Fitness Seller

My road to becoming a champion

firedsoul

Competitive Bodybuilder
Waardering
16
Lengte
1m83
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik heb besloten dat ik een logje ga bijhouden van mijn reis naar powerlift/strongman kampioen. Dit is een lang gekoesterde droom en ik ga er nu helemaal voor.

Ik heb eerder meegedaan aan sterke man wedstrijden alleen toen eindigde ik meestal onderaan of in de middenmoot.

Ik heb een tijdje niet lekker in mijn vel gezeten en daarom heb ik de afgelopen jaren me vooral gericht op het weer goed voelen.

Ik heb de tijd genomen hiervoor en nu voel ik me heel erg gelukkig en goed.

Dit is waar ik in geloof: Een goed gevoel is de bron van alles in je leven. Het begint met jou! Eerst jezelf goed voelen, dán volgt het succes automatisch.

Aangezien ik nu lekker in mijn vel zit, de nodige drive heb, precies weet wat ik wil en geen mentale blokkades/issues meer heb, geloof ik dat ik deze keer wel heel ver kan komen in deze prachtige sport. Ik ben dan ook heel enthousiast.

Het doel is om uiteindelijk mee te kunnen doen aan sterke man wedstrijden (misschien ook powerlift wedstrijden) op hoog niveau en misschien zelfs uiteindelijk te eindigen in de top (we zien wel hoe ver ik kom). Een heel ambitieus doel, I know, maar ik geloof in mezelf en ik droom graag groot! Het titel van dit log is my road to becoming a champion, maar dit betekent niet dat ik claim een groot kampioen te gaan worden of dat ik denk dit zomaar even te bereiken, maar het voelt gewoon goed om zo ver mogelijk te willen komen in deze sport.

Stats op 22, April, 2015:

BW: 85 kg

Squat: 110 x 6

Deadlift: 210 kg x 1

Bankdrukken: 90 kg x 6

Mijn best stats ooit (inmiddels al weer jaren geleden):

BW: 110 kg

Squat: 170 x 7

Deadlift: 250 kg

Bankdrukken: 120 x 7

Word regelmatig geupdate met nieuwe stats -- >Huidige progressie (26-5-2015):

Bankdrukken: 110 x 6

Squaten: 140 x 5

Deadliften: 210 x 3

Welkom terug (Ik was ook in ede destijds).

• Topic Starter Topic Starter
22-4-2015

Fullsquats

Opwarmen
100 x 10 (PR van 5 herhalingen)
110 x 6

Laatste keer dat ik fullsquats deed had ik moeite met 100 x 5. Nu dat ik er weer serieus tegen aan ga denk ik dat mijn stats snel zullen stijgen.

Goodmornings

Opmerking: Voor de eerste keer sinds lange tijd deze oefening weer gedaan. Mijn personal best is 160 x 5 maar dat is alweer 6 jaar geleden dat ik dit kon.

Opwarmen
90 x 5
100 x 3

Hierna wat leg extensions gedaan met max gewicht van fitnessmachine.

Deadliften vanaf een verhoging

Voorbeeld:

Mikko-Salo-Deficite-Deadlift-Platform1.jpg

Opwarmen
100 x 5
120 x 5
120 x 4

Hierna met de powersled aan de slag gegaan totdat ik helemaal kapot was.

---------- Toegevoegd om 21:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:43 ----------

Welkom terug (Ik was ook in ede destijds).

Thanks bro. Ik herinner me dat je iets van 18 herhalingen haalde met het deadlift onderdeel. Volgens mij was je toen al aardig goed. Ben je inmiddels een stuk verder gekomen?

UPDATE: NVM. Ik zie je stats en logje nu pas in je signature. Netjes man!

---------- Toegevoegd om 22:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:46 ----------

Aangezien ik ook passie heb voor bodybuilding zal ik van tijd tot tijd ook "muscle selfies" delen in mijn log.

Recente muscle selfies:

Na enkele dagen op een high-calorie dieet.

Succes!

Volgens mij heb je voor goed presteren gewoon karakter nodig, denk niet dat je dat uit een boekje haalt.

Geweldig, ga er voor. Één maar; natural een kampioen worden tussen juicers lijkt me niet realistisch tenzij je vader Zeus is....

24-4-2015

It's my birthday :)). Alweer 28 jaartjes oud.

Military press

50 x 5
60 x 5 (PR)

Pushpress

70 x 3 (PR)
65 x 6 (PR)

Heavy dumbell rows

32 x 12
32 x 12

Lat pulldown

80 x 5
80 x 5

Hierna wat buikspier oefeningen gedaan.

One-Arm Dumbell presses

28 x 7 (PR)
28 x 7 (PR)

Weer stuk sterker in korte tijd. Ik heb er vertrouwen in dat ik binnen no-time weer me oude stats heb.

---------- Toegevoegd om 19:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:05 ----------

Volgens mij heb je voor goed presteren gewoon karakter nodig, denk niet dat je dat uit een boekje haalt.

Natuurlijk haal je dat niet uit een boekje. Voor goed presteren moet je lekker in je vel zitten. Simpel als dat. Ik heb bepaalde inzichten verworven die me helpen goed te voelen (wat er ook gebeurt). Je kunt wel een boek lezen maar als je er niet klaar voor bent om de inzichten te ontvangen die het boek te bieden heeft, dan heb je er nog niks aan.

---------- Toegevoegd om 19:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:06 ----------

Geweldig, ga er voor. Één maar; natural een kampioen worden tussen juicers lijkt me niet realistisch tenzij je vader Zeus is....

We zien wel hoe ver ik kom.

28-4-2015

Op zaterdag aangereden door een auto toen ik met mijn fiets op weg was naar de bioscoop (aangezien ik voorrang had was het de schuld van de driver die mij blijkbaar niet zag fietsen). Was de volgende dag bont en blauw, had overal last van spierpijn en had last van steken in mijn nek, elleboog en voet.

Gelukkig ben ik inmiddels helemaal hersteld :).

Benchpress

60 x 5

80 x 5

90 x 6 (PR)

100 x 3 (PR)

Dumbell flyes

32 x 6 (PR)

32 x 5

Incline benchpress op smith machine

70 x 5 (PR)

Hierna chins gedaan (11 herhalingen) en tricep pushdown.

Om het af te sluiten heb ik wat gespeeld met de powersled totdat ik kapot was.

---------- Toegevoegd om 12:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:56 ----------

Fullsquats

60 x 5

80 x 5

100 x 5

110 x 8 (PR)

Deadlift

100 x 5

140 x 5

160 x 2

180 x 2

190 x 2

Hierna had ik opeens last van mijn rug (waarschijnlijk oude blessure die opspeelt). Ik moest de training dus vroegtijdig stoppen.

Update: 1-5-2015

Gelukkig was het niet zo heel ernstig. Ik had gisteren aardig last van mijn rug, maar vandaag is het gelukkig niet zo erg meer. Ik hoop morgen of Zondag weer te kunnen trainen.

---------- Toegevoegd om 12:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:56 ----------

Rug is hersteld en ik heb Zaterdag gewoon weer kunnen trainen.

Dit weekend heb ik het verder wel rustig aan gedaan:

Military press

50 x 5

60 x 5

Seated MP

40 x 5

50 x 5

65 x 5 (PR)

Verder nog wat pullups gedaan en getraind met de powersled.

Op Zondag heb ik nog wat bankdrukken en dumbell presses gedaan (geen PR verder)

Ook had ik dumbell curls gedaan 22 kg x 6 (PR).

Eigenlijk wou ik op deze dag cardio doen, maar ik had nog enorme spierpijn in mijn kuiten van het sleddraggen en het schoot niet echt op zo. Daarom maar de cardio sessie kort gehouden (10 minuten H.I.I.T op de loopband) en de genoemde krachtoefeningen gedaan.

Vandaag krijg ik een weightgainer binnen die ik onlangs heb besteld samen met Cayenne capsules.

Ben erg benieuwd naar de werking hiervan. Het schijnt namelijk te helpen bij rugpijn waar ik redelijk vaak last van heb, dus ik ga het proberen en zal delen wat mijn bevindingen zijn.

Ik heb de Cayenne overigens hier gekocht. 7,50 euro voor 300 capsules dus lekker goedkoop ^_^.

Bij dezelfde webshop heb ik deze weightgainer gekocht. Had hier een keer een sample van ontvangen en was heel tevreden daarover. De Cookies & Cream smaak schijnt het lekkerste te zijn en deze smaak heb ik dus gekozen.

10-5-2015

Gaat hard nu… Squat gewoon 20 kg meer dan vorige week ofzo. Als ik bankdrukken en loglift niet eerst had gedaan en gelijk voor de 130 was gegaan in plaats van de 120 kg dan had ik rustig 130 x 8 gepakt.

Echt blij met deze workout!

Bankdrukken

60 x 5

80 x 5

90 x 2

100 x 6 (PR) <- 3 reps meer dan vorige keer

100 x 4

Log lift (heel lang niet meer gedaan)

70 x 0 (fail)

60 x 4

70 x 1

Fullsquats

60 x 5

100 x 5

120 x 8 (PR)

130 x 5 (PR)

Dumbell press

34 x 6 (PR)

Hierna nog wat bicep curls (20 x 7), chinups (12 x bw), dips (12 x bw) en skullcrushers (34 x 5) gedaan. Alle oefeningen 2 sets.

---------- Toegevoegd om 22:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:15 ----------

13-5-2015

Zoals ik de vorige keer al vermeldde ga ik nu erg hard. Vorige week deed ik 200 x 2 deadlift en nu 210 x 3.

Ik hoop mensen te laten zien dat het allemaal in je hoofd zit en dat je door middel van focus, positieve instelling, drive en geloof heel veel kunt bereiken.

Ik verzorg nu (op donatie basis) personal training sessies bij Powerhouse Amersfoort. Mocht je al een tijdje geen vooruitgang hebben geboekt, dan help ik je daar graag bij!

Deadlift

60 x 5

100 x 3

150 x 2

180 x 1

210 x 3 (PR)

Filmpje van mijn deadlift PR upload ik vanavond :).

Hexbar deadlift

60 x 5

110 x 5

140 x 5

160 x 5 (PR)

Hierna nog hamstrings en glutes getraind door middel van isolatie oefeningen.

---------- Toegevoegd om 23:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:16 ----------

Hier is het filmpje van mijn deadlift PR (210 x 3)

https://youtu.be/gU4eRMaasGQ

Gisteren rustig aan gedaan en niet voor een PR gegaan. Al kon ik wel 20 kg meer als de vorige keer drukken op de smithmachine?? Bizar.

Bankdrukken

60 x 5

80 x 5

100 x 6

Closegrip benchpress

90 x 5

90 x 3

Fullsquat

60 x 5

90 x 5

110 x 5

130 x 5

Incline benchpress op smithmachine

70 x 5

90 x 5 (PR +20 kg meer als vorige keer lol)

Bicep curl

22 x 5

Concentration curl

16 x 5

Ook nog wat getraind met kettlebells (voornamelijk biceps en onderarmen getraind).

Vandaag sleddragging gedaan en wat cardio (fietsen + roeien) + abs.

Begin echt wat zwaarder te worden sinds dat ik een high calorie dieet volg (duh!).

Weeg nu rond de 90 kg. Gaat de goeie kant op.

Woensdag rustig aan gedaan. Wat deadliften en goodmornings met safety squat bar, maar verder geen personal records.

Donderdag sleddragging, cardio en abs gedaan.

Vrijdag:

Military press

40 x 5

50 x 5

60 x 5

65 x 5 (PR)

Seated MP

80 x 3

70 x 5

Pullups 14 x BW (PR)

BOR

70 x 5

80 x 5

90 x 5 (PR)

Dumbell row

32 x 18 (PR)

10 seconden rust.

32 x 10

10 seconden rust.

32 x 6

Is er iemand die in de buurt van Wageningen woont en die zint heeft om een keer samen met mij in Amersfoort of Wageningen te trainen?

Stuur me een PM als je interesse hebt :).

Laatst bewerkt:
Bankdrukken

60 x 5

80 x 5

100 x 3

110 x 6 (PR*)

Mijn spotter hielp mee door zijn vingers onder de bar te houden (ook al vroeg ik daar niet om). Ik weet eerlijk gezegd niet of ik 110 x 6 helemaal alleen zou kunnen drukken. 100 x 8 zat er denk ik wel in dus misschien dat ik 110 x 5 alleen zou kunnen.

Close grip bench

90 x 6 (PR)

Bicep curl

22 x 8 (PR)

Concentration curl

18 x 7 (PR)

Incline press op smith machine

60 x 5

90 x 7 (PR)

100 x 3 (PR)

Ook nog wat skullcrushers (30 x 12 x 2), butterfly machine chest workout (overigens ook PR op gemaakt), abs en sleddragging gedaan.

Vanochtend wat cardio gedaan... 10 min rennen. 10 min steppen en 10 min roeien & fietsen.

Allemaal beautiful girls in de gym :o, wat wel leuk is, maar ook een beetje afleidend :p.
Maar goed.. ik wou het toch rustig aan doen omdat ik een beetje grieperig ben :eek:. Intensiteit van de cardio was dus niet zo geweldig ;).

Echt focking zin om te squaten & deadliften morgen :cool:.

Mijn benen zijn overigens echt goed bijgetrokken dankzij squats & sled dragging. Had voordat ik weer ging squaten en sled draggen (is niet eens zo lang geleden) echt last van spillebeentjes. Squats & sled dragging rules!

Laatst bewerkt:
Ik ben ook in, benieuwd naar je weg tot lekker in je vel zitten. Alle informatieve tips altijd welkom. Heel veel succes met je doelen!

Ik ben ook in, benieuwd naar je weg tot lekker in je vel zitten. Alle informatieve tips altijd welkom. Heel veel succes met je doelen!

Het belangrijkste is een goeie instelling hebben want wanneer je dingen goed kan relativeren zul je niet zo snel in een dipje terecht komen of daar in blijven hangen.

Ik heb wel wat artikelen geschreven met informatieve tips die ik best met je wil delen :).

• Hoe omgaan met negative gevoelens of een slechte dag
    De Zon

---------- Toegevoegd om 20:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:51 ----------

[/COLOR][Afbeelding niet meer beschikbaar]

Niet de beste foto's. Maar armen zijn aardig gegroeid sinds ik ben begonnen met het logje.

In april woog ik 85 kg en nu 92 kg. Gotta love muscle memory.

Heb je ook andere foto's? Zijn steeds dezelfde je armen en soms front torso. Heb je ook een rug en benen?
Een strongman of powerlifter legt de focus niet op zijn armen maar op de grote bewegingen. Meeste kracht haal je uit je benen en rug.

Heb je ook andere foto's? Zijn steeds dezelfde je armen en soms front torso. Heb je ook een rug en benen?
Een strongman of powerlifter legt de focus niet op zijn armen maar op de grote bewegingen. Meeste kracht haal je uit je benen en rug.

Ik heb ergens in het log ook gezegd dat ik passie heb voor bodybuilding en muscle-selfies. Vandaar dat ik graag dit soort foto's deel in mijn logje.

Mijn armen kan ik nog enigzins vastleggen met mijn crappy webcam. Voor rug en benen zou ik echt een degelijk foto toestel moeten hebben want deze zijn moeilijk vast te leggen met mijn huidige webcam.

Ben het overigens niet helemaal eens met dat een strongman of powerlifter niet de focus legt op zijn armen. Voor een goeie log lift heb je bijvoorbeeld ook behoorlijk sterke armen nodig en uiteraard ook voor bankdrukken. Dat je de meeste kracht uit je benen en rug haalt snap ik natuurlijk ook wel.

Maar goed.. Ik snap je argument. Aangezien je de meeste kracht uit je rug & benen haalt is het wellicht interessanter om hier muscle-selfies van te maken.

Ik heb een poging gewaagd wat foto's te maken van mijn benen met mijn webcam. Rug ging gewoon echt niet met mijn webcam.

Uurtje mindfullness en daarna deadliften vanaf verhoging.

3 x 70
3 x 100
3 x 120
2 x 140
2 x 160
3 x 170 (PR)

50 kg meer dan vorige keer. Nice :). Toch wel effectief zo mindfullness sessie voordat je gaat trainen hahah :p.

Morgen squaten, loglift, schouders en lats in Amersfoort ^_^.

Terug
Naar boven