AndroidHealthClinic

Myostatinblokker JA16 vergroot de spiermassa

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het farmaceutisch concern Wyeth werkt aan een middel dat de katabole eiwit myostatin in het lichaam afbreekt. Muizen die het nieuwe anabool krijgen bouwen snel meer spiermassa op en worden sterker. Zonder bijwerkingen.

Myostatin is een eiwit dat spiercellen aanmaken. Zijn functie is het afremmen van de spiergroei. Schakelen onderzoekers in ratten het gen voor het eiwit uit, dan ontwikkelen ze monstrueuze spieren. Vetlagen komen niet tot ontwikkeling - misschien omdat myostatin nodig is voor de ontwikkeling van vetcellen, misschien omdat de verhoogde spiermassa zoveel joules opneemt dat er voor de vetlagen geen energie meer overblijft.

De farmaceuten zijn echter niet in gentechnologie geïnteresseerd. Ze werkten met antilichamen. Ze spoten muizen eerst met hoge doses myostatine zodat hun immuunsysteem het eiwit leerde herkennen als een vreemde indringer, en antilichamen ging maken. Die antilichamen neutraliseerden myostatin. De onderzoekers wonnen de antilichamen en gebruikten dat in verdere proeven als een anabool.

Wyeth werkt kennelijk aan een nieuwe generatie spierversterkers. De onderzoekers zeggen in hun publicatie dat ze een middel willen ontwikkelen tegen spierafbraak door ouderdom (sarcopenia), kanker (cachexia) en de ziekte van Duchenne. Afgaande op hun publicatie doet het concern veel onderzoek. Niet alleen omdat het grote aantal auteurs van het artikel suggereert dat er binnen Wyeth veel mensen aan myostatinremmers werken, maar ook omdat het artikel veel proeven beschrijft. Het gaat om een half dozijn experimenten, terwijl het artikel suggereert dat Wyeth nog veel meer materiaal heeft liggen.

Bedrijven publiceren zulke studies pas als patenten en octrooien zijn geregeld. Als Wyeth de onderzoekers toch toestemming heeft gegeven, dan betekent dat of (1) dat het concern niet doorgaat met de proeven en myostatinblokkers als een doodlopende weg beschouwt, of (2) het concern al veel verder is dan het artikel beschrijft.

Puntje (1) is in ieder geval niet waar. De onderzoekers melden dat hun project doorgaat, en dat ze nu de effecten van de antilichamen op de stamcellen in de spier - de satellietcellen - gaan bestuderen. Je moet dus niet vreemd opkijken als je binnenkort hoort dat de eerste myostatinblokker op de markt is gekomen. In een interview met het Duitse sportprogramma Sport 1 heeft de Keulse onderzoeker Patrick Diel nog niet zo lang geleden voorspeld dat de eerste myostatinremmer 'spätestens 2004' op de markt zou komen.

Genoeg speculatie. De feiten.

De feiten

De onderzoekers werkten met een vrij forse dosering: 60 milligram per kilo lichaamsgewicht. Dat gaven ze aan normale muizen. In de tabel van hieronder zie je wat gegevens over de proefdieren, de duur van de toediening en de effecten op de spieren.

Eén van de dingen die je meteen ziet is dat JA16 - zo heet de myostatinblokker - niet alleen al na een paar weken effect sorteert, maar blijft werken. Anders dan een kuur anabole steroïden, die op een gegeven moment geen spier meer aanzetten, blijft dit spul de spieraanwas stimuleren. Dat blijkt uit de tabel als je de resultaten van studie 1 vergelijkt met die van de andere studies.

De onderzoekers werkten voornamelijk met piepjonge muizen. Die zijn nog in de groei, en die reageren meestal sterker op groeibevorderaars dan volwassen dieren. Daarom is studie 6 van belang, omdat de onderzoekers daarin de groei van jonge dieren vergeleken met die van uitgegroeide exemplaren. Zoals je ziet groeiden volwassen muizen iets minder dan jonge, maar werkt de blokker ook bij hen wel degelijk.

Bijwerkingen

Ook in de rest van het lichaam vonden de onderzoekers geen bijwerkingen. Dat is niet verwonderlijk, want anders dan groeibevorderaars als anabole steroïden, insuline en IGF-1 zijn alleen spiercellen - en dan vooral de snelle vezels - gevoelig voor myostatine.

Dus als je straks de bodybuilders op de Olympia weer een stapje monstrueuzer zijn geworden, dan weet je welk nieuw middel er op de markt is.

Bron
ergogenics

Whittemore LA, Song K, Li X, Aghajanian J, Davies M, Girgenrath S, Hill JJ, Jalenak M, Kelley P, Knight A, Maylor R, O'Hara D, Pearson A, Quazi A, Ryerson S, Tan XY, Tomkinson KN, Veldman GM, Widom A, Wright JF, Wudyka S, Zhao L, Wolfman NM. Inhibition of myostatin in adult mice increases skeletal muscle mass and strength. Biochem Biophys Res Commun 2003 Jan 24;300(4):965-71. [PubMed]

Laatst bewerkt:
TongPo zei:
Ik zie de Deca / Sus stacks al veranderen in JA16 / melanotan stacks :D

Hier niet in ieder geval. Van AS weet je wat je kan verwachten wat betreft de bijwerkingen op korte en lange termijn, bij Myo nog lang niet.

volgende week vrijdag ga ik een kuurtje scoren, ik zit de hele tijd in mijn hoofd om te kuren enzo, maar vond slecht idee.
Nu vindt ik het geweldig om dit spul te testen, dus jullie horen snel van mij!

Mag ik hier prijs etc. vertellen en duur van 1 kuurtje??

Groet
Sjoerd

succes dan maar

Van mij mag het. Maar 1 opmerking heb ik wel. Je bent pas 19 vriend! Ben je lui en heb je gewoon geen zin in harde training? Technisch gezien ben je nog niet rijp om aan welke kuur dan ook te beginnen.

Darnaast vind ik het buitengewoon dom om iets te gaan nemen waar de eventuele bijwerkingen niet bekend zijn!

Senshin zei:
volgende week vrijdag ga ik een kuurtje scoren, ik zit de hele tijd in mijn hoofd om te kuren enzo, maar vond slecht idee.

Groet
Sjoerd

als het al is wat je denkt dat het is ;)

Elmo zei:
Van mij mag het. Maar 1 opmerking heb ik wel. Je bent pas 19 vriend! Ben je lui en heb je gewoon geen zin in harde training? Technisch gezien ben je nog niet rijp om aan welke kuur dan ook te beginnen.

Darnaast vind ik het buitengewoon dom om iets te gaan nemen waar de eventuele bijwerkingen niet bekend zijn!

je speelt niet met hormonen, dat vindt ik al een + punt, er zijn al veel fake producten uitgekomen die myostatin neutralizeren enzo, werkt natuurlijk van geen meter maar daar zit niemand in over de mindere effecten, dus negatieve dingen die je er aan overhoudt lijkt me klein.
dom en lui, you name it.

hard trainen doe ik altijd al, lui nee want ik vindt bodybuilding in het algemeen geweldig, vooral het met gewichten sleuren.

Groet
Sjoerd

als we de informatie die nu bekend is mogen geloven maakt het toch niet uit hoe oud je bent als je dit neemt. ben benieuwd naar je resultaten :). eigenlijk hoop ik niet te goed.. want dat betekent dat over tien jaar, inclusief die dna-afvalpil en melanotan, iedereen slank, gespierd en gebruind is zonder er moeite voor te hebben gedaan...

@Daster
denk dat dat wel meevalt hoor, als iedereen eruit ziet als der schwarz zonder dr moeite voor hoeven te doen willen de mensen toch vast weer wat anders.
Dan is de mode weer, obesitas groot of anorexia dun.......
wie weet, ben zeker benieuwd naar de ontwikkelingen omtrent dit middel, kijk dan ook uit naar logs....

Senshin zei:

Groet
Sjoerd

Gaaf! Ben heel nieuwsgierig... Wel een log gaan bijhouden hè! Iedereen wil dit wel volgen denk ik!

hey Senshin!!!

wel een logje bijhouden he, ik (en ook anderen) zijn razend benieuwd wat het brengen gaat!!!

grtzz

Ok, mensen, er is mij gevraagd om een bijdrage te leveren :) Dit doe ik met veel plezier omdat dit nu echt is wat ik doe en waarvoor ik gestudeerd heb, echte biotechnologie/biofarmaceutica.

Eerst en vooral voor Xlarge, als je de hele studie hebt, wil je ze me dan eens doorsturen, dan kan ik er meer in detail commentaar opgeven.

Ik neem aan dat het principe was om humaan myostatine te injecteren bij de muizen, en dan van de bekomen antilichamen recombinanten te maken die gehumaniseerd zijn. Anders zou je serieuze problemen bekomen.

Is dit de beste aanpak ? Zeker niet. Wat voor problemen mag je dan verwachten ?

1) Antistoffen toedienen is geen stabiele transfectie, en veroorzaakt geen mutatie. Het gevolg is dat myostatine gewoon normaal verder geproduceerd wordt, en zodra de antilichaam-titer in het bloed daalt moet het opnieuw worden toegediend. Dat wil zeggen, zoals huidige producten dat het frequent zal moeten geinjecteerd worden.

2) Hoewel men bij het maken van zulke recombinant antilichamen zoveel mogelijk humaniseert zullen ook deze monoklonale chimeren nog steeds een murine Fab fragment bevatten, en hoewel veel minder dan bij het gewoon toedienen van muize-antilichamen, zal het lichaam op den duur ook immuniteit opwekken hier tegen en antilichamen maken tegen de antilichamen. Dat wil zeggen dat met elk gebruik van de stof, het minder effectief zal worden. Als er dan een idioot denkt dat ie dan maar een hogere dosis moet inspuiten kan dit leiden tot anafylactische shock en dood. Biofarmaceutica zijn geen gewone geneesmiddelen.

3) mutatie-frequentie en interactie zijn hoog met zulke producten. De opgewekte immuunrespons kan erg toxisch werken.

