Fitness Seller

Mooi artikel van Anthony Ditillo

Tito

Advanced Bodybuilder
Waardering
17
Strength training without drugs

Het is een beetje lang, maar ik vond het heel interessant om te lezen. Het is eens iets anders om te zien hoe natural trainers worden aangeraden om juist geleidelijk hoger volume en frequentie op te bouwen in plaats van het "less is more" gedoe.

Moest je de site nog niet kennen, het staat bomvol zeer goede training artikels.

Goeie gast:

aaq%5B1%5D.jpg

heeft wat weg van (de volumefase van) RTS: gewoon volume pakken met 3-5 reps op een 80-90% gewicht

Imo op zich wel een goed principe, maar op low volume opbouwen naar een 95-100+% 1RM heeft voor mij ook geen windeieren gelegd. Het komt altijd neer ophetzelfde: naast je 'bottlenecks' achterhalen en daar goed op inspelen is het verder een kwestie van zelf combinaties/volgorde van oefeningen, volume, intensiteit en frequentie uitproberen en bestuderen en daar je leer uittrekken en jezelf niet blindstaren op te statische templates/richtlijnen.

heeft wat weg van (de volumefase van) RTS: gewoon volume pakken met 3-5 reps op een 80-90% gewicht

Imo op zich wel een goed principe, maar op low volume opbouwen naar een 95-100+% 1RM heeft voor mij ook geen windeieren gelegd.

Wat pas ECHT werkt is de geperiodiseerde combinatie van beide, waarbij iedereen voor zichzelf moet uitmaken hoeveel trainingen/weken hij respectievelijk aan volume en intensiteit besteedt.

Elke dag presses doen is imo overkill, lichaam heeft ook wel rust nodig. Verder denk ik dat je idd wel meer sets kan doen naarmate je vordert. Een loper start in het begin ook rustig en naarmate hij vordert loopt hij meer km. Maar 50 presses op 1 training, ik ken er maar weinigen die dat doen. Als ik 20 haal zit ik al op een stevig volume! Maar ik train dan ook nog geen +10 jaar!

Heb het artikel eens gelezen maar raad niemand aan zo te gaan trainen. 6x per week 20-30 sets presses trekt alleen een uitzonderlijk individu met ijzeren schouders en een herstelvermogen van Wolverine.

Het is niet alleen de frequentie die dit uitzonderlijk maakt maar ook het volume qua sets.

we worden ook gewoon in de maling genomen, Deszo:

[afbeelding niet meer beschikbaar]

is eigenlijk:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

!!!!!!!!!!!!!

Heb het artikel eens gelezen maar raad niemand aan zo te gaan trainen. 6x per week 20-30 sets presses trekt alleen een uitzonderlijk individu met ijzeren schouders en een herstelvermogen van Wolverine.

Het is niet alleen de frequentie die dit uitzonderlijk maakt maar ook het volume qua sets.

hoor ik dat goed, de man die hier de meest geschifte trainingsarbeid van heel dit forum verzet beklaagt zich over het herstelvermogen van Wolverine ? die in vergelijking heel wat 'normaler' traint (en ook geen zes keer per week).... :)

hoor ik dat goed, de man die hier de meest geschifte trainingsarbeid van heel dit forum verzet beklaagt zich over het herstelvermogen van Wolverine ? die in vergelijking heel wat 'normaler' traint (en ook geen zes keer per week).... :)

Ach mag ik ook een keer?

Ik zal me voortaan weer wat radicaler opstellen en alle schema's onder de 50 sets per training of workload minder dan 10 ton scherp veroordelen.

Ach mag ik ook een keer?

Ik zal me voortaan weer wat radicaler opstellen en alle schema's onder de 50 sets per training of workload minder dan 10 ton scherp veroordelen.

??? Daar gaat het toch helemaal niet om Gijs, ik vond het gewoon grappig dat net een trainingsbeest zoals jij Wolverine als voorbeeld noemt van ongelofelijk herstelvermogen ! Terwijl ik jouw trainingen (vooral dan events) vaak toch extremer vind dan de onze...

Maar tuurlijk, jij mag ook een keer ;)

??? Daar gaat het toch helemaal niet om Gijs, ik vond het gewoon grappig dat net een trainingsbeest zoals jij Wolverine als voorbeeld noemt van ongelofelijk herstelvermogen ! Terwijl ik jouw trainingen (vooral dan events) vaak toch extremer vind dan de onze...

Maar tuurlijk, jij mag ook een keer ;)

Dat weet ik Steven. Het was een sarcastisch bedoelde opmerking. En tja extremer weet ik allemaal niet, jij maakt vaak meer sets tegen de 90% en 100% van je max. Maar goed events ben ik idd wel vaak van de radicale aanpak.

Terug
Naar boven