XXL Nutrition

Monster of 115 kg ripped to the bone

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Ergens is het natuurlijk zo, er is niet voor niets twijfel bij welke spiergroep je die oefening nu het best kan doen. Ze werkt nl. even goed voor de lats als voor de pecs. Maar...in beide gevallen moet ze geplaatst worden bij de isolatie om de doodeenvoudige reden dat er voor beide spiergroepen nu eenmaal veel betere oefeningen zijn die de spiergroei beter stimuleren. De pullover zal dus steeds gedoemd blijven om een bijrolletje te vervullen of je moet al, zoals mc zegt Arnold Schwarzengger heten en zowat elke oefening uit het boek in je programma kunnen zetten.
Man ik heb al moeite met die paar compounds die ik moet doen... :o
Die schema's van "Der Schwarz" kon ik vroeger wel doen, en deed ik ook wel eens, maar dat kan ik nu wel vergten.
Je weet dat ik het wel met je eens ben, maar voor een jonge gast die wat extra's wil doen vind ik de cross bench pull over een goede keuze, That's all! ;)

Gewoon knallen dus en niet zeiken, hehehe :wl::D

• Topic Starter Topic Starter
h= herhalingen
bw= bodyweight

concept schema DBB- Lid Sgtmossad voor 6 weken t/m 15 april 2009
Svp jullie verbeterpunten/op- en aanmerkingen......

Alle "compounds " zo zwaar mogelijk en de ondersteunende oefeningen op 80%van mijn kracht.

Maandag
Squat 5 sets 6-10 h
Chins 4 sets 1xbw+15kgx8 3x10xbw
Mill press 4 sets 6-10 h

Barbell Preacher curls 3 sets 10-15 h
Chest Flyes 3 sets 10-15 h
French press 3 sets 10-15 h

Woensdag
Deadlift 5 sets 6-10 h
Chest dips 4 sets 6-10 h
Pull-over:D:D 4 sets 6-10 h

Overhead cable extensions 3 sets 10-15 h
Calf raises 3 sets 15-20 h
Upright row 3 sets 10-15 h

Vrijdag
Bench press 5 sets 6-10 h
Front squat 5 sets 6-10 h
BOR 4 sets 6-10 h

Leg curl 3 sets 10-15 h
Side cable raises 3 sets 10-15 h
Dumbbell curl 3 sets 10-15 h

Kom op broeders wie ziet er rare dingen in dit schema het is voor 6 weken lang dus het moet goed zijn!

Tja ik vindt het teveel assistance oefeningen, of beter te veel sets voor die assistance, maar zoals Hum terecht opmerkt is dit eigenlijk voor een jonge gast geen probeem. Ga er voor zou ik dus zeggen!

h= herhalingen
bw= bodyweight

Alle "compounds " zo zwaar mogelijk en de ondersteunende oefeningen op 80%van mijn kracht.

Maandag
Squat 5 sets 6-10 h
Mill press 4 sets 6-10 h

Woensdag
Deadlift 5 sets 6-10 h
Chest dips 4 sets 6-10 h

Vrijdag
BOR 4 sets 6-10 h

Leg curl 3 sets 10-15 h

Kom op broeders wie ziet er rare dingen in dit schema het is voor 6 weken lang dus het moet goed zijn!

Ik zou persoonlijk al die curls en side raises enzo er allemaal uitgooien.. al die niet-compound oefeningen dus.. gewoon vervangen voor pullups, dips, straight leg raises, hypers.. dat soort oefeningen.. Ik zou ook meer sets en minder reps maken als ik jou was..

Ik ga persoonlijk erg goed op m'n eigen versie van bill star 5x5 schema..

Het is een fullbody wat sarge gaat doen, voor de eerste keer. Als je alle assistance gaat vervangen voor nog meer compounds gaat dat vrees ik blessures opleveren. Wanneer je split traint ben je toch anders bezig dan met fullbody. Als ik zie hoe hard sarge gaat en dat ook gaat toepassen bij een fullbody met 5 of meer uitsluitend compounds hou ik mijn hart vast.

Daarnaast ben ik van mening dat als je voor massa gaat dat je niet teveel setjes moet doen i.v.m. overtraining. 4 setjes met een hoge intensiteit wil niet zeggen dat het makkelijker of lichter is dan meer setjes. Trouwens is maar voor 6 weken... voel het even aan en als je denkt dat je makkelijk meer kan ga je daarna voor uitsluitend de compounds.

Lee Haney, een groot voorstander van de compounds, deed ook pull-overs. :D
Check your signature! ;)

h= herhalingen
bw= bodyweight

Maandag
Squat 5 sets 6-10 h
Mill press 4 sets 6-10 h

Woensdag
Deadlift 5 sets 6-10 h
Chest dips 4 sets 6-10 h

Vrijdag
BOR 4 sets 6-10 h

Leg curl 3 sets 10-15 h

oef 1 zou ik elke keer benen pakken , de volgorde van oef is een persoonlijke keuze sgt , je traint nu al een tijdje - probeer het gewoon eens uit - wat voor de 1 werkt werkt soms niet voor een ander - ik vind de keuze van weinig en veel herhalingen wel inter.

Nieuw concept

Hoofdoefeningen:1-2 weken 8-12hh/ 3-4 weken 5-8hh/ 5-6 weken 3-5hh

Maandag
Squat 5 sets
Chins 3 sets
Bench Press 3 sets

Hypers 3 sets 15hh
biceps preacher curl 3 sets 10hh
Buik

Woensdag
Deadlift 5 sets
Chest dip 3 sets
Mill press 3 sets

Smal bench press 3 sets 8hh
Calf Raises 3 sets 12hh

Vrijdag
Squat 5 sets
BOR 3 sets
Incline Bench press 3 sets

French Press 3 sets 8hh
Biceps (nog te bedenken oefening wie o wie geeft mij een monster biceps oef.)
Buik

Gewoon the good old Barbell/Dumbbell Curls, Hammer Curls, Preacher of Concentration Curls.

Compounds maken de grootste biceps, als je er een oefening bijdoet EZ curl of dumbbell curl, weg met die concentration en preacher en andere onnutige oefeningen. Ook bij EZ/dumbbell curl slechts setjes pakken van 8-12, je kan ze nooit zwaarder belasten dan met de compounds dus die moeite kan je je besparen.

Een monsterbiceps oefening: een combinatie van crucifixcurl, sprintcurl en zottmanncurl; geheid grote biceps/onderarmen.:D

21'en doe ik ook wel eens bij mijn bicepstraining;
eerste set met een gewicht dat je net 21x haalt - 2 schijfjes eraf, herhalen - nog 2 schijfjes eraf en nog eens herhalen - pomp en brandend gevoel gegarandeerd!

Jammer dat je de front squat hebt vervangen voor een 2e keer squat. Variation is the key.

Nieuw concept weer wat gewisseld....pff ik word helemaal gek is dit een goed schema guys? is het niet te weinig?

Hoofdoefeningen:1-2 weken 8-12hh/ 3-4 weken 5-8hh/ 5-6 weken 3-5hh

Maandag
Squat 5 sets
Chins 3 sets
Incline Bench press 3 sets

Hypers 3 sets 15hh
biceps preacher curl 3 sets 10hh
Buik

Woensdag
Deadlift 5 sets
Chest dip 3 sets
Mill press 3 sets

Smal bench press 3 sets 8hh
Calf Raises 3 sets 12hh

Vrijdag
Bench Press 5 sets
Front Squat 3 sets kan iemand mij uitleggen hoe ik deze moet uitvoeren?
BOR 3 sets

French Press 3 sets 8hh
Biceps dumbbell curl
Buik[/quote]

je legt hem voor op de schouders en houdt hem daar door met je twee armen gekruist de halter vast te houden.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven