Fitness Seller

Monster of 115 kg ripped to the bone

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Dat een full body workout meer energie kost dan een split is in mijn ervaring zeker waar!
Man wat kun je daar kapot van zitten....
Misschien is het dan ook een idee om op de assistance niet helemaal voluit te gaan.
Maar dat moet je kunnen, en het kan een beetje een onvoldaan gevoel geven imho.
Maar al met al is full body eigenlijk wel "de" manier van trainen denk ik.
Zomaar een gevoel hoor! :D

"Cross bench pull-overs" zijn zeker wel massa bouwers!
Dit is één van de weinige oefeningen die je in staat stellen de rug heel zwaar te belasten zonder dat de armen een te grote beperkende factor worden.
Dan moet je de zware dumbbell of halter wel even aan laten geven door een maat anders word je vermogen de dumbbell in de beginpositie te krijgen weer de beperkende factor... ???

De Nautilus pull-overs noem(d)en ze zelfs "upper body squats" dat zegt wel iets! :D

Ja Hum maar het probleem van de pullover is nu eenmaal dat je ALTIJD minder gewicht kan gebruiken dan bij bijvoorbeeld een BOR. Dit maakt de pullover enkel geschikt als aanvullende oefening die je af en toe kan doen als variatie maar die zeker geen noodzaak is voor spiermassa.
Het geheim van spiermassa bouwen op de snelste manier ligt hem imo in alles concentreren op die oefeningen die de beste massabouwers zijn, de zware compounds dus waarmee je het meeste gewicht kan verplaatsen.
Een paar setjes per week van een paar mindere oefeningen zijn goed voor variatie, maar dat is dan ook alles.

Een pull-over geen compound? Er zijn meerdere gewrichten betrokken en ik ken maar weinig oefeningen waarbij meer spieren betrokken zijn.

Gewicht zegt niet alles. Het gaat erom wat je met de gewichten doet. Een 36kg pull-over vergt veel kracht. Ga daarbij soms meer kapot dan een 75kg BOR.

Maar het schema zit verder vol met de compounds die je noemt dus dat zit verder wel goed.

Hehhe ik hoop voor je dat je het haald ik zeg niet onmogelijk maar " We Shall See"

Ik vind zelf de cross bench pull overs enorme "breathers" die het uiterste vergen van je.
Het is geen echte compound in mijn beleving, omdat je toch voornamelijk de lats aanspreekt vind ik.
Maar het is wel wat ik vroeger, en ook nu nog een "basis oefening" pleeg te noemen.
En basis oefeningen maken massa! :D
Al je jonger bent kun je gewoon veel meer af dan wat ik nu kan, anders zou ik waarschijnlijk weer hetzelfde trainen als ik vroeger deed.
4-5x/week de basisoefeningen zo zwaar mogelijk, en groeien als een M_therf_cker! ;)
Had ik nog hetzelfde herstelvermogen als 15-20 jaar geleden, dan had ik inmiddels na 5 maanden training waarshijnlijk weer al een stel bovenarmen van bijna 50cm! :rolleyes:
Met mijn huidige vetpercentage zelfs wel al daarboven...
Voor nu, op dit moment in mijn leven ben ik zoals inmiddels wel bekend denk ik, het helemaal eens met d'n Dressed, maar voor jonge gasten...
Die kunnen best wel een extra oefeningetje hebben imho.
En de cross bench pull overs is imho één van de betere!

Go Sergeant Beest Go !!

• Topic Starter Topic Starter
Hehhe ik hoop voor je dat je het haald ik zeg niet onmogelijk maar " We Shall See"

Gast heb je gezien wat voor beesten mij allemaal persoonlijk advies geven met al die jaren trainingservaring en kennis? Vanzelfsprekend ga ik het halen....We Shall See idd!
Beesten bedankt voor jullie adviezen ik neem ze allemaal mee in mijn definitieve schema welke ik vrijdag ga posten!

