Fitness Seller

Monster of 115 kg ripped to the bone

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Zou jou nog wel 'es in het echt tegen willen komen, walgelijk kereltje dat je bent.
En rapporteer me dan maar. Ik sta in m'n recht, vind ik.
Jij bent echt overal aan het dwarsliggen he, roidrage? Get a life man. And get a haircut

Probeer je nu te stoken HarmH?

Er is hier net een leerzame discussie aan de gang. Volgens mij zijn de heren er inmiddels wel overheen hoor.

Niks van aantrekken boys, ga vooral door.

IK dacht dat een compound betekende dat je meer dan 1 gewricht gebruikt.
Correct me if I'm wrong.
Compound= 1 spiergroep met maximale synergie van andere spieren = multi joint (voor de benen CKC oefeningen)
Compound bewegingen zijn juist compoundbewegingen omdat er meerdere spiergroepen bij betrokken zijn, zowel grote als kleine.

Isolatie= 1 spier met minimale synergie van andere spieren = single joint (voor de benen OKC oefeningen)

Pure isolatie oefeningen bestaan niet.
Elke oefening betrekt wel een andere spiergroep als de target spiergroep erbij.

CKC? OKC? :scratch: Impo...?

Open en closed kinetic chain exercises

Maar impo:
Bij de row is de targetspier de latissimus. Maar de biceps is toch zeker een belangrijke synergist. Vind je niet?

Als je weet dat ik geen biceps en achterkant schouders train maar volledig op de zware rug compounds (waaronder BOR) reken, dan is het antwoord zeker ja.

Nette training Mossad.. die Presses :O !!

Triceps wordt ook gebruikt bij rug (veel zelfs).
Achterkant schouder is bij alle rows betrokken, maar wanneer je je bovenarmen kort bij je romp houd neemt de Triceps (lange kop) een groot deel van de schouderkop over.

Betrokkenheid van de Triceps wordt minder naarmate de hoek tussen je bovenarm/ romp groter word. Zodra de hoek rond de 90graden komt speelt de lange kop van de Triceps bijna geen rol meer.

Dus kort gezegd, achterste schouderkop doet altijd mee met schouder extensie (zowel gewoon als horizontaal) maar als je de achterste schouderkop wilt accentueren moet je je bovenarmen ver van je romp houden omdat anders de Triceps veel van de arbeid overneemt.

Achterkant schouder is bij alle rows betrokken, maar wanneer je je bovenarmen kort bij je romp houd neemt de Triceps (lange kop) een groot deel van de schouderkop over.

Betrokkenheid van de Triceps wordt minder naarmate de hoek tussen je bovenarm/ romp groter word. Zodra de hoek rond de 90graden komt speelt de lange kop van de Triceps bijna geen rol meer.

Dus kort gezegd, achterste schouderkop doet altijd mee met schouder extensie (zowel gewoon als horizontaal) maar als je de achterste schouderkop wilt accentueren moet je je bovenarmen ver van je romp houden omdat anders de Triceps veel van de arbeid overneemt.

Mee eens.

bij de seated row gebruik je volgens mij ook je biceps intensief..

De lange kop van de Triceps loopt over het schoudergewricht en komt bij elke rug oefening aan bod.

• Je kan rug trainen met minimale invloed van de Biceps (pull over e.d.). Maar de Triceps worden altijd belast.

Mijn 'mee eens' was niet sarcastisch hoor;).

Het klopt inderdaad wat je zegt.

• Topic Starter Topic Starter
Overall sterke training, maar vooral de shoulder presses en close grip bench vielen mij op. Goed zo!

Thanks bro. Er traint nog een gozer in mijn gym van 23 die drukt 36 dumbbells wel frusterend maar een nieuw doel!

nou ben ik onbekend met de commando-style , maar wel een goeie training - basic maar daar hou ik van

Thanks bro. Ik ga met van die camouflage strepen op mijn gezicht naar de gym......:p

Volgens mij is de roeimachine niet echt een compound oefening. Ik vind ook dat je aardig wat reps en setjes doet.

Jij ook een goed weekend
Dat vond ik zelf achteraf ook al. Bedankt voor het de tip ik ga volgende keer zwaarder en minder sets doen aangezien ik in een massa schem zit.

my thoughts exactly, compound isolatie? :p
Impo heeft het al uitgelegd grote.

Wow dikke commando stye training van 1.5u.

Fijn weekend beest!
Thanks tijger jij ook !

Stop de haat jongens.
Waarom is cable row geen compound trouwens?

Ik zie geen haat bro...en by the way ik voel geen haat en al helemaal niet op het internet. Bedankt voor je zorgen maar nergens voor nodig.

Ik denk toch niet dat strongman met haat bezig was, de roeimachine is geen compound en de setjes zijn misschien wat veel ja, maar ieder zijn manier van trainen natuurlijk.

Strongman heeft wel gelijk iets te veel setjes met te veel reps voor een massaschema

Probeer je nu te stoken HarmH?

Er is hier net een leerzame discussie aan de gang. Volgens mij zijn de heren er inmiddels wel overheen hoor.

Niks van aantrekken boys, ga vooral door.

+1

Compound= 1 spiergroep met maximale synergie van andere spieren = multi joint (voor de benen CKC oefeningen)
Compound bewegingen zijn juist compoundbewegingen omdat er meerdere spiergroepen bij betrokken zijn, zowel grote als kleine.

Isolatie= 1 spier met minimale synergie van andere spieren = single joint (voor de benen OKC oefeningen)

Pure isolatie oefeningen bestaan niet.
Elke oefening betrekt wel een andere spiergroep als de target spiergroep erbij.

de professor van DBB! Thanks voor je uitleg weer wat geleerd en dit was de meest zinnige post die ik vandaag heb gelezen...

Als je weet dat ik geen biceps en achterkant schouders train maar volledig op de zware rug compounds (waaronder BOR) reken, dan is het antwoord zeker ja.

Top!

De lange kop van de Triceps loopt over het schoudergewricht en komt bij elke rug oefening aan bod.

• Je kan rug trainen met minimale invloed van de Biceps (pull over e.d.). Maar de Triceps worden altijd belast.

Nogmaals ; PROFESSOR DBB top bedankt voor je uitleg.

Goede training van veel sets! :thumb:
Voor massa kan het inderdaad e.v.t. wel wat minder.
Maar dan moet dat wel betekenen dat je de intensiteit wat verhoogd door zwaarder te gaan.
Niet minderen om het makkelijker te maken! ;)
Op jouw leeftijd gaat het nog wel natuurlijk, zo'n 40 sets... :o
Ik vind voor mezelf de helft al veel! :(
Maar alleen jij voelt/weet wat goed is voor je! :thumb:

• Topic Starter Topic Starter
Goede training van veel sets! :thumb:
Voor massa kan het inderdaad e.v.t. wel wat minder.
Maar dan moet dat wel betekenen dat je de intensiteit wat verhoogd door zwaarder te gaan.
Niet minderen om het makkelijker te maken! ;)
Op jouw leeftijd gaat het nog wel natuurlijk, zo'n 40 sets... :o
Ik vind voor mezelf de helft al veel! :(
Maar alleen jij voelt/weet wat goed is voor je! :thumb:

Daar heb je wel een punt; 40 sets! Nog nooit bij stil gestaan....
Ik moet op dit soort trainingsdagen gewoon gaan afbouwen naar 3 sets per oefening idd.

Dat heb ik ook eerder aangegeven, in de periode dat ik weer net bezig was deed ik maximaal 18 setjes per training. Voor massa minder setjes maar wel een hoge intensiteit.

Dat heb ik ook eerder aangegeven, in de periode dat ik weer net bezig was deed ik maximaal 18 setjes per training. Voor massa minder setjes maar wel een hoge intensiteit.
Inderdaad, en ik vind zelfs 18 sets al een beetje te veel van het goede op dit moment.
Maar dat zal wel aan mij liggen, toen ik jonger was had ik daar ook geen erg in, maar tegenwoordig...
Dat komt misschien ook omdat ik "full body" deed, de laatste paar keer.
In een "split" kun je denk ik toch wat meer hebben.
Dat pakt dan de individuele spiergroep wel wat meer aan misschien...
Maar je zenuwstelsel heeft het wel wat makkelijker in een "split" dan bij "full body" IMHO ;)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven