XXL Nutrition

Monster of 115 kg ripped to the bone

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Shit ben je mij voorbij op de MP.

Neckpress kan ik inkomen, maar DB shoulder press ook? Dan zou je met MP ook last van moeten hebben, of pak je hem redelijk smal en voorwaarts?

Dat dacht ik ook toen ik wilde zeggen dat hij wat weinig compound deed, maar voor ik wat zei dacht ik, misschien ook wel (weliswaar niet van de grote 5) want het gaat om meer dan een rotatie: http://www.exrx.net/WeightExercises/GluteusMaximus/LVSeatedLegPress.html
Dat is ook maar wat exrx ervan vind, maar wat is anders volgens jou een compound?

Dus een bankdrukapparaat, schouderdrukapparaat, pulley gebeuren voor je rug en roeiapparaat zijn ook allemaal compounds? Ik kan het me niet voorstellen.

• Topic Starter Topic Starter
Schouderstraining gaat ik idd iets beperkter maken ze zijn nl al veels te groot in verhouding tot de rest van mijn lichaam.
Zit er over te dubben om 2x per week mijn poten aan te pakken.
1x zeer uitgebreid op maandag en 1x per week de kingsquat op dressed zijn manier.

Schema gaat dan worden;
maandag benen uitgebreid
dinsdag borst biceps buik
woensdag rust
donderdag rug tricep
vrijdag benen kingsquat
zaterdag schouders/traps buik(onderarmen eruit)

Is dit overkill qua benen?

Leg press is absoluut geen compound, een oefening op een machine kan nooit geen echte compound zijn trouwens.
Hoe kom je daarbij? Hoe omschrijf jij dan wél een compound? Overal waar ik kijk wordt een compound beschreven als een oefening waarbij 2 of meer gewrichten roteren. Nu vind ik dat wel een beetje flauw want dan is een legraise ook een compound bijv. En ja, de rotatie in de knieen is daar alleen om de (kracht)arm aan te passen tijdens de beweging (als je benen lang zijn is het zwaarder voor de buik).

Nou ja, ik denk niet dat we eruit komen, maar wat ik bedoelde is dat de legpress toch ook best een stevige oefening is in aanvulling van de 4 squat setjes die je doet, Sgt.

Schouderstraining gaat ik idd iets beperkter maken ze zijn nl al veels te groot in verhouding tot de rest van mijn lichaam.
Zit er over te dubben om 2x per week mijn poten aan te pakken.
1x zeer uitgebreid op maandag en 1x per week de kingsquat op dressed zijn manier.

Schema gaat dan worden;
maandag benen uitgebreid
dinsdag borst biceps buik
woensdag rust
donderdag rug tricep
vrijdag benen kingsquat
zaterdag schouders/traps buik(onderarmen eruit)

Is dit overkill qua benen?

Geen overkill voor jou!

Thanks brother,

Kan je ff aangeven in mijn log hoe die squat sessie er uit moet zien als ik alleen ga squaten. Ga sets en hh. licht zwaar beginnen et?

Ik kan natuurlijk alleen maar zeggen hoe ik het doe als ik alleen squat.
3 of 4 warm up sets waarbij je langzaam toewerkt naar het maximum gewicht.
Dan 6 sets van 3-8 reps (omgekeerde pyramide waarbij het zwaarste gewicht dus eerst komt) en 2 sets van 15-20. Pas op die 2 laatste sets zijn dodelijk, als je er maar 1 kan doen dan is het ook al goed.
Je kan ook in opbouwende pyramide werken, veel mensen trainen beter op die manier, zo kan je je beperken tot 2 warm up sets en dan je werksets steeds verhogen tot je de laatste set een rep of 3-4 hebt, en dan daarachter weer 1 of 2 sets van 15-20.

Ik kan natuurlijk alleen maar zeggen hoe ik het doe als ik alleen squat.
3 of 4 warm up sets waarbij je langzaam toewerkt naar het maximum gewicht.
Dan 6 sets van 3-8 reps (omgekeerde pyramide waarbij het zwaarste gewicht dus eerst komt) en 2 sets van 15-20. Pas op die 2 laatste sets zijn dodelijk, als je er maar 1 kan doen dan is het ook al goed.
Je kan ook in opbouwende pyramide werken, veel mensen trainen beter op die manier, zo kan je je beperken tot 2 warm up sets en dan je werksets steeds verhogen tot je de laatste set een rep of 3-4 hebt, en dan daarachter weer 1 of 2 sets van 15-20.

Hm. Die pik ik ook een keer op, misschien in, en anders na de coan cycle. Thx.