Wat een hater weer en hij kan niet eens fatsoenlijk Nederlands typen:D

Gast heb je gezien wat voor beesten mij allemaal persoonlijk advies geven met al die jaren trainingservaring en kennis? Vanzelfsprekend ga ik het halen....We Shall See idd!
Beesten bedankt voor jullie adviezen ik neem ze allemaal mee in mijn definitieve schema welke ik vrijdag ga posten!

Wat een hater weer en hij kan niet eens fatsoenlijk Nederlands typen:D
Hoho ik bedoelde het niet verkeerd zoals jij het opvat maargoed haalt moet met een t

Voeding van vandaag op mijn welverdiende rustdag. Mijn benen doen echt pijn t*ring zeg!

7.00 Bananencocktail(klink tropisch)
40 gram whey,75 gram havermout, 0,5 l melk, 1 banaan, 1 eetlepel lijnzaadolie

10.00 Broodmaaltijd
4 bioligische rozijnen amandelen boterhammen(vers van de bioligische markt) met 125 gram kipfilet en 2 eetlepels pindakaas(biologische)

12.00 Aanvallen
200 gram tartaar(Loo`s style)150 gram zilvervliesrijst en 200 gram brocolli

15.00 uur Broodjes
4 biologische rozijnen amandelen boterhammen(vers van de bioligische markt)
2 eetlepels pindakaas
100 gram runderrookvlees.

Nog te vreten

Aanvallen18.00
150 gram kipfilet, 100 gram sperziebonen 150 gram rijst.

20.00 Nuts time
60 gram amandelen en whey shake

22.00 Ananascocktail(zal een van mijn laatste zijn gezien de post van Robke)
500 gram magere kwark met 0,25 halfvolle melk en ananas en een eetlepel lijnzaadolie..

Morgen weer rug en buik! Ik ben benieuwd of ik wel kan deadliften mijn benen doen echt in elke spiervezel pijn hopelijk is dat morgen over.

Beesten nogmaals dank voor jullie adviezen! Jullie helpen mij er allemaal mee om in juni 2010 ook een beest te zijn ;)

Meer vreten!

Je zou beter eens wat dooreten Sarge!
Je lijkt wel een meisje... :o
Waar zijn die 20-40 eieren/dag die een jonge vent in de groei nodig heeft?! ???

Je zou beter eens wat dooreten Sarge!
Je lijkt wel een meisje... :o
Waar zijn die 20-40 eieren/dag die een jonge vent in de groei nodig heeft?! ???

4300 kcal en 240 gram eiwitten niet voldoende? Ik wil niet zo`n pens als jij krijgen hummer:D

Een pull-over geen compound? Er zijn meerdere gewrichten betrokken en ik ken maar weinig oefeningen waarbij meer spieren betrokken zijn.

Gewicht zegt niet alles. Het gaat erom wat je met de gewichten doet. Een 36kg pull-over vergt veel kracht. Ga daarbij soms meer kapot dan een 75kg BOR.

Maar het schema zit verder vol met de compounds die je noemt dus dat zit verder wel goed.

Ik heb dikwijls veel moeite met bepaalde isolatieoefeningen, maar dat wil niet zeggen dat het dan meteen compounds worden. Imo zijn de aanvaarde grote compounds de oefeningen waar je je energie moet insteken.

Dressed dank! Ik maak ff een einde aan deze discussie......
Pull over is een islolatie oefening geen compound!:D

Classification
Utility: Auxiliary
Mechanics: Isolated
Force: Push

Muscles
Target

Pectoralis Major, Sternal

Synergists
Latissimus Dorsi
Teres Major
Triceps, Long Head
Deltoid, Posterior
Pectoralis Minor
Rhomboids
Levator Scapulae

Stabilizers
Triceps Brachii
Deltoid, Anterior
Pectoralis Major, Clavicular
Wrist Flexors

Voor diegene die het nog niet geloven;

http://exrx.net/WeightExercises/PectoralSternal/DBPullover.html

Ik heb dikwijls veel moeite met bepaalde isolatieoefeningen, maar dat wil niet zeggen dat het dan meteen compounds worden. Imo zijn de aanvaarde grote compounds de oefeningen waar je je energie moet insteken.
Die zitten er toch in, de pull-over verschillen we van mening maar (arnie spreekt hierbij ook over een compound die centraal in zijn trainingen stonden, niet de minste dus) met die erbij 9 compounds om mee te trainen.

Sarge zegt geen compound dus einde discussie :roflol:
Maar idd voor mij is de discussie ook ten einde :D

Die zitten er toch in, de pull-over verschillen we van mening maar (arnie spreekt hierbij ook over een compound die centraal in zijn trainingen stonden, niet de minste dus) met die erbij 9 compounds om mee te trainen.

Sarge zegt geen compound dus einde discussie :roflol:

Als Arnie het zegt dan is het waar.! Arnie is een beest...:D

Laatst bewerkt:
Tja Arnold had zowat alles in zijn training, die zijn trainingsvolume zouden wij nog niet kunnen volgen als we alle drie onze krachten moesten bundelen. Maar zijn massatraining steunde ook op de grote compounds hoor, in dat opzicht is er niets veranderd.

Tja Arnold had zowat alles in zijn training, die zijn trainingsvolume zouden wij nog niet kunnen volgen als we alle drie onze krachten moesten bundelen. Maar zijn massatraining steunde ook op de grote compounds hoor, in dat opzicht is er niets veranderd.
True

Sergeantje van het leger des heils..?

4300 kcal en 240 gram eiwitten niet voldoende? Ik wil niet zo`n pens als jij krijgen hummer:D
105kg lichaamsgewicht vraagt toch zeker minstens om 315 gram eiwitten.
Dus als je daar naartoe wilt...
Ik denk dat 2gram/kilo lich. gew. wel voldoende is, maar velen nemen 3 gram/kilo, just to be sure! :D

En jij hebt mijn pens nog nooit gezien...
Misschien ben ik wel een "ripped bodybuilder" met anorexia! ;)

Dressed dank! Ik maak ff een einde aan deze discussie......
Pull over is een islolatie oefening geen compound!:D

Classification
Utility: Auxiliary
Mechanics: Isolated
Force: Push

Muscles
Target
Pectoralis Major, Sternal

Synergists
Latissimus Dorsi
Teres Major
Triceps, Long Head
Deltoid, Posterior
Pectoralis Minor
Rhomboids
Levator Scapulae

Stabilizers
Triceps Brachii
Deltoid, Anterior
Pectoralis Major, Clavicular
Wrist Flexors

Voor diegene die het nog niet geloven;

http://exrx.net/WeightExercises/PectoralSternal/DBPullover.html
Ik heb het vermoeden dat dit verhaal niet over de cross bench pull over gaat... ???
Anders zou de latissimus dorsi wel wat meer werk toebedeelt hebben gekregen in de omschrijving... :rolleyes:
Maar ok, discussie gesloten! :cool:

Ik heb het vermoeden dat dit verhaal niet over de cross bench pull over gaat... ???
Anders zou de latissimus dorsi wel wat meer werk toebedeelt hebben gekregen in de omschrijving... :rolleyes:
Maar ok, discussie gesloten! :cool:

Ergens is het natuurlijk zo, er is niet voor niets twijfel bij welke spiergroep je die oefening nu het best kan doen. Ze werkt nl. even goed voor de lats als voor de pecs. Maar...in beide gevallen moet ze geplaatst worden bij de isolatie om de doodeenvoudige reden dat er voor beide spiergroepen nu eenmaal veel betere oefeningen zijn die de spiergroei beter stimuleren. De pullover zal dus steeds gedoemd blijven om een bijrolletje te vervullen of je moet al, zoals mc zegt Arnold Schwarzengger heten en zowat elke oefening uit het boek in je programma kunnen zetten.

pull overtje - goed voor een warming-uppie van borst en rug , meer niet

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven