MuscleMeat

Shocking News Moslimpartij mikt op verkiezingen 2010

Het is maar de manier waarop je het interpreteert i guess. Islamtische waarden, maar die zijn juist gelijk aan westerse waarden.

Waarom moet Kreeft dit dan überhaupt zo expliciet zeggen wanneer deze waarden eigenlijk hetzelfde zijn?

Overigens heb ik wel mijn twijfels bij deze waarden, vooral "respect". Als ik dan zie dat in de Koran staat dat alle Joden, Christen en eigenlijk de niet-moslims allemaal varkens zijn.....

Waarom moet Kreeft dit dan überhaupt zo expliciet zeggen wanneer deze waarden eigenlijk hetzelfde zijn?

Overigens heb ik wel mijn twijfels bij deze waarden, vooral "respect". Als ik dan zie dat in de Koran staat dat alle Joden, Christen en eigenlijk de niet-moslims allemaal varkens zijn.....

kan je het tegendeel bewijzen?

Als je Hans Jansen en zijn flutboekjes gelooft wel ja.

Bij voorbaat verbieden , opdonderen met die lui.

Bij voorbaat verbieden , opdonderen met die lui.

Goed idee man, laten we zo even op basis van de onderbuik bepaalde groeperingen verbieden een politieke partij op te richten.

Ik snap deze discussie niet zo goed, althans ik snap niet dat weldenkende mensen deze discussie zo serieus nemen. Iedereen mag een partij oprichten zolang er aan de daarvoor bestaande regels gehouden wordt.

Als Wilders te ver gaat, loopt hij of zijn beweging het risico gesanctioneerd te worden. Als de partij voor de Dieren zich gaan associëren met geweld tegen bijvoorbeeld laboratoriums dan gaan zij onherroepelijk opgedoekt worden. Deze partij heeft gewoon fatsoenlijke, niet in strijd met de regels zijnde, uitgangspunten. Zodra ze gaan oproepen tot geweld of iets dergelijks zullen ze opgedoekt worden.

Selectief bepaalde legitieme groeperingen belemmeren actief deel te nemen in de politiek lijkt me het begin van het einde, daar laat ik het ook maar bij aangezien Godwin dreigt op te duiken.

vooroordelen? je weet niks en toch vind je het achterlijk, je zet jezelf wel erg voor lul.

yep, en als je de quote ziet die japie poste blijken ze gegrond te zijn :P
maar het was ook wel een beetje een retorische vraag he, we weten allemaal wat een moslimpartij wilt, anders zouden ze de nadruk er niet zo op leggen

we weten allemaal wat een moslimpartij wilt, anders zouden ze de nadruk er niet zo op leggen

Ze willen de macht grijpen, voor je het weet hebben ze 75 zetels!

Net als de Vrije Indische Partij, was ook zo'n enorme dreiging. Oh nee, dat waren natuurlijk geen extremistische moslims en dit bij voorbaat wel.

Laatst bewerkt:
Ze willen de macht grijpen, voor je het weet hebben ze 75 zetels!

Net als de Vrije Indische Partij, was ook zo'n enorme dreiging. Oh nee, dat zijn natuurlijk geen extremistische moslims en dit bij voorbaat wel.

haha je ziet die quote toch, wat is dat voor rare uitspraak dan, verklaar hem eens
als er iets is waar ik niet op zit te wachten is het nog zo'n gelovige groep die zich in de politiek wil gaan mengen, tuurlijk zullen wij er weinig/niets van merken maar aangezien ik hier mijn mening mag laten weten en ik niet al te optimistisch ben ingesteld rolt dit oordeel eruit :D gewoon eruit met alle gelovigen, op de trein en deporteren

Gewoon lekker weg hier met z'n ''Moslimpartij'', lol.

Idioot gedoe telkens weer met die lui

Voor de angstigen, Den Haag is al overgenomen. Wij hebben de islam democraten in de Gemeenteraad. Morgen laat ik mijn snikkel ontvellen.

Ach pff ik heb te weinig verstand van de politieke geschiedenis om te oordelen wat er in de toekomst gaat gebeuren. Ik hoop gewoon dat we naar een mooi synthese toestappen waarin iedereen gelijk en gelukkig is. Zowel marrokaan als belg als weetikveel.

Lief e

Die smileys ook :)

Kijk...je kan zeggen wat je wil...

Maar Christenen...zeker Baptisten...HATEN...echt HATEN...Nederland...

Heel specifiek zijn wij Nederlanders de lul...want...GOD haat ons ook. De tekst is wat moeilijk te lezen...maar

Westboro Baptist Church gaf een tijd terug naar aanleiding van cliegtuig crash bij schiphol deze flyer uit ***:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Zo schrijven ze ook de watersnoodramp van 1953 toe aan een straf van God vanwege alle criminele kinderen die in Nederland zijn geboren.

‘God hates the morally depraved and filthy Netherlands people’

*** Helaas voor het WBC bleek bij de crash met Turkish airlines...(hoe erg kan je Failen als organisatie??) .... geen enkele Nederlander omgekomen te zijn. Maar geen probleem... ...haat deze groep nu ook Turkse Moslims. Dezelfde flyer is toen herdrukt met de teskt

‘God hates the morally depraved and murderous Turkisch Muslims.’

De Emmeloorder bekeerde zich in de jaren negentig tot de islam en was in het verleden actief voor D66, de Lijst Pim Fortuyn en de lokale partij ONS Noordoostpolder.

Bullshit. Die bestaat sinds pas 2001 en het is onwaarschijnlijk dat een Moslim zich bij de LPF zou hebben aangesloten. Aangezien de LPF de Islamitische cultuur, let wel niet het geloof maar de cultuur verworp.

Dit is een stroman van dat Joden ras dat helpt een stuntend media bericht te creeren in de naam van Wilders om electoraal te scoren. Deze partij komt toch nergens, maar het helpt wel de beeldvorming van angst verder op te schroeven.

Moge wij, het Nederlandse Volk, al het Joodse en Islamitische goed verwerpen voor de oorspronkelijke kennendheid van onze Germaanse waarden. De verwijdering van deze terreur om ons grondgebied te verenigen met het Volk aan wie dit toekomt zonder een strijdtoneel te zijn van religeuze zotheden.

Het ging mij meer om de vrijheid in de politiek. Een democratisch systeem is er op gericht dat iedereen een stem krijgt. Als je hier wat aan wilt doen ben je imo niet veel beter bezig dan landen als Iran of SA.

Een grondwetwijziging kan in Nederland ook. Inderdaad 2/3 van het parlement (wat al bijna onmogelijk is) en dan moet het ook nog door de eerste kamer. En volgens mij moet het ook nog over 2 parlementen.
Dus dat gaat niet zo 1-2-3.

Maar correct me if i'm wrong.

true
alleen hebben religieuze overtuigingen mijns inziens helemaal niets te maken met politiek.
Partijen als sgp en cu houden nog zeer achterlijke, zwaar conservatieve denkbeelden erop na..

Mischien wel, maar denk dat de meesten wel weten dat de Islam geen vriendelijke religie is
ook de bijbel kent dergelijke passages. wat jij echter duidelijk niet snapt is dat je deze teksten niet zomaar letterlijk moet oplezen en interpreteren, daarvoor zijn bepaalde geestelijken aangesteld. zij geven dan hun interpretatie ervan (die binnen een geloof veelal tegenstrijdig is...) en dit is wat mensen veelal geloven.

Aangezien de exacte quote is dat er gestreefd wordt naar een samenleving die gekenmerkt wordt door islamitische waarde, betekent dat er sprake zou zijn assimilatie. Zoals ik al in mijn andere posts aangaf, heb ik geen moeite met moslims of culturele invloeden, echter volledige assimilatie vind ik ongewenst. Zolang het merendeel van de bevolking nog een westerse cultuur aanhangt, moet deze vastgehouden worden.
Ze hadden voor een betere formulering moeten kiezen, bijv. "we streven naar het duidelijk uitdragen van islamitische normen en waarden om tot een meer harmonieuze samenleving te komen".

De pot verwijt de ketel? Zoals ik, wederom, in mijn eerdere postings zei vind ik het goed dat moslims een politieke spreekbuis krijgen. Echter moet dit niet met de intentie zijn om het een samenleving te creëeren met puur islamitische normen en waarden.

Sommigen hier doen nou net alsof wat ik zeg hogere wiskunde is, maar volgens mij is het niet zo moeilijk allemaal....
om het tweede deel eraan vast te plakken "Maar die zijn niet zo veel anders dan de waarden en normen van de doorsnee-Nederlander" dit geeft dus aan dat ze naar een samenleving streven die bijna identiek is aan de nederlandse. ik denk dus dat je xenofobe angst voor assimilatie wel mee zal vallen.

zoals ik eerder al zei, welke waarden zijn dit dan?

het is inderdaad niet moeilijk.

Het is maar de manier waarop je het interpreteert i guess. Islamtische waarden, maar die zijn juist gelijk aan westerse waarden.
dude, niet de hele quote posten man, dan neem je al hun argumenten weg.

dat doet hij omdat hij zich op die groep wil richten. dat kan hem veel macht opleveren.

dergelijke passages vind je ook in de bijbel, maar christenen kunnen natuurlijk ook niet over respect praten.

true
alleen hebben religieuze overtuigingen mijns inziens helemaal niets te maken met politiek.
Partijen als sgp en cu houden nog zeer achterlijke, zwaar conservatieve denkbeelden erop na..
religieuze overtuigingen vormen voor een groot deel van de mensen hun normen en waarden. net zoals wetenschap/retorica dat bij veel atheisten doen. politiek draait ook om wat mensen ethisch verantwoord achten, de twee lijken me niet ver uit elkaar te liggen.

om het tweede deel eraan vast te plakken "Maar die zijn niet zo veel anders dan de waarden en normen van de doorsnee-Nederlander" dit geeft dus aan dat ze naar een samenleving streven die bijna identiek is aan de nederlandse. ik denk dus dat je xenofobe angst voor assimilatie wel mee zal vallen.

zoals ik eerder al zei, welke waarden zijn dit dan?

het is inderdaad niet moeilijk.
Ik word die verwijten van xenofobie toch wel erg beu nu, wat een boel zwakzinnigheid bij elkaar! Kerel, ik noem jou toch ook geen moslimknuffelaar of volksverrader omdat jij hier de moslimpartij aan het verdedigen bent? Als je geen nuances kan aanbrengen, hoor je hier niet te discussiëren.
Daarbij heb ik meerdere internationale ervaringen en heb ook met verschillende culturen samengewoond, dus kom nu eens met wat intellectuele discussiepunten in plaats van jezelf verschuilen achter het xenofobie geroep.

En als je mijn posts werkelijk gelezen zou hebben, zou je ook gezien hebben dat ik denk dat het waarschijnlijk onhandig taalgebruik is geweest van Kreeft en het dus waarschijnlijk niet zo ernstig is als het zou klinken.

Binnen het democratisch bestel is dit niet meer dan normaal en zijn ze totaal gerechtvaardigd in hun besluit. Of ik dit leuk vind is iets anders maargoed. De hele wereld gaat toch al naar de kanker dus eigenlijk ga ik me daar ook maar niet meer druk over maken, is slecht voor mijn bloeddruk. Veel mensen willen hier maar al te vaak hinken op twee gedachten: vrijheid, recht van vrije meningsuiting en gelijkheid, maar aan de andere kant ook 1 cultuur, 1 volk, en religieuze onverdraagzaamheid. Zoals ik al vaak in mijn posts heb gezegd het enige humane en democratische tegenwicht dat je als autochtone Nederlandse blanke man kunt bieden is: 1 heel veel kinderen maken
2. heel veel kinderen maken met marokkaanse/turkse/islamitische vrouwen

Kinderen groeien op in de cultuur van de man (althans voornamelijk volgens de Islamitische regels). Wanneer dus alle moslima vrouwen een blanke/zwarte/paarse (Atheistische/anders gelovige) man zal trouwen dan is er vanuit vrouwelijke kant geen mogelijkheid meer om de islamitsche traditie voort te zetten. Dan zitten we wel met een ander probleem, en dat is de Nederlandse vrouw die van alles en nog wat krijst om emancipatie, een gevoelige man, een man die haar als een gelijke behandeld, maar wel ondertussen kirt van genot wanneer ze een marokkaanse/turkse idioot ziet die haar als shit behandeld (groot gelijk overigens daar niet van). Enfin en daarnaast kan je natuurlijk ook als autochtoon/niet moslim massaal aan de kinderen gaan, maar dat betekent dat je niet meer op wintersport kan en dat wordt te lastig voor velen.

Wat betreft Christelijke waarden. Mensen vergeten wel eens dat we veel van onze ontwikkelingen te danken hebben aan het Christendom en de maatschappelijke structuren die zij tot stand heeft gebracht. Beschaving is vaak niet meer dan een klein verguld laagje over een hele rotte appel. Naar mijn inziens heeft het repressieve autoritaire karakter van de kerk tot op zekere hoogte bijgedragen dat men dergelijke samenlevingsstructuren kent, en dat er bijvoorbeeld zoiets is als familiewaarden. Ga maar na, biologisch gezien is het voor een man niet interessant om langer dan enkele jaren bij een vrouw en een kind te zijn. Daarnaast denk ik tevens dat helpen van armen en zieken alsmede het hele concept van vergeving typische waarden zijn die gelieerd zijn aan religie (in dit geval Christendom).

Makkelijker gezegd dan gedaan. Ik ben bereid 15 pakken Pampers in een week er doorheen te jagen. Nog tips?

Terug
Naar boven