XXL Nutrition

Myfitnesspal!

Je kan je maaltijden ook opslaan als maaltijd :D als je bv altijd zelfde eet voor je gaat slapen...

Dat is inderdaad ook een optie, maar denk dat het makkelijker en minder werk is om alles onder ontbijt (of de naam die je er ook aan wil geven) toevoegt.

Als je een product als maaltijd toevoegt is het eigenlijk alléén een kopie, die dan bij je maaltijden komt te staan??? Heb dat zelf nog niet gedaan moet ik zeggen...

Ik kan geen barcode's meer scannen. Ik krijg wel het vierkantje te zien, maar verder niets....blijft zwart. Iemand een idee ?

Dat is inderdaad ook een optie, maar denk dat het makkelijker en minder werk is om alles onder ontbijt (of de naam die je er ook aan wil geven) toevoegt.

Als je een product als maaltijd toevoegt is het eigenlijk alléén een kopie, die dan bij je maaltijden komt te staan??? Heb dat zelf nog niet gedaan moet ik zeggen...

Persoonlijk vind ik meerdere "maaltijden" het makkelijkst werken qua invoeren en kopiëren.

---------- Toegevoegd om 11:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:41 ----------

Ik kan geen barcode's meer scannen. Ik krijg wel het vierkantje te zien, maar verder niets....blijft zwart. Iemand een idee ?

Gebruik ik nooit :cool:

Opgelost. Camera in instellingen was niet gekoppeld aan Myfitnesspal.

Persoonlijk vind ik meerdere "maaltijden" het makkelijkst werken qua invoeren en kopiëren.

Maar is zo'n maaltijd dan één product of meerdere producten zoals bijvoorbeeld een combinatie van rijst, kip, melk? Als het het 2e is, dan is dat toch niet handig, omdat je niet altijd even veel eet of soms wat varieert? De ene keer eet je bijvoorbeeld meer kip en de andere keer doe je weer ipv kip biefstuk bij je maaltijd...

Maar is zo'n maaltijd dan één product of meerdere producten zoals bijvoorbeeld een combinatie van rijst, kip, melk? Als het het 2e is, dan is dat toch niet handig, omdat je niet altijd even veel eet of soms wat varieert? De ene keer eet je bijvoorbeeld meer kip en de andere keer doe je weer ipv kip biefstuk bij je maaltijd...

Klopt, echter vind ik de indeling wel erg overzichtelijk en gemakkelijk.
Daarnaast zijn hoeveelheden nogal eens makkelijk aangepast, zeker via de website.
Uiteindelijk is het persoonlijke voorkeur hoe je de app / website gebruikt ;)

Klopt, echter vind ik de indeling wel erg overzichtelijk en gemakkelijk. Daarnaast zijn hoeveelheden nogal eens makkelijk aangepast, zeker via de website. Uiteindelijk is het persoonlijke voorkeur hoe je de app / website gebruikt ;)

Ja, ik denk dat ik de indeling ook maar zo laat ipv alles onder elkaar. Zo heb je namelijk een beter overzicht of de EKV verhouding bij elke maaltijd een beetje goed is. En het toevoegen heb je toch zo gedaan...

Worden de voedingswaarden van reeds toegevoegde producten in de database wel eens gewijzigd? Zo ja, als ze die aanpassen, veranderen de voedingswaarden dan ook bij mij als ik dat product in het verleden heb toegevoegd? Dat zou wel jammer zijn! Als ik bijvoorbeeld vandaag 100ml melk toevoeg en dat is 100kcal, en volgende week passen ze de kcals van die melk (dus exact hetzelfde product die ik toegevoegd heb) aan naar 150kcal, is het bij die 100ml die ik vorige week heb toegevoegd dan ook aangepast naar 150kcal?

Je kunt via de website (via mobiel nog niet gevonden) ook de eigenschappen van een product bekijken en dan meteen aangeven of de voedingswaarden kloppen. Dan komt de teller 1 hoger te staan. Producten waar een hoog getal bij staat is dus betrouwbaarder en die pak ikzelf dus ook altijd zoveel mogelijk :)

Terug
Naar boven