Fitness Seller

MyFitnessPal

Felanilla

Cool Novice
Waardering
2
Hoi allemaal,

Een poosje gebruik ik de gratis app, MyFitnessPal.

Hierin kan ik mijn doelen aangeven, gegeten en verbuikte kcal in bijhouden. Dat vind ik heel handig, maar vroeg me af wat jullie van deze app vonden?
Hebben jullie hier ook ervaring mee?

En super accuraat zal de app niet zijn, maar het is wel een goede richtlijn dacht ik zo... :D

Ik gebruik 'm ook sinds een tijdje, kwam deze app / site in meerdere topics tegen als een goede manier om je voeding bij te houden.

Ik vind het leuk om bij te houden wat ik allemaal binnenkrijg en daar is deze app prima voor maar verder heb ik er weinig vertrouwen in. M'n onderhoud zou zo'n 2050 cal zijn, ik eet altijd zo tussen de 2500 en 3000 cal en zou dan volgens deze app binnen no time 5 a 6 kg zwaarder moeten zijn. Dat gaat sowieso al niet op want ik eet altijd al deze hoeveelheden maar kom gewoon heel moeilijk aan. Snelle stofwisseling lijkt al geen rekening mee gehouden te worden.

Heb nu jongsleden ingegeven dat ik iets wil afvallen gezien ik wat buikvet kwijt wil (vetpercentage moet omlaag ivm plannen voor de nabije toekomst), nu zou ik volgens de app niet meer dan 1200 cal mogen eten.. daar zit ik met de lunch al overheen. Als ik me daar aan ga houden dan waai ik weg de volgende keer als het weer eens gaat stormen.

je moet die app daar ook niet voor gebruiken, alleen gebruiken voor bij te houden hoeveel kcal je op een dag binnekrijgt.

Inderdaad, je onderhoud moet je zelf bepalen. En de app kan wel vrij accuraat zijn hoor, als je de macronutriënten van het voedingsmiddel dat je invoert even controleert met de macro's die op de verpakking staan en je weegt je voeding dan klopt het vrij nauwkeurig.

precies wat flexx en midg zeggen. je kan prima exact je macro's bijhouden, evt. zelf voeding toevoegen mocht er iets niet tussen de lijst staan. je onderhoud weet die app ook niet..

Werkt goed. Handig is die streepjescode scannen en voedingssector's. Alleen jammer dat je nog geen recepten kan uitwisselen. De berekening van gewichtsverlies klopt denk ik niet.

Superapp, je kunt nota bene labels scannen en de porties aanpassen. Ik heb hem sinds kort ook gekoppeld aan Endomondo(sportstracker) op die manier wordt mijn cardio gelijk meegenomen in de berekening. (y)

Je kunt het aantal kcal zelf invoeren, staat onder het kopje voeding --> macro's. Daar kun je ook zelf invullen hoeveel % carb,fat,protein. Ik heb mn macro's uitgerekend op iifym.com

Je kunt het aantal kcal zelf invoeren, staat onder het kopje voeding --> macro's. Daar kun je ook zelf invullen hoeveel % carb,fat,protein. Ik heb mn macro's uitgerekend op iifym.com

houd in je achterhoofd dat de waardes die daar uitgekomen zijn, maar een schatting zijn he. dmv te wegen en progressie bij te houden kun je je dieet verder perfectioneren. meten is weten :D

Als je op google zoekt set macro's to grams myfitnesspal kan je iets bookmaken dat je niet eens op percentages hoeft te werken helemaal top. Vind het ook fijn dat je vezels etc. Kan tracken en bij de meeste standaard voedingschema's is een gemiddelde van een product genomen terwijl je best veel verschil hebt in merken met MFP is dit veel accurater.

Gebruik het nu half jaartje .. heb door deze app mijn doelen behaald .. 8% bodyfat terwijl ik half jaar terug rond de 20% zat.. makkelijk om zo je macro's bij te houden.

Kcals en macro's doe ik via een berekening en niet via dit app.. gebruik het dus puur om mijn macro's bij te houden als logboek.

Is wel makkelijk als je elke dag wat anders eet of een snel overzichtje, toch vind ik een berekening in excel van de exacte producten die je eet wat makkelijker en nauwkeuriger als je elk dag hetzelfde eet dan! :D

voor iifym is het gewoon ideaal.

houd in je achterhoofd dat de waardes die daar uitgekomen zijn, maar een schatting zijn he. dmv te wegen en progressie bij te houden kun je je dieet verder perfectioneren. meten is weten :D

Wat is een schatting? Je kunt toch zelf invullen hoeveel kcal je moet eten tenzij je de voedingswaarden bedoelt? Die staan ook voor een groot gedeelte op myfitnespall maar dan moet je natuurlijk wel het goede merk, gewicht pakken etc of je scant natuurlijk de barcode op een product:)

Gebruik hem nu ook sinds deze week.
Vind het super goed, vooral omdat bijna alle merken enz erin zitten,
mocht iets niet kloppen kan je het ook nog aanpassen en opslaan.
En ja de verdeling instellen vind ik nog het meest praktische.

De app is juist wel accuraat, echt een top app.

De app is juist wel accuraat, echt een top app.

Geweldige app

Alleen als je uit eten gaat is et wel is lastig
Maar als je gewoon naar albert hein gaat is alles te scannen en goed in te voeren
Perfect gewoon.. Ook eiwitpoeder van bodyenfitshop alles is te scannen
Gebruik het al sinds ik begon met bodybuilding
Ben nu van 60 kg naar 75 in zo n 16 maanden

Als je uiteten gaat ga\wil je toch niet alles bijhouden zeker :o enjoy

Terug
Naar boven