XXL Nutrition

Musculi.com

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik verwacht van Musculi eigenlijk wel meer de producten die echt wat uitmaken en je elders niet makkelijk vindt, zoals de zinc met koper.

Ik maak onderdeel uit van het R&D team maar ben momenteel meer bezig met athlete development en marketing, terwijl r&d zich focust om de basislijn perfectioneren qua smaak en samenstelling, iets waar mijn collega An veel bekwamer is dan ikzelf (ik ben biochemist, zij is organisch chemiste).

Het is ongetwijfeld de bedoeling uit te pakken met nieuwe en innovatieve supplementen die meer dan hype zijn, ik vermoed dat je iemand als mezelf er anders niet bijhaalt. Maar een basis line-up vaststellen die duidelijk toont waar we voor staan, kwaliteit en smaak, is uiteraard essentieel in het beginstadium. Zo ontbreken er nog een handvol basisproducten. Maar maak je geen zorgen, ik ben al volop bezig met het ontwikkelen van meer innovatieve supplementen, maar er zit tijd tussen die uitwerken in detail; de haalbaarheid en kost-effectiviteit bekijken, en eindelijke productie.

Zinc met koper is heel interessant, maar moeilijk om de een breed publiek warm voor te maken, omdat je wettelijk geen hogere dosis zinc dan 50mg mag aanraden. De research is er dan wel, voordat legislatie en handboeken daaraan aangepast worden gaan er vaak JAREN over. Dus zou enkel interessant zijn voor de mensen die bekend zijn met mijn werk en schrijven. Is nu toevallig waar ik dit weekend mee bezig ben, maar Europese wetgeving laat je niet toe erg veel claims te maken, integendeel, voor een groot aantal producten kan je er beter opzetten "neem dit omdat het cool klinkt, want ondanks alle wetenschappelijke informatie mogen we niets zeggen over wat dit doet". Legislatie werkt nu eenmaal zo traag.

\zx\zx

Ik maak onderdeel uit van het R&D team maar ben momenteel meer bezig met athlete development en marketing, terwijl r&d zich focust om de basislijn perfectioneren qua smaak en samenstelling, iets waar mijn collega An veel bekwamer is dan ikzelf (ik ben biochemist, zij is organisch chemiste).

Het is ongetwijfeld de bedoeling uit te pakken met nieuwe en innovatieve supplementen die meer dan hype zijn, ik vermoed dat je iemand als mezelf er anders niet bijhaalt. Maar een basis line-up vaststellen die duidelijk toont waar we voor staan, kwaliteit en smaak, is uiteraard essentieel in het beginstadium. Zo ontbreken er nog een handvol basisproducten. Maar maak je geen zorgen, ik ben al volop bezig met het ontwikkelen van meer innovatieve supplementen, maar er zit tijd tussen die uitwerken in detail; de haalbaarheid en kost-effectiviteit bekijken, en eindelijke productie.

Zinc met koper is heel interessant, maar moeilijk om de een breed publiek warm voor te maken, omdat je wettelijk geen hogere dosis zinc dan 50mg mag aanraden. De research is er dan wel, voordat legislatie en handboeken daaraan aangepast worden gaan er vaak JAREN over. Dus zou enkel interessant zijn voor de mensen die bekend zijn met mijn werk en schrijven. Is nu toevallig waar ik dit weekend mee bezig ben, maar Europese wetgeving laat je niet toe erg veel claims te maken, integendeel, voor een groot aantal producten kan je er beter opzetten "neem dit omdat het cool klinkt, want ondanks alle wetenschappelijke informatie mogen we niets zeggen over wat dit doet". Legislatie werkt nu eenmaal zo traag.

Ik weet niet of je mijn vorige post gelezen heb , maar wat denk je nu van het gehyped product

D-ASPARTIC ACID ? Vinden jullie dat echt zo een goede werking hebben ?

Ik weet niet of je mijn vorige post gelezen heb , maar wat denk je nu van het gehyped product

Ikzelf ? Nee, ik ben niet 100% overtuigd. Maar daar ga ik niet over. Je zult altijd een aantal producten in je gamma hebben die je verkoopt omdat meningen ofwel verdeeld zijn over het nut, ofwel omdat mensen het gewoon elders gaan halen anders. We kunnen op zijn minst zeggen dat het de beste kwaliteit DAA is die er is, wat op zich een meerwaarde is voor mensen die wel overtuigd zijn van het nut ervan.

