XXL Nutrition

Myfitnesspal

Levii

Advanced Bodybuilder
Waardering
26
Lengte
1m82
Myfitnesspal verteld me dat ik maar 107gr proteine moet eten op een dag om te bulken (0.5kg per week bijkomen). Klopt dit wel?
macro's:
NUTRITIONAL GOALS GOALS
Net Calories Consumed* / Day 2,840 calories/day
Carbs / Day 391 g
Fat / Day 95 g
Protein / Day 107 g

Geen idee wat myfitnesspall is, maar je moet niks.

Hoeveel weeg je? Doe dit getal *2 en doe er dan nog wat extra bij en je hoeft je geen zorgen te maken over je eiwit inname.

• Topic Starter Topic Starter
Geen idee wat myfitnesspall is, maar je moet niks.

Hoeveel weeg je? Doe dit getal *2 en doe er dan nog wat extra bij en je hoeft je geen zorgen te maken over je eiwit inname.

Ik wil gewoon deftig uitrekenen hvl kcal ik nodig heb en welke macro's om te bulken, maar het geeft aan dat ik 107gr proteine moet innemen.. Als ik deze dan verhoog , zijn de andere macro's uit verhouding om dezelfde kcal te kunnen consumeren:s

Wat zijn je stats nu? Wat is je activiteitenniveau?

Ik zelf tel geen kcals, maar doe alles op gevoel.

• Topic Starter Topic Starter

Ik doe ook alles nrml gezien op gevoel... maar wil het eens stricter doen.
Men acitiviteitenniveau is laag (heb ik ingegeven)
stats:
1m83
81.5kg/82kg
rond de 14% bf denk ik
17jaar

---------- Post toegevoegd Wed 5 Dec 2012 om 22:36 ----------

NVM.. heb oplossing al gevonden.

Het zegt je niet om zo weinig eiwitten te nemen... Je instellingen zijn gewoon verkeerd.

Ga naar 'goals' en verander je macro's.

ik d8 dat je zoon 2gram eiwit per 1kilo nodig hebt dus das 160gram eiwit perdag hoeft niet perse since dat je geen pro bodybuilder bent maar 101gram eiwit is wel een goeie richting

Ik wil gewoon deftig uitrekenen hvl kcal ik nodig heb en welke macro's om te bulken, maar het geeft aan dat ik 107gr proteine moet innemen.. Als ik deze dan verhoog , zijn de andere macro's uit verhouding om dezelfde kcal te kunnen consumeren:s

Had ik ook voor gisteren, heb dan maar 't dichts bijgaande gekozen ;)

Je kunt je caloriebehoefte hier uitrekenen:
http://www.giantpt.com/voeding/voeding-algemeen/bereken-jouw-caloriebehoefte
Neem vervolgens 2 tot maximaal 2,5 gram per kilogram lichaamsgewicht aan eiwitten.
Voor de vetten neem je minstens 1 gram per kilogram lichaamsgewicht, zorg er echter wel voor dat je minimaal 15 en maximaal 40 energieprocent hiermee haalt.
De rest van je calorieën kun je opvullen met koolhydraten.
In myfitnespall kun je ook handmatig macro's instellen, daar zet je de uitkomsten van bovenstaande in;)

Klopt als je je eigen lichaam kent en weet hoeveel het nodig heeft dan hoef je niet perse te tellen het gaat uiteindelijk om de gewicht wat je aankomt of afvalt. Niemand weet beter dan jij hoeveel jij nodig hebt.;)

---------- Post toegevoegd Fri 21 Dec 2012 om 20:12 ----------

ik d8 dat je zoon 2gram eiwit per 1kilo nodig hebt dus das 160gram eiwit perdag hoeft niet perse since dat je geen pro bodybuilder bent maar 101gram eiwit is wel een goeie richting
Verschilt per persoon je moet goed kijken hoe je lichaam reageert als je 2 gram per kg gaat pakken. zelf doe ik minimaal 1kg-1,5kg meer doe ik niet omdat ik weet dat mijn lichaam niet meer nodig heeft:p

Terug
Naar boven