- Waardering
- 1.502
- Lengte
- 1m83
- Massa
- 150kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
+1Naar mijn idee staan alle schuine banken in sportscholen ook te sT.. op 45 graden..
Daar pak je toch ook veels te veel front delts mee?
30 graden is veel beter lijkt mij toch?

Ik snap waar je naartoe wil vriend Loo, maar ik ben gewoon niet akkoord met jouw principes. Isolatieoefeningen dragen naar mijn ervaring weinig bij aan het kweken van massa en zijn enkel nuttig als je de MET COMPOUNDS opgebouwde massa wil afwerken. Je zal zien dat er op de duur ook een kentering gaat komen in het body building die uiteindelijk zal leiden dat de body builders ook gaan begrijpen dat een zware compound oefening uitgevoerd in de rep ranges van 3-10/12 veel nuttiger is voor massa dan dat je je tijd verspeelt met het doen van incline laterals, frontals en andere (in mijn ogen) zever.
Ik weet ook wel dat schouders zeer belangrijk zijn en ik train ze dan ook extreem hard met een zware pressbeweging en side laterals, een isolatieoefening waarvoor ik een uitzondering maak om begrijpelijke redenen die jij ook wel zal kennen. Er is no way dat mijn schouders harder zouden kunnen groeien als ik er nog eens incline laterals, frontals of upright rows zou bijdoen, dat is nu eens iets wat ik zeker weet.
Uiteraard weet ik dat incline bench press belangrijk is, ik zie ze zelfs als de belangrijkste oefening voor de borst, en stel je gerust mijn bovenkant borst is vol genoeg.
Ik herhaal nog eens mijn principes, ook als body builder heb je niets anders nodig dan Benches (liefst incline dan nog), deads of en rack pulls, squats, een pressbeweging voor de schouders en side laterals, BOR, een pullbeweging of chins en eventueel nog wat dips.
Ik beweer dat als iemand zich op deze oefeningen focused en hij doet de grote 5 + nog wat extra oefeningen elke training in een rep range van 3-10 en eventueel 12 dan zal hij massa bouwen zoals hij daarvoor nooit gehad heeft. Dat is imo de ideale combinatie van kracht en massa en beter dan het scheiden van deze twee zaken zoals nu veel body builders doen. Dan heb je het ook niet nodig om te periodiseren want omdat je in elke hypertrofie rep range werkt kan je steeds vooruitgang maken.
Uiteraard zal jij een andere mening hebben en het is maar goed ook dat niet iedereen gelijk denkt anders zou het maar een saai forum zijn.

Heeft iemand het interview met Rich Caspari gelezen/gehoord waarin hij iedereen aanraad zich niet zo veel aan te trekken van sets en reps, maar gewon de grote spiergroepen een half uurtje te trainen, en de kleine een kwartier tot twintig minuten?
Dan snap je wel dat er tot je op een beetje redelijk niveau zit, niet veel tijd overblijft om isolatie oefeningetjes te doen in je training...
Ik vind een beetje isolatie oefeningetje ook wel eens lekker om te doen, maar ben er van overtuigd dat de meeste jongens hier nog bij lange na niet genoeg klei hebben om zich druk te gaan maken over symetrie en goede verhoudingen e.d.
Maar allez, het is maar een hobby éh..?
En je moet er wel plezier in blijven hebben, dat is het belangrijkste.
En als je daarom wat isolatie wilt doen...
All the more power to ye!![]()
Las een tijd geleden een interview met Lee Labrada, hij was ook voorstander van basic oefeningen. Tenzij je vrij advanced ben, dan moet je de trucendoos open gaan halen met supersets, giant sets en aangepaste oefeningen.
Nice barbell curls xtralarge. Begin je al wat te merken qua uithoudingsvermogen, kracht en pomps?
Kracht is toegenomen en een enorme pomp in mijn armen.Geen last van pijn tijdens het trainen een soort van transformer robot ijzersterk ****ing heerlijke rush.

Thanks mannen!
Voor de 2e keer borst deze week kon het niet laten.Wilde eigenlijk gaan cardio-en om wat vocht te verliezen.
Morgen staat voor de 2e keer benen op het programma deze week. Kingsquatsessie van Dressed heerlijk heb ik nu al zin in.
plat bench
12x60
10x80
6x100
6x100
incline dumbbell
8x38
8x38
8x40
6x40
cross cables
12x35
10x45
10x45
Redelijk lekkere training goede pomp in mijn t**ten!