XXL Nutrition

Morgen ben ik een dag vegetarier. Wat nu?!

Bezoekers in dit topic

ONEEEE!!! Daar gaan de gainzz (ja met 2 x een z) verdwijnen... 1 dag geen dierlijke eiwiten.. Damn son.
 
Het is gewoon grappig dat je je zorgen maakt om 1 dagje wat minder (of ander soort) eiwitten binnen te krijgen.

Ik dacht dat je zo graag begrip wilde tonen voor je vriendin? Je denkt alsnog alleen maar aan hoe JIJ je eiwitten binnen krijgt.

Egoist!
 
O o o zo gaat het hier (ik draag hier zeker aan bij) maar er zitten wel altijd informatieve antwoorden bij!
 
Het "niveau" is inherent aan de vraag. Je gaat speciaal een topic aanmaken met de vraag hoe je één dagje (...) zonder vlees doorkomt, terwijl de impact minimaal is en je de antwoorden eigenlijk gewoon al weet.
 
ONEEEE!!! Daar gaan de gainzz (ja met 2 x een z) verdwijnen... 1 dag geen dierlijke eiwiten.. Damn son.
Het is gewoon grappig dat je je zorgen maakt om 1 dagje wat minder (of ander soort) eiwitten binnen te krijgen.

Ik dacht dat je zo graag begrip wilde tonen voor je vriendin? Je denkt alsnog alleen maar aan hoe JIJ je eiwitten binnen krijgt.

Egoist!

Jullie lezen nergens dat ik mij "zorgen" maak over het feit dat ik een dagje geen dierlijke eiwitten binnenkrijg, of wel?
Net als bij vele van jullie, is bezig zijn met mijn lichaam op gebied van fitness en voeding, ook mijn hobby.

Zo werk ik al jaren aan trainingsschema's en voedingsschema's om dit doel te bereiken.

Nu ben ik voor het eerst één dag vegetariër, en ben om die reden erg benieuwd naar hoe ik mijn huidige voedingsschema kan over laten lopen in een vegetarisch voedingsschema.
Ik maak mij geen zorgen maar ik wil mezelf uitdagen.
 
Jullie lezen nergens dat ik mij "zorgen" maak over het feit dat ik een dagje geen dierlijke eiwitten binnenkrijg, of wel?
Net als bij vele van jullie, is bezig zijn met mijn lichaam op gebied van fitness en voeding, ook mijn hobby.

Zo werk ik al jaren aan trainingsschema's en voedingsschema's om dit doel te bereiken.

Nu ben ik voor het eerst één dag vegetariër, en ben om die reden erg benieuwd naar hoe ik mijn huidige voedingsschema kan over laten lopen in een vegetarisch voedingsschema.
Ik maak mij geen zorgen maar ik wil mezelf uitdagen.
Je neemt je huidige schema, en dan doe je hetzelfde, maar dan zonder vlees.
 
Het "niveau" is inherent aan de vraag. Je gaat speciaal een topic aanmaken met de vraag hoe je één dagje (...) zonder vlees doorkomt, terwijl de impact minimaal is en je de antwoorden eigenlijk gewoon al weet.
Dit, als je zulke vragen gaat stellen... wat verwacht je dan.
 
Als jullie het antwoord op mijn vraag óók niet weten, dan reageer je toch gewoon niet?

Jullie pretenderen dat jullie het weten, maar geven alsnog geen antwoord op mijn vraag. Er staan genoeg voorbeelden in dit topic van serieuze antwoorden.

Ik richtte mij vooral op forumleden/vegetariërs die verstand hebben van diverse eiwitrijke vleesvervangers en andere maaltijdvervangers die laag in kcal zitten en hoog in eiwit.
 
Geen idee hoeveel eiwitten je normaal eet, maar ik kom als (zelfs) vegan zijnde met gemak aan m'n 120 gram met m'n 1600 kcalorietjes.
 
Kathlinoo Als vegan lijkt me dat moeilijker. Supplementeer je dan eiwitten (soya of iets soortgelijks) of alles gewoon uit voeding?
 
Kathlinoo Als vegan lijkt me dat moeilijker. Supplementeer je dan eiwitten (soya of iets soortgelijks) of alles gewoon uit voeding?
Haal het grootste deel van m'n eiwitten uit de tofu/seitan/tempeh die ik eet.

Voorbeeld van gisteren:
Als ik die kokosmelk eruit had gelaten had ik wel nog wat meer eiwitten gehad maar ik had er zin in :eyes:
Screenshot_2018-10-04-09-56-42-713_com.myfitnesspal.android.png


Screenshot_2018-10-04-09-56-50-159_com.myfitnesspal.android.png


Screenshot_2018-10-04-09-56-56-654_com.myfitnesspal.android.png


Screenshot_2018-10-04-09-57-02-522_com.myfitnesspal.android.png
 
Kathlinoo Dapper hoor. Vergt een hoop karakter. Het lastige van Vegan vind ik altijd dat je aangewezen bent op "gecreëerde" producten. (Snap je wat ik daar mee bedoel?). Dat is eigenlijk ook wat me er in tegen staat, terwijl ik de beweegreden dan wel weer snap.( al is dat voor iedereen anders). Ik heb er geen moeite mee om mn eigen kippetjes te eten, maar de supermarkt kippen vind ik moreel gezien dan al weer een ander verhaal.
 
Kathlinoo Dapper hoor. Vergt een hoop karakter. Het lastige van Vegan vind ik altijd dat je aangewezen bent op "gecreëerde" producten. (Snap je wat ik daar mee bedoel?). Dat is eigenlijk ook wat me er in tegen staat, terwijl ik de beweegreden dan wel weer snap.( al is dat voor iedereen anders). Ik heb er geen moeite mee om mn eigen kippetjes te eten, maar de supermarkt kippen vind ik moreel gezien dan al weer een ander verhaal.
Zijn niet alle producten gecreëerd? :P
 
Tot op zekere hoogte in de basis wel natuurlijk, maar dan gaan we een heel andere kant op met het gesprek :).
 
Als je het heel simpel bekijkt eet ik gewoon de soja rechtstreeks op, en eet het dier de soja op waarna de mens het dier op eet. Mijn manier is efficiënter dan :P.
Een koe eet gemiddeld 5 kilo soja per dag, daar kom ik een maand mee toe :P
 
Als je het heel simpel bekijkt eet ik gewoon de soja rechtstreeks op, en eet het dier de soja op waarna de mens het dier op eet. Mijn manier is efficiënter dan :P.
Een koe eet gemiddeld 5 kilo soja per dag, daar kom ik een maand mee toe :P

Daar kan ik mij wel in vinden.
Je printscreens zijn ook handig:flex:

Ik ga nu boodschappen doen, dus ik neem dit zeker mee.
Al moet ik wel zo'n beetje 80gr eiwitten meer eten dan jij. Ik gooi er ook wel wat Valess burgers bij.
 
Daar kan ik mij wel in vinden.
Je printscreens zijn ook handig:flex:

Ik ga nu boodschappen doen, dus ik neem dit zeker mee.
Al moet ik wel zo'n beetje 80gr eiwitten meer eten dan jij. Ik gooi er ook wel wat Valess burgers bij.
Een gemiddelde vleesvervanger (en dan geen tofu, seitan of tempeh) heeft meestal 15 gram eiwitten per 80/100 gram. Dus je zal wel genoeg vinden in de winkel. Het is niet echt meer zoeken in 2018.
 
Nu ik eraan denk, ik heb toevallig eergisteren vegan kebab gekocht. Ook heel hoog in eiwit.

15386413242956128632316268239540.jpg


15386413498895634117615858105790.jpg
 
Opvallend hoog inderdaad.

Is het ook een beetje te eten? Ook zonder knoflooksaus?
 
Back
Naar boven