Schema wordt op deze manier aangepast aangezien mijn schouders toch al lomp groot zijn;

Maandag Borst buik
Dinsdag Benendag zeer uitgebreid incl.kuiten
Woensdag rust
Donderdag Rug buik
Vrijdag Kingsquatsessie opbouwend en schouders 3oef. MP, side raises,achterkant en shugs.Vraag mij alleen af of ik nog wel 4 oef.schouders eruit kan gooien na zo`n squatsessie??
Zaterdag Biceps/triceps

Schema wordt op deze manier aangepast aangezien mijn schouders toch al lomp groot zijn;

Maandag Borst buik
Dinsdag Benendag zeer uitgebreid incl.kuiten
Woensdag rust
Donderdag Rug buik
Vrijdag Kingsquatsessie opbouwend en schouders 3oef. MP, side raises,achterkant en shugs.Vraag mij alleen af of ik nog wel 4 oef.schouders eruit kan gooien na zo`n squatsessie??
Zaterdag Biceps/triceps

Dat zou ik niet doen brother in arms, die squatsessie haalt al je energie eruit en laat slechts weinig over voor de schouders.

Dat zou ik niet doen brother in arms, die squatsessie haalt al je energie eruit en laat slechts weinig over voor de schouders.

Dan moet het op zaterdag?;

Schouders/Biceps/triceps.

schouders4x4 =12 sets
biceps = 3x3 = 9 sets
triceps= 3x3 = 9 sets
30 sets niet te veel?

En persoonlijk heb ik dus nog nooit last gehad van schouder "presses" en "upright rows"...
Ik ondervond juist bij de "laterals" altijd problemen.
Nou ja, als je "onder" de 20kg blijft niet, maar als je ze een beetje serieus gaat pakken toch...

Oh éh eh Xtra, schouders zijn nooit "te" groot!
Toch zeker niet in het beginstadium.
Symetrie is iets voor (wedstrijd) bodybuilders om zich mee bezig te houden man...
Je draaft door. ;)

En ik hoop dat het binnenkort eens bij je doordringt dat soms "less is more" echt zo is. :cool:

Pas nou op dat je niet weer overtraind geraakt...
Al zat dat natuurlijk niet snel gebeuren op je "heavy fuel"... :D

Je traind wel hard, dus wat dat betreft niets dan respect! :thumb:

Eigenlijk is training heel simpel als je de basisprincipes volgt.
1. Zeer veel eten.
2. Zorgen dat je genoeg rust krijgt.
3. Je volledig focussen op de grote 5 basisoefeningen en de isolatieshit zoveel mogelijk links laten liggen. Dus proberen met zo weinig mogelijk oefeningen en energieverspilling de spierwinst te maximaliseren. Ik zie liever iemand 7 of 8 zeer zware sets op de basisoefeningen doen en dan naar huis gaan, dan dat hij 20 sets doet volgespekt met isolatie die hem geen stap verder brengt, zeer goed als je een beach boy wil zijn maar anders...

Wat is dit voor bullshit?
Ik denk dat jij het hele principe van isolatie-oefeningen niet snapt.
Isolatie-oefeningen zijn voor bodybuilders net zo belangrijk als compounds.
Isolatie-oefeningen zeer belangrijk voor het creeëren van een complete esthetische fysiek. Dit heeft niks met beach-boys te maken.

Het valt me op dat er in de de bodybuilding sectie de laatste tijd erg stoer wordt gedaan over compounds en low reps en noem maar op, maar laten we nou niet ons doel voorbij streven en dat is het creeëren van een bodybuildersfysiek.

Athans, wel voor mij en xtralarge.

I know where You're coming from. :cool:

Maar ik snap ook dat vooral jonge gasten wat isolatie oefeningen willen.
Ik doe zelf ook graag eens een hammer of dumbbell curl, of een triceps push down.
Maar je moet de meeste energie in de compounds steken natuurlijk.
Ik vind het ook jammer dat sommige jongens die niks mankeren, een oefening als squat willen vervangen door "een andere oefening" omdat het anders zo "saai" word...
Ik stel voor om een extra kilo of 5 aan de halter te hangen, kijken hoe saai het is! :D
Als er blessures in het spel zijn, is het iets anders natuurlijk...
Ik had voor Sarge een mooi degelijk schema gemaakt met best wel wat variatie, niet alleen de "Big 5"
Een beetje armen, buik, en kuiten er in enzo.
Nogmaals, een schema zoals ik, en velen, dat vroeger deden.
En als ik nu de "muscle & fitness" en de "flex" en zo eens in kijk, dan is er (gelukkig) nog niet(s/veel) veranderd! :D

Duidelijk.

Ik begrijp wat je wil zeggen Hum, wat andere oefeningen doen is plezierig voor velen en daar is uiteraard niets op tegen, we doen het tenslotte voor de fun he!
By the way, ik ben dan toch maar een nieuw log gestart (kon het niet laten): Irish Heart log - check it out!

Wat is dit nou weer voor bullshit. Alsof isolatie-oefeningen er zijn voor de fun en voor het plezier. Ik vind isolatie-oefeningen dodelijk saai, maar ik doe ze wel omdat ik precies die gebieden wil aanpakken die ik met een heavy compound niet goed kan triggeren.

Front raises en inclines zou ik gewoon laten vallen, zeker met chemische hulp groeien die zo al als kool met de compounds. Idem eigenlijk voor alle (eigenlijk overbodige) oefeningen voor de voorarmen, maar goed dat moet je zelf weten. Ik zou gewoon wat meer sets pakken op de pressbeweging voor de schouders. Als je al wat last hebt gehad met de schouders zou ik zeker geen upright row doen, dat is pas een echte schouderverneuker.
Een goede schoudertraining bestaat imo uit slechts 2 oefeningen, superzware presses en wat side laterals er bij.

Schouders zijn ****ing belangrijk, ronde schouders zijn tekenend voor een esthetische fysiek. Zeker in een kuur kan je schouders flink aanpakken.
Zeker een front rais en rear delt raise erbij pakken. Voor overtraining hoef je niet bang te zijn, want met een front raise doet een een rear delt bijna niks, en met een rear delt raise doet je voorkant schouder niks.
Tiger4evah en ik pakken elke schouderkop altijd apart aan met "isolatieshit" en onze schouders zijn zo rond als voetballen.

Upright rows zijn inderdaad een sloper en overbodig.

En inclines overslaan?
HAHAHAHAHAHAHA!
Inclines zijn imo belangrijker dan gewoon bench. Ik ken zat jongens met een brute onderkant borst, maar ik zeer weinig jongens met een goed ontwikkelde bovenkant borst. Hoe is het met jouw bovenkant borst Dressed? Goed vol?

Succes met je trainingen xtralarge, ben benieuwd :D

Laatst bewerkt:
Echte isolatie oefeningen zijn zeldzaam.
De meeste zogenaamde isolatie oefeningen belasten ook meerdere spiergroepen.
Wat je dus moet doen is kijken waar de compound oefeningen elkaar overlappen en rondom die overlappingen 'isolatie bewegingen' invoeren.

Echte isolatie oefeningen zijn zeldzaam.
De meeste zogenaamde isolatie oefeningen belasten ook meerdere spiergroepen.
Wat je dus moet doen is kijken waar de compound oefeningen elkaar overlappen en rondom die overlappingen 'isolatie bewegingen' invoeren.

je begrijpt wat we bedoelen met isolatie-oefeningen...

En inclines overslaan?
HAHAHAHAHAHAHA!
Inclines zijn imo belangrijker dan gewoon bench. Ik ken zat jongens met een brute onderkant borst, maar ik zeer weinig jongens met een goed ontwikkelde bovenkant borst. Hoe is het met jouw bovenkant borst Dressed? Goed vol?
Stel dat je nu geen inclines doet, maar wel stevige MPs bijvoorbeeld, dan kun je toch nog steeds een aardige bovenborst ontwikkelen?

Stel dat je nu geen inclines doet, maar wel stevige MPs bijvoorbeeld, dan kun je toch nog steeds een aardige bovenborst ontwikkelen?

Nee, MP's pakt puur front delts en niet of nauwelijks bovenkant borst.

Bovenkant borst is gewoon moeilijk om goed te ontwikkelen, omdat je met een reguliere bench nauwelijks de bovenkant aanspreekt en met een incline bench heel snel je front delts gaat aanspreken waardoor je weer minder stress op die bovenkant borst hebt.

Wat je bijna altijd ziet bij in trainingscarriere's;
Iedereen begint jaren met gewoon benchen, omdat dat de konings-oefening is voor beginnende sporters.
Na verloop van tijd zie je al die jongens overstappen op incline werk.
Ze besteden veel meer aandacht aan incline dan aan regulier benchen, omdat bij vrijwel iedereen die bovenkant gaat achterlopen. Zeker als je sterke front delts hebt, dan is het des te lastiger om die bovenkant te isoleren.
Daarom zou ik nevernooit incline presses en incline fly's verwaarlozen.
Een dikke bovenkant borst is zeldzaam.

iso-oef zijn belangrijk voor je aanhechtingen , dat is voor mij voldoende reden om iso-oef te doen , maar misschien ziet db dit anders door de jaren heen met zijn ervaring

borst trainen is borst-trainen en niet alleen maar benchen , het ligt ook eraan wat je uitgangspunt is denk ik , misschien trainen powerlifters minder de iso-oef , dat weet ik niet

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven