XXL Nutrition

Monster of 115 kg ripped to the bone

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Niet meteen sarge, maar bij de gewone DL zetten de meeste lange mensen hun voeten ook verder uit elkaar(Sumo). Leek me logisch dat dit bij RDL dan ook zou kunnen, misschien eens proberen de volgende keer?

het kan zijn dat ik dit verkeerd begrijp , maar ik ben lang 1 m 90 , en ik zet mijn voeten vrij smal naast elkaar bij de gewone deadlift dan ( ik schat zo'n 20 a 25 cm tussen de voetjes , bij de sumo idd staan ze verder uit elkaar -

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.222
ik werk meestal in drie a vier setjes richting 80/90% 1rm toe... mijn opwarm sets:8x708x1005x120
Thanks naamgenoot:D:D
Het gaat redelijk het is de laatste dag van de D hoop toch echt dat die T en D gaat inrammen:p.
Waarom wil je die piramide omgekeerd doen?
Ik zou gewoon fatsoenlijk opwarmen, met een set of 3 a 4. Dan knallen.
Goede vraag. Dit onderwerp zou ik zeker met je coach bespreken. Als je sterker wilt worden op je 1rm is dit een goede manier omdat je veel kracht kan overhouden voor de top kg`s.

het kan zijn dat ik dit verkeerd begrijp , maar ik ben lang 1 m 90 , en ik zet mijn voeten vrij smal naast elkaar bij de gewone deadlift dan ( ik schat zo'n 20 a 25 cm tussen de voetjes , bij de sumo idd staan ze verder uit elkaar -
Ja klopt ze moeten gewoon smal staan om goede druk te krijgen op de hams. Ze moeten dus gewoon smal staan Gerre was een beetje aan het pitten:D

Na advies te hebben gekregen van een aantal sterke mannen ga ik onderstaande doen;
Wat onverstandig is, is om op te warmen met te veel sets en reps met een te zwaar gewicht dat al erg in de buurt komt van je werk sets.Het gevaar is dan namelijk dan de opwarm sets op zich al werk sets worden en je dus al energetisch gezien te veel verspild van te voren.Wat betreft de opwarming en neuromotorisch aspect 'daarna meer kunnen', denk ik dat het beter is om als volgt op te warmen:12x40%, 8x50%, 4x60%, 2x70%, 1x80%, 1x85-90% 1RM. Door de laatste 2 singles met 80% en 85-90% 1RM 'tune' je/potentieer het zenuwstelsel beter, waardoor de lichtere sets van 5 of 5-8 daarna makkelijker aanvoelen en je er dus meer uit kunt halen. Bovenstaande is wel een goede richtlijn.Als je je 1rm niet weet probeer die dan bij benadering te schatten
.

Donderdag is de deadlift dag we gaan voor de 200 kg vandaag! Een mooie mijlpaal in mijn korte bodybuildcarriere.

Je moet je topicnaam veranderen mossad. 105 ben je nu toch al? Vraag Eric of ie er 120 kilo van kan maken ofzo :P

Hé, dat lijkt wel een beetje het principe wat ik aan het doen ben ...

En 200kg deadlift? Go and get it compadre. You can do it !

Succes met de deadlift straks.

is inderdaad een mooie mijlpaal, kan niet wachten tot ik daar zelf ben :D

• #1.227
Je moet je topicnaam veranderen mossad. 105 ben je nu toch al? Vraag Eric of ie er 120 kilo van kan maken ofzo :P
Thanks man. Ik heb Eric gevraagd er 115 kg te maken.
Best een mooi doel. 115 kg met 10% vet.
ben benieuwd naar de lange termijn ouwe!
hopelijk krijg je die 200 van de grond vandaag
Thanks bro. Lange termijn? Nierklachten, kleine ballen geen sperma meer.
Nee geintje ik ook Sjakie.
Hé, dat lijkt wel een beetje het principe wat ik aan het doen ben ...En 200kg deadlift? Go and get it compadre. You can do it !
Thanks compadre ill go fot it:D
Nu even maaltijd 4 naar binnen werken; 3 boterhammen met 7 eieren en wat pindakaas en straks vlammen op de gym.

• #1.231
Weegschaal; 109 kg
Warming up ; 5 minuten roeien
Trainingstijd; 60 minuten

week2
Deadlift
12x80
8x100
4x120
2x140
1x160
1x200 PR
8x150

Geen kracht meer voor een fatsoenlijke afbouw met meer sets.

chins
1x10
1x8
1x6
10x90kg lat puldown

BOR bovenhands
12x60
8x80
5x100
BOR onderhands
10x80
8x90

Barbell shrugs
10x100
10x100
10x100
10x100

seated calf raise
20x40
15x50
15x50

Standing calve raise
15x85
15x101
15x101

De chins worden lastiger met toegenomen gewicht wellicht moet ik een latpulley gaan doen? De opbouw van de DL voelde heel goed aan; bedankt "heren" voor het advies. Wat kost dat Deadliften toch ongelooflijk veel kracht. Heb even iemand laten kijken naar mijn houding. Ik hou mijn onderrug kaarsrecht alleen ik bol soms wel een klein beetje mijn bovenrug.
Dit mag volgens mij toch met een reguliere DL?
Al met al redelijk tevreden ik moest aan ratten denken en werd enorm agressief:D:D.

Haleluja! De 200 kg DL! Proficiat XL!

200 kg :O respect

woest!!! mooi dat die opbouw gewerkt heeft!

heb je nu al die 200kg? rotzak :jk:

puike prestatie kerel ! grats met je mijlpaal :thumbs:

Bwah, eigenlijke reden om van chins naar pull downs over te gaan is voor de meeste toch wel de druk op de
schouders. Zolang je daar niets voelt, zou ik proberen verder te chinnen. Moest je echter er geen voldaan
gevoel meer bij krijgen, kan je eventueel wel setjes pulls downs toevoegen.

Super X! Op naar de 300kg? Gaat je nu zo voor de wind :wl:

Monstergains in je kuur, zowel qua lichaamsgewicht als hefgewicht!

potverdomme! Je trekt de 200 eerder dan mij! :D

Respect man, bruut gewicht!

Overigens zou ik blijven chinnen en geen lat pully doen.
Blijf functioneel trainen en je zult zien dat die chins vanzelf beter zullen gaan.

6 weken terug had ik moeite met 5 reps te maken, qua chins.
Nu pak ik ze bw+20kg 5 reps. ;)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven