AndroidHealthClinic

Monster of 115 kg ripped to the bone

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Impo thanks bro weer zeer leerzaam! Next time omgekeerd inderdaad!

Thanks beest jij zit op 200 kg 1hh dus ik moet bijblijven bro!

Thanks Seagal! Voelde ook bruut vooral die 140 kg 3plakken van 20 kg idere zijde en de stang die een beetje begint te buigen echt kicken.
Ik wil over 1 jaar ook 200 kg squatten goddamnit!

+1 bro

Over 1 jaar pas? p*ssy, das niets vergeleken met animallegs :D hahaha!!

Ik ging in 4 weken Dbol van 140kg squat naar 2x200kg en een setje van 6x180 ;)
Gaat lekker hoor jongen zeker!!
Maar hoeveelste week zit je nu ongeveer? 2e of 3e? Ik knal zelf het meeste vanaf week 4/5. Dan VOEL ik ook echt het verschil en kan ik ook merken dat ik de eerste weken dacht te knallen, maar dat vergeleken bij dat echt nog niet zo was ;)

Ga er dus maar vanuit dat het alleen maar nog bruter wordt naarmate je in week 4/5 komt! (Als ik van mezelf uit moet gaan hè ;))

Citaat:
Origineel gepost door Imponderabilia [Link niet meer beschikbaar]
Het schema dat je hebt van DB is een massa/pomp methode.
De 5-8 herhalingen die je als eerst doet zijn een ideale kracht/massa combi. De 15-20 herhalingen (met een logischerwijs lichter gewicht, zoals je zelf ook hebt gemerkt) aan het einde is een zogenaamde ‘finisher’.
De spiervezels die je nog niet echt bereikt had met die sets van 5-8 herhalingen krijgen nu nog een extra stimulans.
Bovendien bevorderen dit soort hoge herhalingen sets aan het einde de doorbloeding en daarmee het herstel.

Neurologisch gezien hebben zwaardere lage herhalingen sets voorafgaande een positieve invloed op nakomende lichtere/ hogere herhalingen sets.
Dit heeft 2 redenen:
1. De zware sets hebben de ‘neuromusculaire efficientie’ verhoogd.
2. De zwaardere sets hebben de gevoeligheid van de zogenaamde ‘inhibiting feedback mechanisms’ vermindert.

Om het simpel te zeggen, bepaalde ingebouwde noodrem-systemen ter bescherming van het lichaam worden minder snel actief, waardoor je een stapje verder kunt gaan.

Deze ‘inhibiting feedback mechanisms’ hebben te maken met de autonome terugkoppeling tussen de spieren, motorisch zenuwstelsel en de hersenen.
Met de vermindering gevoeligheid inhibitoren bedoel ik de verminderde reactie gevoeligheid van dit soort sensoren.
Dit is met name een biochemisch iets en kan ook door drugs of bepaalde stoffen die in noodsituaties door de hersenen worden afgegeven worden veroorzaakt.
Bijvoorbeeld dat ineens iemand zijn kind onder een auto kan krijgen door deze op te tillen.

Bij dit laatste (inhibiting feedback mechanisms) werkt over het algemeen:

• 1x 90%, 3-5x 85%, 5-8 x80%, 8-12x70% en 12-15x60% veel beter dan omgekeerd.
Dus zwaar beginnen en dan percentage gewijs afbouwen ten opzichten van 1rm%.

Zéér goede post van Impo, helder en duidelijk.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.024
Over 1 jaar pas? p*ssy, das niets vergeleken met animallegs :D hahaha!!Ik ging in 4 weken Dbol van 140kg squat naar 2x200kg en een setje van 6x180 ;)Gaat lekker hoor jongen zeker!!
Maar hoeveelste week zit je nu ongeveer? 2e of 3e? Ik knal zelf het meeste vanaf week 4/5. Dan VOEL ik ook echt het verschil en kan ik ook merken dat ik de eerste weken dacht te knallen, maar dat vergeleken bij dat echt nog niet zo was ;)Ga er dus maar vanuit dat het alleen maar nog bruter wordt naarmate je in week 4/5 komt! (Als ik van mezelf uit moet gaan hè ;))
Vergelijking gaat niet 1 op 1 bro jij traint al veel langer;)
Ik zit op de 7e dag lol....waarschijnlijk denk ik het nog alleen....ben echt nieuwsgierig! **** 4/5 e week dan ga ik als een raket, hoop ik?

Ja die post is monsterlijk die verdient zware karma door iedereen!

• #1.025
Wat boodschapjes gekocht alles wat deze man voorlopig nodig heeft.
Twee nieuwe geurtjes; fahrenheit en jean paul gaultier voor de verhoogde testesteron- spiegel. Zinktabletten voor een strak velletje....

En het belangrijkste zwangerschapscreme op basis van amandelolie tegen strepen.

summertime 002.jpg

Wat boodschapjes gekocht alles wat deze man voorlopig nodig heeft.
Twee nieuwe geurtjes; fahrenheit en jean paul gaultier voor de verhoogde testesteron- spiegel. Zinktabletten voor een strak velletje....

summertime 002.jpg
En het belangrijkste zwangerschapscreme op basis van amandelolie tegen strepen.

Deze man denkt aan alles!:cool:

Citaat:
Origineel gepost door Imponderabilia [Link niet meer beschikbaar]
Het schema dat je hebt van DB is een massa/pomp methode.
De 5-8 herhalingen die je als eerst doet zijn een ideale kracht/massa combi. De 15-20 herhalingen (met een logischerwijs lichter gewicht, zoals je zelf ook hebt gemerkt) aan het einde is een zogenaamde ‘finisher’.
De spiervezels die je nog niet echt bereikt had met die sets van 5-8 herhalingen krijgen nu nog een extra stimulans.
Bovendien bevorderen dit soort hoge herhalingen sets aan het einde de doorbloeding en daarmee het herstel.

Neurologisch gezien hebben zwaardere lage herhalingen sets voorafgaande een positieve invloed op nakomende lichtere/ hogere herhalingen sets.
Dit heeft 2 redenen:
1. De zware sets hebben de ‘neuromusculaire efficientie’ verhoogd.
2. De zwaardere sets hebben de gevoeligheid van de zogenaamde ‘inhibiting feedback mechanisms’ vermindert.

Om het simpel te zeggen, bepaalde ingebouwde noodrem-systemen ter bescherming van het lichaam worden minder snel actief, waardoor je een stapje verder kunt gaan.

Deze ‘inhibiting feedback mechanisms’ hebben te maken met de autonome terugkoppeling tussen de spieren, motorisch zenuwstelsel en de hersenen.
Met de vermindering gevoeligheid inhibitoren bedoel ik de verminderde reactie gevoeligheid van dit soort sensoren.
Dit is met name een biochemisch iets en kan ook door drugs of bepaalde stoffen die in noodsituaties door de hersenen worden afgegeven worden veroorzaakt.
Bijvoorbeeld dat ineens iemand zijn kind onder een auto kan krijgen door deze op te tillen.

Bij dit laatste (inhibiting feedback mechanisms) werkt over het algemeen:
  • 1x 90%, 3-5x 85%, 5-8 x80%, 8-12x70% en 12-15x60% veel beter dan omgekeerd.
Dus zwaar beginnen en dan percentage gewijs afbouwen ten opzichten van 1rm%.

+1 :thumb:

Heavy Dude benentraining trouwens!
Toppie! :D
Heavy heavy fuel! ;)

Ik denk dat mn benen dr af zouden vallen na zo een squat sessie!
Respect en ga zo door!

Whoow 13 Sets Non stop Squats.. Respect daar.. Intussen goede vrienden met het powerrack geworden? lekker dan 5 * 140.. Gaat zeker beter metjouw!

• #1.031
:sd:
+1 :thumb:
Heavy Dude benentraining trouwens!
Toppie! :DHeavy heavy fuel! ;)
Thanks hummie.

Ik denk dat mn benen dr af zouden vallen na zo een squat sessie!Respect en ga zo door!
Ze voelen ook best wel gespannen en pijnlijk aan vandaag.
Ik ben benieuwd hoe het morgen aanvoelt..

Whoow 13 Sets Non stop Squats.. Respect daar.. Intussen goede vrienden met het powerrack geworden? lekker dan 5 * 140.. Gaat zeker beter metjouw!
Thanks beest! Mijn beste maatje ik praat zelfs tegen hem...:D

zware squat sgt - pittig dat gaat nog worden in de toekomst - de omgekeerde pyramide-training van zwaar naar licht is heftig man , ik ben benieuwd , de keuze voor het eerste gewicht blijf ik altijd moeilijk vinden

waarom 2x 110 zonder ass?en niet gelijk doorknallen naar de 120?

zo zonde als je toch 8 sets doet om dan niet steeds zwaarder te gaan...verspilde kracht imo.

• #1.036
zware squat sgt - pittig dat gaat nog worden in de toekomst - de omgekeerde pyramide-training van zwaar naar licht is heftig man , ik ben benieuwd , de keuze voor het eerste gewicht blijf ik altijd moeilijk vinden

Ik ook dat is zo tegen mijn gevoel idd.
Volgende keer toch maar proberen!

Thanks Seagal! Voelde ook bruut vooral die 140 kg 3plakken van 20 kg idere zijde en de stang die een beetje begint te buigen echt kicken.
Ik wil over 1 jaar ook 200 kg squatten goddamnit!
lol, je doet heus geen jaar over 60kg nu je dik aant kuren bent ..

Over 1 jaar pas? p*ssy, das niets vergeleken met animallegs :D hahaha!!

Ik ging in 4 weken Dbol van 140kg squat naar 2x200kg en een setje van 6x180 ;)
Gaat lekker hoor jongen zeker!!
Maar hoeveelste week zit je nu ongeveer? 2e of 3e? Ik knal zelf het meeste vanaf week 4/5. Dan VOEL ik ook echt het verschil en kan ik ook merken dat ik de eerste weken dacht te knallen, maar dat vergeleken bij dat echt nog niet zo was ;)

Ga er dus maar vanuit dat het alleen maar nog bruter wordt naarmate je in week 4/5 komt! (Als ik van mezelf uit moet gaan hè ;))
Soms voel ik me een idioot door naturel te trainen als een kip als Animallegs van een 140kg squat naar ongeveer wat ik squat gaat op 4 weken. Zucht

Sarge, erg mooie squatsessie man. Die shit moet killing zijn

lol, je doet heus geen jaar over 60kg nu je dik aant kuren bent ..

Soms voel ik me een idioot door naturel te trainen als een kip als Animallegs van een 140kg squat naar ongeveer wat ik squat gaat op 4 weken. Zucht

zou er geen eer uit kunnen halen om eerlijk te zijn

Troost je met de gedachte dat als jij ooit zou kuren je hem ver voorbij zou knallen. ;)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven