XXL Nutrition

Monster of 115 kg ripped to the bone

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
ben benieuwd naar je deadlift. En ik ga ook straks even Ajax kijken.

Fijne wedstrijd zit met een schuin oog te kijken maar gaat heel lastig worden ben ik bang.

Bor is geen compound maar db row wel? Waarom zet je het er nog bij :P?

Zijn beiden idd compounds
Omdat ik in mijn schema heb gekopieerd in word. Dus het gaat automatisch mee bij de functie kopieren/plakken;)...scheelt een hoop typewerk sterkeman

[/quote]=Dressed Black;3567811]Zeer goede deadlift en ook de rows zijn al klasse. Keep it up sarge![/quote]

Thanks bro. Ik was zelf iets minder tevreden over de deadlift was namelijk minder in gewicht dan de vorige keer. Volgende keer weer 160!

kan niet altijd even hoog zijn, maar ik zie toch weer een toptraining tijger!

Techniek zit goed denk ik.
Enkel 1 ding: doe die belt uit, die is voor homo's en powerlifters. Niet voor bodybuilders ;)

Idd zonder belt, die core versterken! Dat zorg ook voor abs!
De deads lopen niet soepel, je sterkt je benen afzonderlijk van je rug. Deze moeten samenvallen bij het uitstoten.

Ik heb bij de BOR het idee dat je te ver achterover leunt, het oogt een beetje instabiel. Kan ook door die air gympen komen dat is rotzooi om compounds mee te doen.

Daarnaast vind ik het vreemd dat je BOR omlaag is gegaan, volgens mij deed je eerst 90kg. Lichte kilo's zullen wel je houding ten goede komen.

Yow sarge. Heb net een paar van je filmpjes bekeken. Die deadlift ziet er toch vrij netjes uit. Benen en rug strek je mooi gelijk. Zou wel even wat dieper met de kont zakken en als het ware iets achterover hangen aan de start. Daarbij is het belangrijk dat je niet teveel naar beneden kijkt, eerder voor je of iets omhoog. Zo voorkom je ook dat je met een bolle (onder) rug gaat tillen wanneer je verder gaat verzwaren. En trek liever schoentjes aan met harde zolen. Dan haal je meer rendement uit je compounds.

Go Mossel!
http://www.youtube.com/watch?v=MuZ59CUBkwY

Yow sarge. Heb net een paar van je filmpjes bekeken. Die deadlift ziet er toch vrij netjes uit. Benen en rug strek je mooi gelijk. Zou wel even wat dieper met de kont zakken en als het ware iets achterover hangen aan de start. Daarbij is het belangrijk dat je niet teveel naar beneden kijkt, eerder voor je of iets omhoog. Zo voorkom je ook dat je met een bolle (onder) rug gaat tillen wanneer je verder gaat verzwaren. En trek liever schoentjes aan met harde zolen. Dan haal je meer rendement uit je compounds.

Go Mossel!
http://www.youtube.com/watch?v=MuZ59CUBkwY

LoL sergeant moSSel....:D:D:D
Schoenen ga ik kopen....zijn all stars ook goed voor deadliften?
Die reet naar achteren? Er lopen alleen zoveel homo`s rond in die gym kijk maar op he filmpje...ben zo bang...
Thanks voor je advies ga het de volgende keer zeker uitproberen

AFB 051:
Start houding is goed, rug en benen strekken aardig gelijktijdig.
Je kan nog beter letten op de heupen (hoef je niet met de schouders te trekken op einde), en voor je gaan kijken. Die schoenen moet je uit doen.

AFB 052:
Start houding kan beter door meer te zakken met je kont, meer naar achteren en erop te letten dat jouw schouders achter de stang blijven. Zorg tevens bij de start voor goede spanning op heel je lichaam.
Wat je nu doet bij de start is eerst je kont naar boven duwen en dan trekken. Ik zou dit niet doen.
Nu hangen je schouders over de stang, de benen zijn haast gestrekt en trek je de stang ongeveer vanaf kniehoogte uit de rug. Probeer te letten op je rug, dat deze niet bol staat.
Je lijkt wel meer voor je te kijken, dat goed is.

AFB 053:
De Reguliere Row wordt gedaan met het bovenlichaam ongeveer 45 graden, de stang naar bovenkant buik en de bovenarmen staan in een hoek van ongeveer 45 graden tov. het bovenlichaam.
Je kan iets meer naar voren gaan hangen, maar ik vind dat je het niet slecht doet. Ben wel benieuwd hoe je deze doet met zwaarder gewicht;)

Hier en daar doe je misschien ook wat voor jou het best aanvoelt, of een andere sT. Dat is niet erg. Je mag best wat minder voorzichtig zijn, en wat explosiever op zowel de BOR als DL.
Je doet het nogmaals best netjes voor een beginner.

Misschien kan je nog iets meer leren qua bewustzijn wat je doet en waarom.
Het is niet erg als er hier en daar aan cheaten wordt gedaan, als je maar weet hoe en wat. Ga zo verder.

afb 51...idd te veel bol
http://exrx.net/WeightExercises/GluteusMaximus/BBDeadlift.html

Vind je bovenstaande houding op het filmpje beter..ga het idd zo proberen. Rug hol reet naar achteren.

afb52...Ga ik volgende keer op die manier doenen post het weer thanks!

afb 53
Thanks Bor...volgende keer zwaarder en op jouw manier..en ik film het weer. Next time 90 kg

Idd zonder belt, die core versterken! Dat zorg ook voor abs!
De deads lopen niet soepel, je sterkt je benen afzonderlijk van je rug. Deze moeten samenvallen bij het uitstoten.

Ik heb bij de BOR het idee dat je te ver achterover leunt, het oogt een beetje instabiel. Kan ook door die air gympen komen dat is rotzooi om compounds mee te doen.

Daarnaast vind ik het vreemd dat je BOR omlaag is gegaan, volgens mij deed je eerst 90kg. Lichte kilo's zullen wel je houding ten goede komen.
Klopt over die 90 kg alleen toen had ik geen 8 setjes deadlift ervoor gedaan. :D:D.
Andere schoenen ga ik vandaag kopen!
Over die belt, is iedereen het daar mee eens?

Techniek zit goed denk ik.
Enkel 1 ding: doe die belt uit, die is voor homo's en powerlifters. Niet voor bodybuilders ;)

Thanks,
Over die belt, is iedereen het daar mee eens? Ik gebruik hem ook bij het squatten? moet ik dat niet meer doen dan? Het voelt namelijk wel lekker ondersteunend?

wat ondersteund wordt, gaat minder aangesproken worden. Een bodybuilder wil overal groeien.

Vindt de deadlift helemaal niet slecht, schoenen uit ja maar dat is al opgemerkt door anderen. Wel steeds naar voren kijken ipv soms naar beneden.
BOR moet meer onderkant borst, en meer bepaald naar de maag vindt ik persoonlijk.

LoL sergeant moSSel....:D:D:D
Schoenen ga ik kopen....zijn all stars ook goed voor deadliften?
Die reet naar achteren? Er lopen alleen zoveel homo`s rond in die gym kijk maar op he filmpje...ben zo bang...
Thanks voor je advies ga het de volgende keer zeker uitproberen

afb 51...idd te veel bol
http://exrx.net/WeightExercises/GluteusMaximus/BBDeadlift.html

Vind je bovenstaande houding op het filmpje beter..ga het idd zo proberen. Rug hol reet naar achteren.

afb52...Ga ik volgende keer op die manier doenen post het weer thanks!

afb 53
Thanks Bor...volgende keer zwaarder en op jouw manier..en ik film het weer. Next time 90 kg

Klopt over die 90 kg alleen toen had ik geen 8 setjes deadlift ervoor gedaan. :D:D.
Andere schoenen ga ik vandaag kopen!
Over die belt, is iedereen het daar mee eens?

Thanks,
Over die belt, is iedereen het daar mee eens? Ik gebruik hem ook bij het squatten? moet ik dat niet meer doen dan? Het voelt namelijk wel lekker ondersteunend?

Neen ik ben daar helemaal niet van overtuigd. In de oude tijden droeg gewoon iedereen een riem, in latere jaren is er een tendens gekomen om hem niet te dragen. Wat is het beste, ik weet het niet! Ikzelf zal nooit zonder riem trainen en ik bescherm ook steeds mijn ellebogen en polsen. Bij het squatten draag ik ook banden aan mijn knieen.
Velen zeggen dat je dan die plaatsen die je beschermt zwakker maakt dan de rest en dat je dat dan opbreekt bij andere sporten, maar persoonlijk heb ik daar nog nooit iets van gemerkt.
Ik voel mij niet veilig zonder mijn riem en zou nooit zonder trainen, maar het hangt er maar van af hoe je dat zelf aanvoelt denk ik.

Ga een paar x goed door je rug (verschoven wervels) en je zult zien dat je je belt echt nodig hebt; alleen niet voor de lichtere gewichten.
Vanaf 120kg denk ik dat je wel een riem nodig hebt.
Filmpjes zien er goed uit. Pas alleen wel op voor je rug, want de rug is niet helemaal hol.
Die gravity-boots zien er heftig uit.:D
Bij Sterkste Man overigens heeft bijna niemand schoenen aan of ze dragen hele platte schoentjes.

Onderstaande lezen als: I.M.H.O. please!

Ik vind je deadlift redelijk...
Wat me opvalt is dat je de benen eerst strekt, en op dat moment zelfs de schouders wat naar beneden laat zakken, en dan het grootste deel van de oefening vooral met de rug uitvoerd.
Het mag wel iets vloeiender en tegelijkertijd vind ik.
BOR's mogen wel iets meer met het bovenlichaam horizontaal, en dan de stang naar de (boven)buik trekken.
Ik weet niet of dit de eerste sets waren of sets aan het einde..?
Want sets die je aan het einde doet kunnen wel eens wat minder strikt van uitvoering worden.
Net als wanner het gewicht je top naderd...
Het zou niet moeten mogen, maar het gebeurd wel vaak...
Ik vind het een sterke training! :thumb:

Laatst bewerkt:
Imho

Ga een paar x goed door je rug (verschoven wervels) en je zult zien dat je je belt echt nodig hebt; alleen niet voor de lichtere gewichten.
Vanaf 120kg denk ik dat je wel een riem nodig hebt.
Filmpjes zien er goed uit. Pas alleen wel op voor je rug, want de rug is niet helemaal hol.
Die gravity-boots zien er heftig uit.:D
Bij Sterkste Man overigens heeft bijna niemand schoenen aan of ze dragen hele platte schoentjes.
Tsja, hier pleeg ik het niet mee eens te zijn...
Ik ben juist begonnen met trainen om van mijn rugklachten af te geraken, en ben heel blij met de progresse die ik daar mee heb geboekt.
Ik deadlift niet zwaar, maar ga inmiddels wel gewoon sleuren aan 170kg, en altijd zonder riem.
Een gewicht van 120kg aangeven kun je vind ik niet zomaar doen.
Sarge is redelijk lang, en misschien iets kwetsbaarder dan kortere mensen, al hoeft dit zeker niet het geval te zijn...
Je moet goed letten op het gevoel tijdens de training, en zo bepalen wat je wel, en niet kan doen IMO.
Ik trek wel geregeld mijn buik in.
Door dit te doen forceer je de wervels en tussenwervels om mooi op hun plaats te gaan zitten.
En die van mij zaten niet op hun plaats éh, toen ik begon!
Nu doe ik het denk ik ongemerkt bij de zwaar belastende oefeningen voor de rug.
Ik heb wel heel sterk het idee dat trainen zonder riem je "core" (wat een benaming weer éh?!) goed versterkt.
Aan de andere kant ben ik het er ook wel mee eens dat je bij heel zware gewichten zeker wel een riem kan gebruiken ivm de druk die op gaat treden, en dat je dan de buikspieren flink tegen die riem aandrukt, en zo gebruik maakt van die extra steun.
Bij welk gewicht dat voor iemand is, is nader te bepalen gaandeweg denk ik...
Conclusie: ik ben niet tegen riemen, maar koester wel de versterkende werking van trainen zonder riem. :thumb:

Ik heb de neiging van dumba te volgen wat die riem betreft, van zodra je zware gewichten gebruikt (wat voor iedereen een ander gewicht is uiteraard, je kan daar geen vaste richtlijn voor stellen) is het toch raadzaam een riem te dragen. Zoals ik al zei deed iedereen het vroeger maar dan is dat plots veranderd. Waarom? Omdat een paar trainers plotseling van mening waren dat het dragen van een riem een vals gevoel van veiligheid zou geven, men zou door de riem meer geneigd zijn om een slechte techniek te gebruiken. Ook werd er verteld dat als je een blesure oploopt terwijl je een riem draagt deze erger zou zijn dan als je er geen zou gedragen hebben.
Mijn idee is draag een riem bij zware gewichten maar blijf zorg dragen voor een goede techniek, dan ben je veiliger dan zonder riem.

Ik heb de neiging van dumba te volgen wat die riem betreft, van zodra je zware gewichten gebruikt (wat voor iedereen een ander gewicht is uiteraard, je kan daar geen vaste richtlijn voor stellen) is het toch raadzaam een riem te dragen. Zoals ik al zei deed iedereen het vroeger maar dan is dat plots veranderd. Waarom? Omdat een paar trainers plotseling van mening waren dat het dragen van een riem een vals gevoel van veiligheid zou geven, men zou door de riem meer geneigd zijn om een slechte techniek te gebruiken. Ook werd er verteld dat als je een blesure oploopt terwijl je een riem draagt deze erger zou zijn dan als je er geen zou gedragen hebben.
Mijn idee is draag een riem bij zware gewichten maar blijf zorg dragen voor een goede techniek, dan ben je veiliger dan zonder riem.

+1 Je schrijft het iets handiger als mij; ben zelf tijdens autodeadlift genadeloos door mijn rug gegaan. De hele wervel was 2cm van zijn plaats gegaan en dat was...pijnlijk. Wil ik graag anderen besparen.Kon een maand lang mijn sokken niet zelf meer aantrekken.:eek::D

Daar gaat het mij maar om.
Ik heb een zwakke rug, en heb geen probleem met 170kg die ik niet uitgestrekt krijg, dus enorm belastend is...
Ik heb echt het idee dat mijn rug er enorm mee is opgeknapt!
Weet je nog dat ik niet lang geleden onmogelijk 150kg kon pakken..?
Ik denk: de eerste "wat lichtere" sets zonder riem, en ga je echt zwaar(der) dan met riem, "Just to be sure!"
De gewichten die jij (Dressed) met de rack pulls pakt zouden mij zeker ook naar een riem doen grijpen, en er waarschijnlijk alsnog in resulteren dat ik m'n fysiotherapeut meer zou ziendan mijn vrouw de eerste jaren... :rolleyes:

ja, zat zelf ook te denken (Doe nu 4 * 85) Om boven de 90 een riem te gaan dragen.. Ik weeg maar een schamele 64 Kilo en wil mijn rug niet overbelasten.. Deze 4 * 85 Voelde ik wel lekker, ook de volgende dag, maar niet egt last ofzo gehad!

Daar gaat het mij maar om.
Ik heb een zwakke rug, en heb geen probleem met 170kg die ik niet uitgestrekt krijg, dus enorm belastend is...
Ik heb echt het idee dat mijn rug er enorm mee is opgeknapt!
Weet je nog dat ik niet lang geleden onmogelijk 150kg kon pakken..?
Ik denk: de eerste "wat lichtere" sets zonder riem, en ga je echt zwaar(der) dan met riem, "Just to be sure!"
De gewichten die jij (Dressed) met de rack pulls pakt zouden mij zeker ook naar een riem doen grijpen, en er waarschijnlijk alsnog in resulteren dat ik m'n fysiotherapeut meer zou ziendan mijn vrouw de eerste jaren... :rolleyes:

Misschien is het wel een mooie fysiotherapeute;) Maar neen, je hebt gelijk, je moet zelf bepalen wanneer een riem dragen noodzakelijk wordt voor jou.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven