Fitness Seller

Monster of 115 kg ripped to the bone

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Dag 1
Compound
reprange 6-10 (zwaar)
Squat
Chins
Mill press

Assistance reprange 10-15
Preacher curls
Chest Flyes
French press

Dag 2
Compound
reprange 6-10
Bench press
Front squat
BOR

Leg curl
Side cable raises
Upright row

Dag 3
Compound
reprange 6-10
Deadlift
Chest dips
Pull-over

Dumbbell curl
Overhead cable extensions
Calf raises

Ik vond dit schema ook heel interessant.....aangezien dit meer geent is op bodybuilding ipv powerlifting. Welke vind jij beter geschikt voor mij impo om kracht en massa op te pakken?

Het tweede is meer gericht is op BB.
Denk ook dat het tweede beter voor jou is, makkelijker vol te houden en minder specifiek dan het eerste.

Het eerste is namelijk gericht op mij, en met wat aanpassingen kan het ook wel voor jou gelden maar denk dat als je de eerste keer fullbody gaat doen het tweede beter is.
Helemaal eens met impo. Zeker wanneer je vergevorderd bent ga je je schema's meer op je eigen lichaam betrekken. Schema's worden dan echt maatwerk.

Daarnaast is het schema van impo erg zwaar en jou kennende ga je bij iedere oefening voluit. Dat is vragen om blessures, kun je niet gebruiken nu je net goed op dreef bent.

lekker schemaatje sgt , ik ben benieuwd

Yow mossel, je had toch nieuwe filmpjes gemaakt? Sorry ben lui, geen zin om te zoeken. Nog een tip voor je ademhaling. Probeer er iets van geluid bij te maken. Je hoeft niet (mag wel=d) monsterlijk te brullen, zolang het jezelf maar opvalt. Als je dat consequent doet bij elke oefening wordt het een automatisme en ga je het niet meer vergeten. Mooi om te zien dat je serieus wordt met trainen. En laat je niet in de war brengen door de internetecto's als je dan echt de ambitie hebt een buf monster te worden. Die brengen je alleen maar op het verkeerde spoor met zever over allerlei onbelangrijke zaken. Keep it up.

Ik ben wel benieuwd hoe je gaat reageren op FB.
Dat schema van impo zou ik laten voor als je wat meer gevorderd bent, want nu zou je, zoals mc. al zei, je op elke oefening het maximum geven.

Gruwelijke benentraining van afgelopen zondag beest. :bow:
Zeer brute progressie in zo'n korte tijd.
Zou bijna m'n twijfels trekken, 120kg squat, 120kg bench vandaag. Bizar voor 4 maanden training. Keep it up!

Bedankt voor jullie reacties "beesten"..

Ik heb tot nu toe ook 1 anderhalf uur gegeten voor de benentraining. En ik idd veel meer dan dat bordje brinta van jouw spanksta.
Bij andere spiergroepen zoals borst/rug etc heb ik er totaal geen last van. Het komt alleen opspelen bij de wheels. Ik ga eens proberen om minimaal 2 uur voor de training iets gegeten te hebben...hopelijk scheelt dat wat. Ik pak overigens wel creatine voor de training wellicht dat dat het er ook mee te maken heeft. Mijn lichaam is overigens wel in schocktoestand lijkt het wel na zo`n benentraining...zweten,rillerig, duizelig en misselijk.
Heeft het er misschien toch mee te maken dat ik nieuw ben en mijn lichaam niet gewend is aan dit soort zware manier van belasting?

Ik ken het, ik heb er ook weleens last van gehad. Ik heb weleens gehad dat ik niet eens naar huis kon rijden, ik was helemaal van de wereld, kreeg ik het ijskoud, vet wazig zien, trillen, misselijk. Dan moest ik thuis echt een half uur op de bank liggen met een dekentje.
Gelukkig heb ik dat niet meer zo vaak. Wel elke training kotsneigingen, maar kleine slokjes water nemen en jezelf bij je ballen pakken om te voelen of je een kerel of een p*ssy bent helpt wel.
Anyway, als je je zo voelt ben je goed bezig.

BEEST!
Probeer eens een setje bij BP (bijv. 1x12) minder te doen. Zal wel wat opleveren denk ik.

Goed getraind wel, gaat top.

precies wat ik ook dacht, ik vond de opbouw van de bench raar.
van 60 naar 120. en wat laag in reps.
Maar dat moet je allemaal leren sgt, je komt er vanzelf achter wat de beste opbouw is en de beste reprange van je warm up sets en werk sets.
Ik blijf ook nog steeds veranderen.

Ga zo door, hardcore!

Proficiat man! 120kg bench dat vraagt om een filmpje ;)

lekker schemaatje sgt , ik ben benieuwd
Thanks grote!

Yow mossel, je had toch nieuwe filmpjes gemaakt? Sorry ben lui, geen zin om te zoeken. Nog een tip voor je ademhaling. Probeer er iets van geluid bij te maken. Je hoeft niet (mag wel=d) monsterlijk te brullen, zolang het jezelf maar opvalt. Als je dat consequent doet bij elke oefening wordt het een automatisme en ga je het niet meer vergeten. Mooi om te zien dat je serieus wordt met trainen. En laat je niet in de war brengen door de internetecto's als je dan echt de ambitie hebt een buf monster te worden. Die brengen je alleen maar op het verkeerde spoor met zever over allerlei onbelangrijke zaken. Keep it up.
Internet ecto`s lol...als je dat woord zeg moet ik aan wesking denken
is een aanrader om zijn foto`s eens te bekijken:D
Geluid maken goed tip thanks trash....weet jij wat voor geluid mossels maken ?? kan ik dat proberen na te doen;) Youtube flmpje was sterk ik heb dubbel gelegen erom.

Ik ben wel benieuwd hoe je gaat reageren op FB.
Dat schema van impo zou ik laten voor als je wat meer gevorderd bent, want nu zou je, zoals mc. al zei, je op elke oefening het maximum geven.
Thanks voor het meedenken toppertje..

Gruwelijke benentraining van afgelopen zondag beest. :bow:
Zeer brute progressie in zo'n korte tijd.
Zou bijna m'n twijfels trekken, 120kg squat, 120kg bench vandaag. Bizar voor 4 maanden training. Keep it up!
Ik ken het, ik heb er ook weleens last van gehad. Ik heb weleens gehad dat ik niet eens naar huis kon rijden, ik was helemaal van de wereld, kreeg ik het ijskoud, vet wazig zien, trillen, misselijk. Dan moest ik thuis echt een half uur op de bank liggen met een dekentje.
Gelukkig heb ik dat niet meer zo vaak. Wel elke training kotsneigingen, maar kleine slokjes water nemen en jezelf bij je ballen pakken om te voelen of je een kerel of een p*ssy bent helpt wel.
Anyway, als je je zo voelt ben je goed bezig.
precies wat ik ook dacht, ik vond de opbouw van de bench raar.
van 60 naar 120. en wat laag in reps.
Maar dat moet je allemaal leren sgt, je komt er vanzelf achter wat de beste opbouw is en de beste reprange van je warm up sets en werk sets.
Ik blijf ook nog steeds veranderen.
Ga zo door, hardcore!

1) Allereerst bedankt voor het compliment!
2) Bedankt voor je analyse in mijn log stel ik erg op prijs!
3) Verrot voelen hoort er idd dus bij bij no pain no gain!
4) Bench opbouw was idd niet goed wilde eerst een dropset maken. Maar ben maar gewoon setjes gaan doen....Next time zal ik mijn opbouw beter maken bro!

Proficiat man! 120kg bench dat vraagt om een filmpje ;)
Beste Herkuul,
Thanks bro
Fimlje?Dat klinkt als een bewijs moet leveren.......
Ik heb wel twee foto`s van mannelijke borsten gevonden volstaat dat ook?

Puzzel zoek de verschillen

borst herkuul.jpg

borst douche.jpg

Herkuul heeft zijn tatoos laten verwijderen :p

Wat is toch die stoendoenderij met het miselijk zijn na het trainen. Al die koortsverschijnselen die jullie hebben is silly.

Kotsen is zó ****ing katabool, kotsneigingen idem. It's bad. Heel hardcore, maar ****ing useless.

Wat is toch die stoendoenderij met het miselijk zijn na het trainen. Al die koortsverschijnselen die jullie hebben is silly.

Kotsen is zó ****ing katabool, kotsneigingen idem. It's bad. Heel hardcore, maar ****ing useless.

Wij zijn niet zo intelligent als jij bent en begrijpen bovenstaand bericht niet?
Stoendoenderij? Silly koorts? Kotsen ****ing katabool?????
useless???
Wat bedoel je nou kerel dat het stoerdoenerij is maar dat je er niks aan kan doen? Verklaar je nader svp

Dag 1
Compound
reprange 6-10 (zwaar)
Squat
Chins
Mill press

Preacher curls
Chest Flyes
French press

Dag 2
Compound
reprange 6-10
Bench press
Front squat
BOR

Leg curl
Side cable raises
Upright row

Dag 3
Compound
reprange 6-10
Deadlift
Chest dips
Pull-over

Dumbbell curl
Overhead cable extensions
Calf raises

Het schema heb ik zo afgesteld dat je vol voor de compounds gaat. Dat zijn ook de echte massa bouwers. Een goede reprange voor massa is 10-6 reps. De laatste tijd ben je met name bij de lage reps hard vooruit gegaan, maar probeer deze weer op te voeren.

Ook de setjes beperkt houden voor massa, dus maximaal 4. De benen kunnen altijd wat meer hebben dus daar maximaal 5, maar niet meer. Zorg dat de intensiteit van je trainingen hoog is in de korte duur die je in de gym doorbrengt.

Wanneer je de compounds hebt afgewerkt ga je naar de assistance en je zult merken dat als een verlichting aanvoelt. Nu werk je de training af waarbij je wat hoger in de reps gaat zitten. Maar je gaat wel merken dat een fullbody meer energie gaat kosten dan een split. Dus laat je lichaam eraan wennen.

Het schema heb ik zo afgesteld dat je vol voor de compounds gaat. Dat zijn ook de echte massa bouwers. Een goede reprange voor massa is 10-6 reps. De laatste tijd ben je met name bij de lage reps hard vooruit gegaan, maar probeer deze weer op te voeren.

Ook de setjes beperkt houden voor massa, dus maximaal 4. De benen kunnen altijd wat meer hebben dus daar maximaal 5, maar niet meer. Zorg dat de intensiteit van je trainingen hoog is in de korte duur die je in de gym doorbrengt.

Wanneer je de compounds hebt afgewerkt ga je naar de assistance en je zult merken dat als een verlichting aanvoelt. Nu werk je de training af waarbij je wat hoger in de reps gaat zitten. Maar je gaat wel merken dat een fullbody meer energie gaat kosten dan een split. Dus laat je lichaam eraan wennen.

Thanks voor je reactie
M.b.t. tot die frontsquat waaeom staat die op dag 2 en niet op dag 3?
Imo beter met 1 dag rust er tussen of heb je hier een mening over?

Een pull over heeft imo ook niet echt een statuut als massa bouwer.
Ik zou dan eerder opteren voor een DB row; pull down variant of een seated row ofzo

Ok je plaatst mijn chest en jouw chest
maar ik heb niet gezegd dat ik 120kg press
snap niet goed wat je hier mee wil aan tonen
trouwens is die foto van me meer dan 4 maand oud.

Thanks voor je reactie
M.b.t. tot die frontsquat waaeom staat die op dag 2 en niet op dag 3?
Imo beter met 1 dag rust er tussen of heb je hier een mening over?
Bedoel je daarmee dat je de squat en de front squat te dicht op elkaar vindt staan? Het is fullbody dus 'alle' spieren train je iedere training. Bij de front squat licht het accent op de quads, en dat zul je merken. Vandaar dat ik dan ook een leg curl doe om ook de hams goed te trainen.

Dag 3 pak je ook de benen bij de deadlift, met name hams. Je kunt dan nog als je wilt via de leg ext de quads te pakken.
Ik zou dan eerder opteren voor een DB row; pull down variant of een seated row ofzo
Onderschat de pull-over niet. Dit is een oefening waarbij heel veel spieren van het bovenlichaam betrokken zijn. Schouders, biceps, triceps, borst, rug en buik. Ik ga echt helemaal kapot met deze oefening. Samen met alle andere oefeningen zal je zeker massa kunnen pakken.

Maar je gaat wel merken dat een fullbody meer energie gaat kosten dan een split. Dus laat je lichaam eraan wennen.

Dat een full body workout meer energie kost dan een split is in mijn ervaring zeker waar!
Man wat kun je daar kapot van zitten....
Misschien is het dan ook een idee om op de assistance niet helemaal voluit te gaan.
Maar dat moet je kunnen, en het kan een beetje een onvoldaan gevoel geven imho.
Maar al met al is full body eigenlijk wel "de" manier van trainen denk ik.
Zomaar een gevoel hoor! :D

"Cross bench pull-overs" zijn zeker wel massa bouwers!
Dit is één van de weinige oefeningen die je in staat stellen de rug heel zwaar te belasten zonder dat de armen een te grote beperkende factor worden.
Dan moet je de zware dumbbell of halter wel even aan laten geven door een maat anders word je vermogen de dumbbell in de beginpositie te krijgen weer de beperkende factor... ???

De Nautilus pull-overs noem(d)en ze zelfs "upper body squats" dat zegt wel iets! :D

Ik ben akkoord met Rob dat de pullover zeker geen compound is. Verder zou ik mij meer concentreren op de zware massabouwers en de assistance serieus verminderen, anders dreigt de overtraining. Daarbij mag je nooit vergeten dat de zware compounds steeds het hoofddoel MOETEN zijn,als je bij deze oefeningen vooruitgang maakt dan groei je gegarandeerd. Daarmee is het belangrijk niet teveel energie te verspillen aan minder goed werkende oefeningen zoals die assistance zaken en al zeker je adem niet te verspillen aan 'valse' compounds zoals de pullover.
Steek het grootste deel van je energie in Squat/Dead/Bench of/en incline bench/Military/Push Press en chins of lat pulls en beperk het aantal 'mindere' oefeningen' en dus ook de energie die je daarin steekt.
In principe kan je zelfs de meeste vooruitgang maken als je enkel de voorgaande oefeningen doet met desnoods een paar setjes per week side laterals/pullovers/Close grip bench of dips/Leg press. Maar dan slechts een paar setjes!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven