MuscleMeat

mondelinge afspraak , gezeik met een winkel

Ja daar sta je dan met je mondelinge overeenkomst.

dit is mijn woefer, heeft ook ongeveer zoiets gekost dus je mag niet klagen:)
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Staat weer een hoop bullshit in dit topic, eens opsommen:

Er zijn geen vormvereisten voor overeenkomsten, dit kan zowel mondeling als schriftelijk of zelfs door middel van een gedraging.

De bewijslast bij een schriftelijke overeenkomst is het minst moeilijk te bewijzen.

Heb ik dat gezegd dan? het is gewoon niet handig om een mondelinge afspraak/overeenkomst te maken.

Als die ander zegt "nee hoor" ben je al de lul.

Heb ik dat gezegd dan? het is gewoon niet handig om een mondelinge afspraak/overeenkomst te maken.

Als die ander zegt "nee hoor" ben je al de lul.

Dat ben je ook indien er een schriftelijke overeenkomst is, het enige verschil is de problematiek i.v.m. de bewijslast.

Zou het niet betalen, hij had je op z'n minst even kunnen bellen om te vragen of je met de hogere kosten akkoord was.

8 dagen na de aankoop kan je de koop nog ontbinden (beschermingswet voor de consument) dus je kan het nog ongedaan maken mits je de woefer teruggeeft....

mondelinge afspraak is ook een overeenkomst. Dus je betaalt gewoon 600 piek en neemt die woofer mee.

:roflol: vredesrechter, wat een jip en Janneke land is België toch ook.

Hij moest jouw gewoon eerst informeren dat het duurder zou zijn dan was afgesproken, punt. Zou de hele zaak gewoon annuleren en je geld terugeisen.

• Topic Starter Topic Starter
yo ben er weer , even wat dingen beantwoorden

ja ik heb een bewijsje dat ik 300 euro heb betaald dat heeft hij ook bevestigd.
Hij zegt ook dat hij me al heel vaak heeft gebeld en gemaild , maar raar genoeg heb ik echt niks binnen gekregen terwijl ik toch echt bereikbaar ben...
grappige is nog toen me maat daar was voor zijn auto toen heeft hij gezegd dat de woofer over een week zou worden opgehaald. En nu zegt hij dat de woofer al de volgende dag klaar was nadat me maat daar was geweest. Kun je zien waar ik mee te maken heb..

Als hij toen met die 650 akkoord is gegaan, moet hij er nu nog akkoord mee gaan :) kan hij niet onderuit... probleem is alleen dat je het niet op papier hebt staan :)

Je hebt getuigen die jouw afspraak bevestigen, dan heb je gewoon een afspraak. Wrijf het er maar goed in dat je het echt niet gaat pikken als hij deze prijs vraagt. Dingen die je kan doen:
- Geld terugkrijgen via gerechtelijke weg
- Hem bang maken en geld eisen, bang maken kan zijn door verspreiding van zijn slechte service etc.
- Hem kapotslaan en z'n hele kassa inhoud mee nemen

• Topic Starter Topic Starter
Ja ga het sowieso niet betalen dus zullen wel tot een andere oplossing moeten komen.
Mja ik ga nu slapen , doe morgen wel even een update :D

Terug
Naar boven