XXL Nutrition

Multivitamines- Wel of niet?

Is er een speciale bloed test die kan aangeven wat je vitamine/mineralen niveau's zijn?

Ja, je kunt je spiegels laten bepalen in een grote diversiteit aan laboratoria. Binnen Nederland gaat dat niet gemakkelijk zonder dat een arts spiegel bepalingen aanvraagt. Hoewel er vast her en der enkele laboratoria zullen zijn welk tegen kostprijs dit soort bepalingen zullen doen, of anders in dezelfde centra binnen west Europa waar je ook full body scans e.d. kunt verkrijgen zal vast de mogelijkheid geboden worden om dit soort bepalingen te laten verrichten.

Buiten het feit echter om dat dit soort bepalingen alles behalve voordelig zijn, is de grote vraag uiteraard wat wil je er mee bereiken? Zolang als je namelijk geen symptomen hebt van onderdosering of overdosering, is het een redelijke geld verkwisting te noemen om als gezond iemand dit soort spiegels te laten bepalen.

Is vooral grappig omdat het oh zo gevarieerde westerse dieet verre van ideeal is voor de gezondheid. Wil je echt gezond leven moet je maar is naar japanners kijken die een heel stuk langer leven.

Alsof de lengte van je leven te maken heeft met hoe gezond of je bent..

Kun je beter in QALY en DALY gaan uitrekenen..

Zolang als je namelijk geen symptomen hebt van onderdosering of overdosering, is het een redelijke geld verkwisting te noemen om als gezond iemand dit soort spiegels te laten bepalen.

Er gaat een lange tijd overheen voordat een eventueel vitamine/mineralen tekort zich openbaart.

Preventief een goed vit/min supplement nemen is imo daarom helemaal geen gek idee.

Preventief een goed vit/min supplement nemen is imo daarom helemaal geen gek idee.

Zo denk ik er dus ook over;)

P.S.: ik heb vroeger heel veel artikelen gelezen dat de voeding van vandaag veel minder vitaminen en mineralen bevat dan voeding van vroeger.

Gesponsord door Herbalife zeker? :roflol:

Dat was hun paradepaardje op die onzinvoorlichtingen :roflol:

Alsof de lengte van je leven te maken heeft met hoe gezond of je bent..

Kun je beter in QALY en DALY gaan uitrekenen..

Meer alcohol, drugsgebruik en roken in het westen.. Velen soorten kanker komen hier ook veel vaker voor..

Lijkt mij dat de levenskwaliteit in de laatste jaren toch een stuk beter ligt daar. Heb geen zin om allemaal onderzoeken naar boven te trekken. :o

Meer alcohol, drugsgebruik en roken in het westen.. Velen soorten kanker komen hier ook veel vaker voor..

Wat heeft dat met dit onderwerp te maken?

Omdat mensen die slecht eten, drinken, drugs gebruiken en roken tekorten hebben zijn ze minder gezond en hebben ze multis nodig, en leven ze minder lang? Minder lang dan Aziaten die het allemaal iets beter voor elkaar hebben?

Wat heeft dat met ons te maken? Dit is geen argument voor het gebruik van een multi.

Wat heeft dat met dit onderwerp te maken?

Omdat mensen die slecht eten, drinken, drugs gebruiken en roken tekorten hebben zijn ze minder gezond en hebben ze multis nodig, en leven ze minder lang?
Wat heeft dat met ons te maken? Dit is geen argument voor het gebruik van een multi.

Dus wel.

Google eens op 'oxidanten en anti-oxidanten'. Dit zal vast veel inzicht geven.

Langzaam maar zeker dringt het ook door tot de voedingswetenschap.

Extra vitamines/mineralen, nergens voor nodig, zit voldoende in de voeding...

Toen foliumzuur, nu vitamine D. En er zal nog veel meer volgen.

Laat ook maar.. Keep on dreaming guys

Als het een tijd duurt vooraleer het in je bloed is te zien, tja, laat dan regelmatig een controle uitvoeren zou ik zeggen in plaats van je uit angst dingen te laten aanpraten. Want sinds ik herbalife neemt, is mijn leven veranderd. Ik heb zelfs voor de eerste maal het licht gezien ;-)

Er gaat een lange tijd overheen voordat een eventueel vitamine/mineralen tekort zich openbaart.

Het ging ook niet om het eventueel slikken van supplementen of niet, maar om het te laten bepalen van waarden in het bloed waar oranges op duidde.

Gewoon nemen de rest plas je toch uit

Met een 'verkeerde' dosis bedoel je waarschijnlijk een te hoge dosis.

Dit geldt - voor zover ik weet - alleen voor de 4 in vet oplosbare vitamines: A, D, E en K. Moet je heel wat vitaminepillen voor slikken wil dit toxisch worden, maar je hebt een punt(je). Het zou kunnen...
Als iemand heel slecht eet kan zelfs met een multi ook een tekort blijven bestaan, maar het kan ook een combinatie zijn van tekorten en overdoseringen. Het punt is dat pillen het helemaal niet makkelijker maken dan goede voeding om alles in balans te krijgen, goede voeding is de beste manier om je lichaam van alle nodige micronutriënten te voorzien.

Overdoseringen kunnen in principe voorkomen bij alle stoffen, ook mineralen en andere toevoegingen die je soms ziet bij de duurdere producten.

Ik ben van mening dat je beter een bloedtest kan laten doen en dan eerst kijken of er tekorten zijn voor je zomaar in het wilde weg gaat slikken. Eventueel kan een tekort dan nog bijgesteld worden door anders te gaan eten, is dat echt geen optie (bijv bepaalde mensen willen per se eenzijdig eten, zoals prof BB vaak doen) dan kan er specifiek gekeken worden welke stoffen men gaat supplementeren. Meestal neem je dan geen multi maar eerder een vitamine, mineraal, vet, of ander stofje apart. Of je moet al zo slecht eten dat je nauwelijks fruit, groenten, omega's ed binnen krijgt (dan nog is het probleem niet met 1 pilletje opgelost).

Ik neem gewoon de multivit van XXL nutrition en je weet nooit zeker of alles wordt opgenomen
maarja toch beter dan niks met 3x pw KT en 2x per week hardlopen:p

Of het nou werkt of niet, zo duur is een multivitamine niet dus voor de zekerheid gebruik ik er altijd eentje. Ook gebruik ik ZMA.

Ik gebruik zelf Universal Animal Pak en dat werkt goed voor mij.

De Smart Multi van Body en Fitshop is een uitstekende vitamine pil. Persoonlijk krijg ik er direct een energieboost van en merk ik het als ik hem een dag niet inneem. Daarnaast is het prijstechnisch een erg aantrekkelijke pil daar de prijs €2,50 is voor een maandverpakking.

Terug
Naar boven