XXL Nutrition

mondelinge afspraak , gezeik met een winkel

kamikaza

Competitive Bodybuilder
Waardering
25
mondelinge afspraak , gezeik met een winkel ( update )

Hej dbb broeders,

Zit weer met een klein probleem, zal het kort uitleggen.
Een hele lange tijd terug is mijn woofer in de auto stuk gegaan. Nu heb ik daar een winkel voor gevonden om die te laten repareren ( reconen zoals ze dat noemen ) Maar omdat een aparte woofer is word dit alleen gedaan in Amerika door het merk/bedrijf zelf. Nu had ik dus met de winkel afgesproken dat zij dat voor me gingen regelen allemaal. We hadden een prijs afgesproken van 650 euro. Is een beetje duur maar komt veel verzendkosten en dergelijke bij kijken. Sowieso snap ik ook wel dat zij iets voor hun moeite willen hebben , ookal zegt hij van niet.

Ik heb toen 300 euro vooraf betaald en zou 350 betalen als ik de woofer kom ophalen. Nu zijn er 3 maanden voorbij gegaan en ik had nog steeds niks gehoord van de winkel. Eergister was een maat van me er toevallig voor zijn eigen auto en die belde me op om te zeggen dat de woofer klaar is.

Ik sprak de eigenaar weer en die kwam ineens met een lijstje aanzetten waardoor het ineens 835 euro uit kwam. Wat ineens een enorm verschil was en niet afgesproken.

Nu moet ik daar morgen heen om het op te halen maar ik ben eigenlijk niet van plan om dat te gaan betalen omdat ik hier eigenlijk een beetje word opgelicht omdat je voor dat bedrag gewoon een nieuwe hebt.

Wat kan ik doen??

Laatst bewerkt:
Niets, je bent zo stom geweest om het niet op papier te zetten (no offence hoor).

• Topic Starter Topic Starter
Dat is waar , heb echter wel enkele getuigen mja dat zijn wel vrienden , daar kan ik ook niks mee?

mondelinge afspraak :roflol:

Dat is waar , heb echter wel enkele getuigen mja dat zijn wel vrienden , daar kan ik ook niks mee?

Als het geen vrienden zouden geweest zijn, zou je nog eens kans gemaakt kunnen gemaakt hebben, maar met vrienden, nee.

Laat dit een les voor je zijn bro.

klinkt grappig, maar tis gewoon een eenmanszaak
en heb al eerder is dingen laten doen bij hem dus je verwacht het niet :p

maar hoe zit het met de koop te ontbinden??

als je al vooruit had betaald ben je screwed.

je kan ook zeggen jij zei 600 en ik wil best 850 betalen maar dan maak ik 250 euro spullen van je stuk

:trollface:

klinkt grappig, maar tis gewoon een eenmanszaak
en heb al eerder is dingen laten doen bij hem dus je verwacht het niet :p

maar hoe zit het met de koop te ontbinden??

Ben je 300 euro kwijt. En je krijgt dan nog eens kans dat ie naar de Vrederechter stapt :).

De koop ontbinden?

Je hebt je toch tot geen enkele aankoop verbonden.

Je kan het betalen of je bent gewoon je woofer kwijt.

Dat de kosten zijn opgelopen dat zal die winkelier ook gewoon doorrekenen naar jou.

De prijs ligt idd wel wat hoger dan je mondeling was overeengekomen, maar ik zou er toch niet naar de rechtbank voor trekken.
Je kan mss nog een beetje afdingen maar dat zal het dan zijn.

De koop ontbinden?

Dat de kosten zijn opgelopen dat zal die winkelier ook gewoon doorrekenen naar jou.

De prijs ligt idd wel wat hoger dan je mondeling was overeengekomen, maar ik zou er toch niet naar de rechtbank voor trekken.

Tegenwoordig stappen ze voor vele dingen naar de RB hoor (zie: crisis). Voor hun zal het ook wel flink pak duiten gekost hebben hoor.

Ja ok maar in dit geval zou ik er toch niet aan beginnen.

Ja het is logisch dat ik de kosten betaal mochten ze duurder uitkomen.
Maar die gast denkt dat ik geen verstand van zaken heb als het gaat om de prijs van reconen ( dat is normaal 350 DOLLAR ) wat daar nog bij komt is alleen de verzendkosten.
Nu kan hij me niet wijsmaken dat er 600+ verzendkosten is.
Dit zaakje stinkt :D

Waarvan kwamen de extra kosten dan volgens hem?

Hij praatte nogal snel over de telefoon
Maar van wat ik kon verstaan

" ja de woofer kost 835 dollar"
" de verzendkosten zijn 216 euro"
" ik maak er zelf geen winst op bla bla "

maar als je zoekt op google
JL audio 13w7 woofer , een nieuwe kost in Amerika rond de 1000 dollar en op webshops staan ze al voor 650 dollar"

En mijzelf was het al bekend dat reconen ( repareren ) 350 dollar kost want ik heb daar vroeger naar geinformeerd.

Wat het nog interessanter maakt is dat de eigenaar vroeger dezelfde woofer had en daar zeer tevreden over was maar er nu geen meer heeft. Volgens mij heeft die gewoon 1 laten maken en nog 1 besteld voor zichzelf op mijn kosten.

Ook beweerd hij dat hij me al maanden probeert te bereiken omdat ze woofer zogenaamd klaar ligt , via de telefoon en email.
Maar raar genoeg heb ik niks in me mail bakje of via de telefoon iets ontvangen gehoord.

edit: Ben nu trainen rond 9 uur terug dus kan even niet reageren

Laatst bewerkt:
Hij praatte nogal snel over de telefoon
Maar van wat ik kon verstaan

" ja de woofer kost 835 dollar"
" de verzendkosten zijn 216 euro"
....

Waarom moet je 835 dollar betalen, je hebt hem toch laten herstellen? Of heb je een nieuwe gekregen?

Staat weer een hoop bullshit in dit topic, eens opsommen:

Er zijn geen vormvereisten voor overeenkomsten, dit kan zowel mondeling als schriftelijk of zelfs door middel van een gedraging.

De bewijslast bij een schriftelijke overeenkomst is het minst moeilijk te bewijzen.

Als het geen vrienden zouden geweest zijn, zou je nog eens kans gemaakt kunnen gemaakt hebben, maar met vrienden, nee.

Laat dit een les voor je zijn bro.

Is van minder belang, dit is civielrecht geen strafrecht.

Ben je 300 euro kwijt. En je krijgt dan nog eens kans dat ie naar de Vrederechter stapt :).

Bestaat niet in Nederland.

De koop ontbinden?

Ontbinding ziet niet alleen op koopovereenkomsten, de tekortkoming in deze situatie is echter niet blijvend onmogelijk, het is geen speciezaak. Dus eerst in verzuim stellen, maar ook hierop zijn weer uitzonderingen...

Woofer gewoon kwijt, sinds wanneer kan een onmiddelijk houder zich tot bezitter maken. Dat zou mooi zijn, ik leen spullen van iemand en zeg daarna, ik ben nu eigenaar :roflol: .

De verkoper had contact op moeten nemen met de koper (TS).

En buiten al deze onzin, TS heeft recht van revindicatie hij is nog steeds de eigenaar, de verkoper is maar houder die eventueel het recht van retentie kan inroepen.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je gewoon een nieuwe hebt gekregen en dat de oude niet meer gemaakt kon worden.

Staat weer een hoop bullshit in dit topic, eens opsommen:

Er zijn geen vormvereisten voor overeenkomsten, dit kan zowel mondeling als schriftelijk of zelfs door middel van een gedraging.

De bewijslast bij een schriftelijke overeenkomst is het minst moeilijk te bewijzen.

Is van minder belang, dit is civielrecht geen strafrecht.

Bestaat niet in Nederland.

Ontbinding ziet niet alleen op koopovereenkomsten, de tekortkoming in deze situatie is echter niet blijvend onmogelijk, het is geen speciezaak. Dus eerst in verzuim stellen, maar ook hierop zijn weer uitzonderingen...

Woofer gewoon kwijt, sinds wanneer kan een onmiddelijk houder zich tot bezitter maken. Dat zou mooi zijn, ik leen spullen van iemand en zeg daarna, ik ben nu eigenaar :roflol: .

De verkoper had contact op moeten nemen met de koper (TS).

En buiten al deze onzin, TS heeft recht van revindicatie hij is nog steeds de eigenaar, de verkoper is maar houder die eventueel het recht van retentie kan inroepen.

Als je iets binnendoet voor reparatie je hebt een mondelinge overeenkomst en er is zelfs een voorschot betaald.
Vertel dan eens waarom je nadien die kosten niet zou moeten betalen?

Als je iets binnendoet voor reparatie je hebt een mondelinge overeenkomst en er is zelfs een voorschot betaald.
Vertel dan eens waarom je nadien die kosten niet zou moeten betalen?

Er is een prijs afgesproken, die is bindend. Indien naderhand blijkt dat de kosten hoger uitvallen had hij de opdrachtgever moeten contacteren en vragen of dit acceptabel is.

Terug
Naar boven