.;)

Dus het is eigenlijk iets meer als een sales manager/ commericeel manager.
Je hebt als account manager wel met administratie te maken want je zoekt uit wat zo voordelig mogelijk is voor de klant en ook zoveel mogelijk winst maakt voor jouw bedrijf. Het cijfertjesgedeelte is wel onderdeel van je werk, maar het is niet de hoofdzaak.

In tegenstelling tot een accountant die volgens mij alleen maar met cijfers bezig is en met boekhouding etc etc.

Als je accountmanager wil zijn dan heb je echt mensenkennis nodig, inlevingsvermogen maar ook een commercieel inzicht. En dat stelt echt wel iets voor. Net zoals een bouwvakker bepaalde kwaliteiten nodig heeft. Maar ik respecteer ieder beroep en ik kijk niet neer op geen enkel beroep. Elk beroep draagt zijn steentje bij aan de maatschappij.

Aan de ene kant ben ik het met je eens, maar aan de andere kant echt niet. No offence, maar de meeste lui die zwaar arbeid verrichten zijn nou niet bepaald hoog opgeleide mensen. Vaak word je naar kennis/ervaring betaald. Dus wat Richard al zegt, zal iemand die vakbekwaam is toch flink kunnen verdienen. Maar ik vind niet dat een persoon die nooit een opleiding heeft gedaan en dag in dag uit tegels legt, meer loon moet krijgen omdat hij zwaar werk verricht.

Uiteindelijk is voor de hoogte van salarissen van beroepen dan ook niet doorslaggevend bepalend of iemand er heel veel voor heeft moeten leren of dat hij er heel hard voor moet werken om het beroep uit te oefenen. Uiteindelijk is schaarste hetgeen dat de hoogte van salaris bepaald. Een voetballer of artiest hoeft ook geen intensieve opleiding te volgen maar hij of zij heeft een vaardigheid die nogal schaars is.

Accountmanager boven accountant stellen, Lumey je bent zeker zelf accountmanager? :roflol: Een accountant zien als veredelde boekhouder, je hebt wel enig besef wat een accountant voor werk doet? Ja het is cijfermatig werk, maar het vereist wel iets meer dan wat simpel boekhoudkundig inzicht.

Sja, kijk het beheren van een clientenbestand kan je zo ingewikkeld maken als je wil natuurlijk.. Toch is het zo dat accountants ontzettend goed verdienen als ze goed en ambitieus zijn.

Terug
Naar boven