Een betere aanpak van het probleem volgens mij zou een van volgende technieken zijn :

1) Het maken van recombinante analogen die myostatine interactie verhinderen. Voor zover ik weet zijn er twee die al vaak in research gebruikt worden. Mogelijk is affiniteit te laag en kost te hoog om dit pharmaceutisch te verantwoorden echter.

2) Stabiele transfectie met een vector van een silencer. Hierbij denk ik dan aan een retrovirus met shRNA transcripts. shRNA is een synthetische vorm van micro-RNA, 21-25 baseparen lang RNA, dat niet codeert, maar wel bind op de 3'UTR van mRNA transcripts en de translatie remt of inhibeert. Dit is in feite het soort werk waar ik nu mee bezig ben. De techniek hiervoor is voorhanden en wordt al gebruikt om knockdown muizenmodellen te maken voor onderzoek.

Big Cat zei:
Ok, mensen, er is mij gevraagd om een bijdrage te leveren :) Dit doe ik met veel plezier omdat dit nu echt is wat ik doe en waarvoor ik gestudeerd heb, echte biotechnologie/biofarmaceutica.

Eerst en vooral voor Xlarge, als je de hele studie hebt, wil je ze me dan eens doorsturen, dan kan ik er meer in detail commentaar opgeven.

Ik neem aan dat het principe was om humaan myostatine te injecteren bij de muizen, en dan van de bekomen antilichamen recombinanten te maken die gehumaniseerd zijn. Anders zou je serieuze problemen bekomen.

Is dit de beste aanpak ? Zeker niet. Wat voor problemen mag je dan verwachten ?

1) Antistoffen toedienen is geen stabiele transfectie, en veroorzaakt geen mutatie. Het gevolg is dat myostatine gewoon normaal verder geproduceerd wordt, en zodra de antilichaam-titer in het bloed daalt moet het opnieuw worden toegediend. Dat wil zeggen, zoals huidige producten dat het frequent zal moeten geinjecteerd worden.

2) Hoewel men bij het maken van zulke recombinant antilichamen zoveel mogelijk humaniseert zullen ook deze monoklonale chimeren nog steeds een murine Fab fragment bevatten, en hoewel veel minder dan bij het gewoon toedienen van muize-antilichamen, zal het lichaam op den duur ook immuniteit opwekken hier tegen en antilichamen maken tegen de antilichamen. Dat wil zeggen dat met elk gebruik van de stof, het minder effectief zal worden. Als er dan een idioot denkt dat ie dan maar een hogere dosis moet inspuiten kan dit leiden tot anafylactische shock en dood. Biofarmaceutica zijn geen gewone geneesmiddelen.

3) mutatie-frequentie en interactie zijn hoog met zulke producten. De opgewekte immuunrespons kan erg toxisch werken.

Een betere aanpak van het probleem volgens mij zou een van volgende technieken zijn :

1) Het maken van recombinante analogen die myostatine interactie verhinderen. Voor zover ik weet zijn er twee die al vaak in research gebruikt worden. Mogelijk is affiniteit te laag en kost te hoog om dit pharmaceutisch te verantwoorden echter.

2) Stabiele transfectie met een vector van een silencer. Hierbij denk ik dan aan een retrovirus met shRNA transcripts. shRNA is een synthetische vorm van micro-RNA, 21-25 baseparen lang RNA, dat niet codeert, maar wel bind op de 3'UTR van mRNA transcripts en de translatie remt of inhibeert. Dit is in feite het soort werk waar ik nu mee bezig ben. De techniek hiervoor is voorhanden en wordt al gebruikt om knockdown muizenmodellen te maken voor onderzoek.

Dus om een lang verhaal kort te maken, de myo blockers zijn volgens jou dikke bull en er zal geen gewenst resultaat kunnen behaald worden hiermee zoals iedereen denkt?

big cat, zei jij overlaatst niet dat een echte myokuur ongeveer 1000EUr per dag zou zijn?

ja dat dacht ik ook.....

willlem zei:
big cat, zei jij overlaatst niet dat een echte myokuur ongeveer 1000EUr per dag zou zijn?
denk dat hij het dan heeft myo-29 etc.
niet hetgeen hij in den beginne aanhaalt, maar kan verkeerd zijn.

Beast N°1 zei:
Dus om een lang verhaal kort te maken, de myo blockers zijn volgens jou dikke bull en er zal geen gewenst resultaat kunnen behaald worden hiermee zoals iedereen denkt?

Als het geproduceerd wordt moet het eerst klinische trials passeren, die garanderen een minimum veiligheid, althans bij acuut gebruik. Dus dit product zal wel werken, daar mag je van op aan. Maar bij frequent gebruik zal het problemen opleveren, en dit is niet zoals met AAS, dit is echt gevaarlijk voor iemand die niet weet wat hij doet. Te hoge dosis van een lichaamsvreemd antilichaam is wel degelijk dodelijk.

willlem zei:

Ja, met de eiwit-moleculen die ik hier ook even aanhaalde. Dit product ken ik niet, noch de productiekosten of richtprijzen, hier kan ik niet over oordelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Soortgelijke topics

Reacties
36
Weergaven
24.302
Reacties
0
Weergaven
9.894
Reacties