Ik, 2 familieleden een oud-klasgenoot en 2 guys waar ik mee train vinden het goed spul.
De meeste onderzoeken tonen ook aan dat het testosteron verhogend werkt na een x aantal weken à 3-5 gram D-Aspartic Acid.

Meeste onderzoeken zijn op dieren gedaan, maar tegenwoordig ook onderzoeken op mensen.
Jaren terug waren er eigenlijk alleen maar positieve berichten over d-aspartic acid. Nu staat op o.a. Ergogenics ook wat negatieve.

Het is niet erg duur, maar wel heel erg zuur en lost niet perfect op zoals creatine.
Door een vruchtenshake of drinken als shotje is voor mij een must.
Capsules zou beter zijn, maar dat is dan weer zo duur in gebruik om aan 3 gram te komen.

Ik was altijd gewend om 5 gram te nemen, maar omdat er ook onderzoeken (op mensen) zijn dat 5 gram juist testosteron verlagend is en 3 gram dit niet is. Dat, samen met de extreem zure smaakt heeft mij laten overstappen van 5 naar 3 gram.

Ik merk het wel aan met name mijn libido.
Neem het 's ochtends.

Wel even een tijdje gebruiken voordat je er een goed oordeel over kan geven.
Als je het een tijdje gebruikt en je stopt ermee, dan merk ik het in ieder geval duidelijk met ongeveer een weekje.
Als je het al een wat langere tijd gebruikt en ook een paar keer gestopt bent en opnieuw bent begonnen, merk je wel dat het in ieder geval geestelijk wat doet. Zou mooi zijn als inderdaad de dopamine en testosteron wordt verhoogd... maar zo niet... ik merk alsnog effect en raadt het je aan.

Zou wel eens een bestelling willen plaatsen maar hoe kan ik zkr zijn dat de samenstelling juist is?(met die hele wheywar) zijn er testen gebeurd of andere garanties?

Slimme zet. Laat de budget merken vechten om de studentjes die gaan voor 5 euro besparing, er zijn voldoende mensen die niet op een paar tientjes hoeven te kijken.

Persoonlijke insteek, en niet bedoeld als gezeik: ik vind jullie naam en branding een beetje ongemakkelijk. Musculi? Het bekt niet lekker; Mussulie? Het neigt wel erg naar de Italiaanse sportwagen onder de supplementen, of een naam die ik zou kiezen als ik mee zou doen aan een online maffia spelletje. Krijg het idee dat je daarmee wel erg wil insteken op de markt van de mensen met topinkomens die hun supplement als mode assesoire gebruiken.

Zou het goed doen bij de David Lloyd Leisure gym in Adam. Ik denk zelf dat de trend gaat trekken naar de hipster gyms waar mensen komen voor crossfit en groepslessen kickboxen, ondersteund door krachttraning. Ik zou zelf mijn merk wat meer ingezet hebben op de health food + krachttrainging markt en de website een wat rauwere look, maar wel gericht op de gezondheid. Ik denk dat daar meer te halen is, maar dat is mijn insteek.

Ik zit nu op het werk, en zie jullie website bijna als NSFW. Ik open hem en direct zie ik 6 blote gasten in de olie. Natuurlijk, dat is waar wij mee bezig zijn. Mijn collega's weten dat ik fanatiek sport. Maar de toon is kracht/conditie/gezondheidsverbetering/uiterlijk. Ik weet dat als mensen op mijn scherm kijken ze wel een rare indruk krijgen. Ik weet niet of jullie dit bewust doen, maar als je je gaat richten op de bodybuilder met geld, dan zit je wel echt op een extreme niche markt. Hoeveel mensen die echt een dik BB fysiek hebben, combineren dit met een succesvolle baan waarmee ze voldoende geld genereren om top notch supps te kopen? De mensen die dure supplementen gaan kopen zijn denk ik zelf mensen die over het algemeen natural zijn, wat hoger opgeleid, druk leven en daarbij nog intensief sporten om fysiek en mentaal gezond te blijven. Die mensen worden niet aangetrokken tot juicers en dat fysiek is ook niet wat ze proberen te bereiken met deze supplementen.

Maar hey, ik ben geen marketing man. Het is maar wat mij opvalt.

Silentio gaat hard zie ik wel!

Succes met het merk mannen!

• Topic Starter Topic Starter
Slimme zet. Laat de budget merken vechten om de studentjes die gaan voor 5 euro besparing, er zijn voldoende mensen die niet op een paar tientjes hoeven te kijken.

Het is vooral ook kwestie van mensen te tonen dat hoe budgetvriendelijker te je gaat, hoe minder realistisch dat je kwaliteit in je lijf steekt. Toch hetgeen waarmee meesten onder ons trots op zijn en te koop mee lopen. En we garanderen daarnaast dat we die kwaliteit tegen de scherpst mogelijke prijzen leveren.

En dan wordt het inderdaad een kwestie van neem ik supplementen om te zeggen dat ik ze neem, of ga ik bewuster gaan kiezen voor zowel kwaliteit, als de juiste keuze supplementen voor mij. Het valt mss op maar we proberen ook geen hype te creëeren met namen : de supplementen heten naar wat er in zit, en leveren wat er op staat. Geen fancy names, enkel de beste actieve ingredienten.

Persoonlijke insteek, en niet bedoeld als gezeik: ik vind jullie naam en branding een beetje ongemakkelijk. Musculi? Het bekt niet lekker; Mussulie? Het neigt wel erg naar de Italiaanse sportwagen onder de supplementen, of een naam die ik zou kiezen als ik mee zou doen aan een online maffia spelletje. Krijg het idee dat je daarmee wel erg wil insteken op de markt van de mensen met topinkomens die hun supplement als mode assesoire gebruiken. Zou het goed doen bij de David Lloyd Leisure gym in Adam. Ik denk zelf dat de trend gaat trekken naar de hipster gyms waar mensen komen voor crossfit en groepslessen kickboxen, ondersteund door krachttraning.

Denk dat sommigen onder ons dat eerst ook dachten, van de naam. Maar ik verzeker je, het went, en de naam was voor meesten van ons hier waren niet enkel gekozen, maar wereldwijd getrademarked. Op dat moment was veranderen ook geen optie meer :) Het is trouwens "Moeskoeli" uitgesproken, het is Latijns voor "spieren". Vandaar ook de rode spiervezel die al onze labels siert ;) We proberen een heel breed publiek aan te spreken, en zeker een lifestyle brand te zijn. Het is dan ook zeker niet enkel op krachttraining gericht. We sponsoren nu bv al triatleten en een MMA team, en onze certificaten en labels laten ons toe aan de meest kieskeurige sportteams ter wereld te leveren. Ook de bluejeans kleur van de potten, net als de naam is wereldwijd ons eigendom (geen ander supplement mag in dat kleur pot verkocht worden) en we zoeken ook die herkenbaarheid, dat mensen van ver weten wat het is, en waar het voor staat. We marketen zeker ook naar crossfit, kickbox en alle andere sporten.

Ik zou zelf mijn merk wat meer ingezet hebben op de health food + krachttrainging markt en de website een wat rauwere look, maar wel gericht op de gezondheid. Ik denk dat daar meer te halen is, maar dat is mijn insteek.

Onze lijn catert met producten als ubiquinol en nog een paar dingen die in de pipeline zitten ook zeker naar health en wellness. Dat komt er nu in de marketing weliswaar niet echt uit, maar ook dat kan nog veranderen. Of eventueel de marketing anders aanpakken naar verschillende groepen toe.

Ik zit nu op het werk, en zie jullie website bijna als NSFW. Ik open hem en direct zie ik 6 blote gasten in de olie. Natuurlijk, dat is waar wij mee bezig zijn. Mijn collega's weten dat ik fanatiek sport. Maar de toon is kracht/conditie/gezondheidsverbetering/uiterlijk. Ik weet dat als mensen op mijn scherm kijken ze wel een rare indruk krijgen. Ik weet niet of jullie dit bewust doen, maar als je je gaat richten op de bodybuilder met geld, dan zit je wel echt op een extreme niche markt. Hoeveel mensen die echt een dik BB fysiek hebben, combineren dit met een succesvolle baan waarmee ze voldoende geld genereren om top notch supps te kopen? De mensen die dure supplementen gaan kopen zijn denk ik zelf mensen die over het algemeen natural zijn, wat hoger opgeleid, druk leven en daarbij nog intensief sporten om fysiek en mentaal gezond te blijven. Die mensen worden niet aangetrokken tot juicers en dat fysiek is ook niet wat ze proberen te bereiken met deze supplementen. Maar hey, ik ben geen marketing man. Het is maar wat mij opvalt. Silentio gaat hard zie ik wel! Succes met het merk mannen!

Vind je onze atleten dan overdreven gespierd ? We mikken voor het overgrote deel meer op de fitness/muscle model look (de olie van die eerste shoot was inderdaad wel iets overdreven :p, dat terzijde) om tegelijkertijd kracht en gezondheid uit te stralen, meer dan de hardcore bodybuilding physiques.

Alvast bedankt voor je uitgebreide feedback :)

Ja als je zo de site bekijkt, en de banner 'meet our athletes' vliegt voorbij, dan kijk ik ff achter me of er niet iemand op mijn scherm zit te staren. Het is geen extreme buffness, het is een bepaald type; de geschoren sporter in de olie ;)

Maar je uitleg is helder, ben benieuwd naar de ontwikkeling van de productlijn!

Kleine feedback over mijn ervaring met Musculi:

1ste bestelling had ik de concentrate (smaak aardbei) + creatine mono:

Opvallend: beste smaak dat ik alsnog van een whey-product heb geproefd.
Creatine is pas voor na mijn cut dus nog geen oordeel.

2de bestelling zonet binnen gekregen:
Concentrate (vanille), had al eens paar scoops uit de pot van mijn vriendin geprobeerd, lijkt me niet tegen te vallen. Verder samples gekregen van alle smaken van dit artikel + shake beker.

Ik zie veel gezeur voorbij komen over de prijs.. Er wordt duidelijk voor kwaliteit gegaan + als je op het juiste moment besteld (bvb deze week met de -30% actie) lijkt me dit totaal niet te duur.

Enig minpunt (alhoewel ik er eigenlijk niet op gelet heb of jullie dit garanderen) maar hebben jullie hetzelfde systeem als jullie concurrenten, namelijk vandaag voor uur X besteld, is morgen geleverd?
Ik heb zondag besteld en vandaag rond 10h ontvangen, bij mijn eerste bestelling had ik maandagmorgen besteld en vrijdag levering gekregen.

Enig minpunt (alhoewel ik er eigenlijk niet op gelet heb of jullie dit garanderen) maar hebben jullie hetzelfde systeem als jullie concurrenten, namelijk vandaag voor uur X besteld, is morgen geleverd?
Ik heb zondag besteld en vandaag rond 10h ontvangen, bij mijn eerste bestelling had ik maandagmorgen besteld en vrijdag levering gekregen.

Order before 1PM, delivery next day

Al lekkere reclame aan de kust zie ik :p zag een tram passeren die helemaal in het teken van Musculi stond!

Kleine feedback over mijn ervaring met Musculi: 1ste bestelling had ik de concentrate (smaak aardbei) + creatine mono: Opvallend: beste smaak dat ik alsnog van een whey-product heb geproefd.Creatine is pas voor na mijn cut dus nog geen oordeel. 2de bestelling zonet binnen gekregen:Concentrate (vanille), had al eens paar scoops uit de pot van mijn vriendin geprobeerd, lijkt me niet tegen te vallen. Verder samples gekregen van alle smaken van dit artikel + shake beker. Ik zie veel gezeur voorbij komen over de prijs.. Er wordt duidelijk voor kwaliteit gegaan + als je op het juiste moment besteld (bvb deze week met de -30% actie) lijkt me dit totaal niet te duur. Enig minpunt (alhoewel ik er eigenlijk niet op gelet heb of jullie dit garanderen) maar hebben jullie hetzelfde systeem als jullie concurrenten, namelijk vandaag voor uur X besteld, is morgen geleverd?Ik heb zondag besteld en vandaag rond 10h ontvangen, bij mijn eerste bestelling had ik maandagmorgen besteld en vrijdag levering gekregen.

Ik ben er zelf ook helemaal zot van :D. goed aangelengd met water is het gewoon net natuurlijke strawberry juice :)

• Topic Starter Topic Starter
Enig minpunt (alhoewel ik er eigenlijk niet op gelet heb of jullie dit garanderen) maar hebben jullie hetzelfde systeem als jullie concurrenten, namelijk vandaag voor uur X besteld, is morgen geleverd? Ik heb zondag besteld en vandaag rond 10h ontvangen, bij mijn eerste bestelling had ik maandagmorgen besteld en vrijdag levering gekregen.

Helaas op dat vlak nog niet zo strak als de competitie, en met wat opstartproblemen :p Uiteraard een punt waar we proberen verbetering in te brengen naarmate alles vlotter verloopt en meer routine wordt ;)

---------- Toegevoegd om 11:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:27 ----------

Al lekkere reclame aan de kust zie ik :p zag een tram passeren die helemaal in het teken van Musculi stond!

Ja de hele zomer rijdt onze musculi-kusstram door de belgische kustgemeenten ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven