AndroidHealthClinic

Motivated in need of some advice ( new guy )

Bezoekers in dit topic

BruceLeetz

Novice
Lid geworden
1 jan 2017
Berichten
5
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
72kg
Vetpercentage
12%
Beste mensen,

Mijn naam is Peter en ben 31 jaar oud en kom uit alkmaar.

Voor ik met fitness begon heb ik een aantal jaren Aikido gedaan. Helaas sloten de tijden niet meer aan op mijn rust die ik nodig had met mijn werk en heb besloten om te gaan stoppen met aikido en te gaan beginnen met fitness ! Dit was gelukkig makkelijker te combineren.

Ik ben doorgaans 3 jaar actief met fitness en sinds januari 2016 was ik echt begonnen met een goed schema en voedingsplan ( althans dat dacht ik ) Ik ben namelijk van 2400 caloerieen naar 4000 gegaan om aan te komen. Ik woog op dat moment 71 KG en na 6 maanden 72 kg. Dus ja ik doe ergens wat fout kwa gains !
Streven is 80-85kg

To be frankly i just don't know where to start...

Slaap tekort ? Stress ? Alcohol ? Everything is a big influence.

2017 heb ik besloten om te stoppen met alchohol drinken en snacks te vreten. Waarom ? Omdat ik serieus wil opbouwen naar een doel. Tuurlijk geniet ik nog van dingen in het leven ernaast. Soms moet je iets opgeven om iets anders terug te kunnen krijgen, dus bij deze.

Waar ik naar opzoek naar ben is iemand omgeving Alkmaar die mij serieus kan begeleiden om een doelstelling te behalen. Alle advies is welkom !

Graag all haat commentaars en fanboys of whatever please just dont post your shit. Ik ben niet gevoelig voor negatief commentaar maar positief/constructive feedback is welcome !

Ik kan een hoop meer vertellen maar iemand met de juiste begeleiding en moeite laat ik zien dat ik je tijd zeker de moeite wil laten maken.

Mijn motivatie is overigens Bruce Lee. It keeps me going !

Mijn huidige bouw :

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik wil alvast iedereen bedanken die uberhaupt interesse tonen of enigsinds iets kunnen betekenen voormij
 
naar aanleiding van PM ;)

Een oude post van me hieronder kan je helpen om alles te berekenen.


je kan je onderhoud berekenen op verschillende sites op internet maar ook in de bijgevoegde sheet. Maar hou er rekening mee dat dit een berekening is. Een schatting gebaseerd op formules.
Je echte onderhoud bepaal je door een xxxx aantal kcal te eten en als je dan met je huidige activiteit in gewicht gelijk blijft is dat je onderhoud.

Qua voeding moet je zelf kijken wat je lekker vind en wat er in je schema past.

Voeding die je kan nemen:
Koolhydraten: havermout, rijst, pasta, aardappelen, zoete aardappel, wraps, pannenkoeken, brood, crackers etc.
vetten: eieren, pinda's, pindakaas, noten, olie, roomboter, vette vis, avocado, pure chocolade, zaden en pitten etc
Eiwitten: eieren, vlees, vis, kip, melk, kwark, yoghurt etc

Sausjes kan je ook best wel nemen. Mits het in je macro's past.

Met deze voedingsmiddelen kan je best een schema maken.

Maak een schema voor jezelf en post hem hier. Dan kunnen wij je mogelijk verder helpen.
succes.

afvallen/aankomen moet niet te snel gaan. In het begin kan het wat sneller gaan zeg rond de 1 kg per week. Maar over het algemeen richt een beetje op 0,5 kg per week.

om zicht te krijgen op wat je aan het doen bent... en wat je zou moeten/kunnen doen; maak je een voedingsschema

maak een schema op basis van je onderhoudsbehoefte,
-500 cal als je wil cutten
+500 cal als je wil bulken

zorg voor
2-2,5 gr eiw/kg lich. gewicht
min 1 gr (goede) vetten/ kg lich.gewicht
de rest van je benodigde cal kan je uit je KH halen

gebruik de bijgevoegde excel sheet
om alles wat je eet in te zetten, overzicht te krijgen en eventueel aanpassingen te maken.
Vul wel je eigen voedingsmiddelen in in de calorietabel.
Dus bij een product wel even de kcal en ekv van JOUW product invullen.
Staat iets er niet in dan vul je dat in op een plek van iets wat je niet eet.

en daarnaast uiteraard trainen!

Je kan een fullbody schema doen 3x per week of eens kijken naar PPL. Maar gezien je al langer traint zou je ook je schema eens kunnen voorleggen voor advies.
 

Bijlagen

  • schema leeg.xlsx
    116 KB · Weergaven: 133
Welkom.

Die rug tattoo komt me bekend voor ???
 
Ja, hier zit nog een member met een soortgelijke.

'Dat zal waarschijnlijk ikzelf zijn aangezien ik een nieuwe account hebt aangemaakt !
 
Ik zit nog in de feestdagen flow dus zal het door de vingers zien, wel tegen niemand zeggen :D
Dat is beter dan met een kater op je werk zitten dan te denken wat doe ik hier zoals 80% van de Nederlanders hahah
 
Dat is beter dan met een kater op je werk zitten dan te denken wat doe ik hier zoals 80% van de Nederlanders hahah

[QUOTE wel tegen niemand zeggen :D[/QUOTE]
 
Back
Naar boven