XXL Nutrition

Myostatinblokker JA16 vergroot de spiermassa

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het farmaceutisch concern Wyeth werkt aan een middel dat de katabole eiwit myostatin in het lichaam afbreekt. Muizen die het nieuwe anabool krijgen bouwen snel meer spiermassa op en worden sterker. Zonder bijwerkingen.

Myostatin is een eiwit dat spiercellen aanmaken. Zijn functie is het afremmen van de spiergroei. Schakelen onderzoekers in ratten het gen voor het eiwit uit, dan ontwikkelen ze monstrueuze spieren. Vetlagen komen niet tot ontwikkeling - misschien omdat myostatin nodig is voor de ontwikkeling van vetcellen, misschien omdat de verhoogde spiermassa zoveel joules opneemt dat er voor de vetlagen geen energie meer overblijft.

De farmaceuten zijn echter niet in gentechnologie geïnteresseerd. Ze werkten met antilichamen. Ze spoten muizen eerst met hoge doses myostatine zodat hun immuunsysteem het eiwit leerde herkennen als een vreemde indringer, en antilichamen ging maken. Die antilichamen neutraliseerden myostatin. De onderzoekers wonnen de antilichamen en gebruikten dat in verdere proeven als een anabool.

Wyeth werkt kennelijk aan een nieuwe generatie spierversterkers. De onderzoekers zeggen in hun publicatie dat ze een middel willen ontwikkelen tegen spierafbraak door ouderdom (sarcopenia), kanker (cachexia) en de ziekte van Duchenne. Afgaande op hun publicatie doet het concern veel onderzoek. Niet alleen omdat het grote aantal auteurs van het artikel suggereert dat er binnen Wyeth veel mensen aan myostatinremmers werken, maar ook omdat het artikel veel proeven beschrijft. Het gaat om een half dozijn experimenten, terwijl het artikel suggereert dat Wyeth nog veel meer materiaal heeft liggen.

Bedrijven publiceren zulke studies pas als patenten en octrooien zijn geregeld. Als Wyeth de onderzoekers toch toestemming heeft gegeven, dan betekent dat of (1) dat het concern niet doorgaat met de proeven en myostatinblokkers als een doodlopende weg beschouwt, of (2) het concern al veel verder is dan het artikel beschrijft.

Puntje (1) is in ieder geval niet waar. De onderzoekers melden dat hun project doorgaat, en dat ze nu de effecten van de antilichamen op de stamcellen in de spier - de satellietcellen - gaan bestuderen. Je moet dus niet vreemd opkijken als je binnenkort hoort dat de eerste myostatinblokker op de markt is gekomen. In een interview met het Duitse sportprogramma Sport 1 heeft de Keulse onderzoeker Patrick Diel nog niet zo lang geleden voorspeld dat de eerste myostatinremmer 'spätestens 2004' op de markt zou komen.

Genoeg speculatie. De feiten.

De feiten

De onderzoekers werkten met een vrij forse dosering: 60 milligram per kilo lichaamsgewicht. Dat gaven ze aan normale muizen. In de tabel van hieronder zie je wat gegevens over de proefdieren, de duur van de toediening en de effecten op de spieren.

Eén van de dingen die je meteen ziet is dat JA16 - zo heet de myostatinblokker - niet alleen al na een paar weken effect sorteert, maar blijft werken. Anders dan een kuur anabole steroïden, die op een gegeven moment geen spier meer aanzetten, blijft dit spul de spieraanwas stimuleren. Dat blijkt uit de tabel als je de resultaten van studie 1 vergelijkt met die van de andere studies.

De onderzoekers werkten voornamelijk met piepjonge muizen. Die zijn nog in de groei, en die reageren meestal sterker op groeibevorderaars dan volwassen dieren. Daarom is studie 6 van belang, omdat de onderzoekers daarin de groei van jonge dieren vergeleken met die van uitgegroeide exemplaren. Zoals je ziet groeiden volwassen muizen iets minder dan jonge, maar werkt de blokker ook bij hen wel degelijk.

Bijwerkingen

Ook in de rest van het lichaam vonden de onderzoekers geen bijwerkingen. Dat is niet verwonderlijk, want anders dan groeibevorderaars als anabole steroïden, insuline en IGF-1 zijn alleen spiercellen - en dan vooral de snelle vezels - gevoelig voor myostatine.

Dus als je straks de bodybuilders op de Olympia weer een stapje monstrueuzer zijn geworden, dan weet je welk nieuw middel er op de markt is.

Bron
ergogenics

Whittemore LA, Song K, Li X, Aghajanian J, Davies M, Girgenrath S, Hill JJ, Jalenak M, Kelley P, Knight A, Maylor R, O'Hara D, Pearson A, Quazi A, Ryerson S, Tan XY, Tomkinson KN, Veldman GM, Widom A, Wright JF, Wudyka S, Zhao L, Wolfman NM. Inhibition of myostatin in adult mice increases skeletal muscle mass and strength. Biochem Biophys Res Commun 2003 Jan 24;300(4):965-71. [PubMed]

Laatst bewerkt:
skydirk zei:
ik geloof er alleszins geen fluit van dat het binnenkort voor een klein prijsje op de zwarte markt zal komen. al die gasten die beweren dat het voor binnen een paar weken is, laten zich allemaal vangen. 't zal wel één of ander nepmiddel zijn.

Yep en zelf als het waar is moet je dus echt onder begeleiding van een arts staan anders kan het wel eens een heel kort kuurtje worden.

dutchbodybuil, heb jij het niet over die caps/tabs die zogezegd myostatin bevatten?

@axestream

Wat kan er volgens jou dan allemaal mis gaan?

het wordt gemaakt door Nutral... wat zullen ze er deze
keer indraaien?

Rattepis misschien :D

Interessante post.......karma coming your way
Ik blijf het toch verrekt boeiende materie vinden, ik denk dat als het product wat verder door ontwikkeld wordt het veiliger is dan aas gebruik.....

Denk dat een anti-lichaam toedienen nooit veiliger zal zijn dan een synthetisch hormoon. De reactie van je lichaam op een anti-lichaam is veel onvoorspelbaarder dan op exogeen testosteron.

EricR zei:
Denk dat een anti-lichaam toedienen nooit veiliger zal zijn dan een synthetisch hormoon. De reactie van je lichaam op een anti-lichaam is veel onvoorspelbaarder dan op exogeen testosteron.

Ben benieuwd naar je toelichting

dubbel.

bossie zei:
@ big cat
Is het dan nu echt jezelf genetisch manipuleren, die term is al een aantal keren gevallen in dit topic namelijk.....
Ik dacht dat er gewoon een lichaamseigen eiwit wordt geblokkeerd door een door genetische manipulatie verkregen blokker...
hoe zit het nu precies?

In dit geval niet, hier is het nog gewoon de antilichamen toedienen. Maar zoals ik al vertelde, als je dit in de sport wil gaan gebruiken zal dit een serieus aantal problemen opleveren. Ik denk dat naast de eiwitten, die om een of andere reden blijkbaar nog niet commercieel geproduceerd worden, die de effecten van myostatine blokkeren, meer dan myostatine zelf, de beste weg die open ligt om dit te verwezenlijken is, is met micro RNA. EN dat zou dan wel weer genetisch manipuleren zijn, omdat het DNA voor dat RNA moet getransfecteerd worden.

dutchbodybuil zei:
Er word hier gepost alsof de myo-blokkers vrij te koop zijn. Nonsense natuurlijk. Het obderzoek heeft ongelofelijk veel geld gekost en slechts een handvol mensen heeft de mogelijkheid om het te produceren. En die branden zich daar vast niet aan. Wyett heeft de rechten gelegd bij MetaMorphix. Lees dit maar eens:

Moet je natuurlijk wel eerst weten wie Cribb en Delia zijn voor je teveel geloof hecht aan hun woorden. Die mannen zijn samen de eigenaars van AST, een consortium dat al meer dan eens verkeerd informatie verspreidde over concurenten en zelf pocht met veel R&D, maar wel R&D waar zowel ik als verschillende andere mensen al heel wat gaten in gevonden hebben.

Ook lijkt me dit stuk wat irrelevant, ik heb hier niemand horen zeggen dat er supplementen op de markt komen die dit zullen doen. Iedereen weet dat Biotest dit geprobeerd heeft, en dat dit dikke bullshit is. Ik neem aan dat iedereen hier wel degelijk meepraat over de echte producten die geresearch worden voor pharmaceutisch gebruik, met name de biofarmace. Doe gaan zeker niet voor een paar euro op de markt komen, kijk maar naar huidige prijzen voor IGF-1 en HGH, en die zijn al langer op de markt.

Daster zei:
een of andere wous in mn msnlijst heeft als naam "Binnen 2 weken Myostatin-blockers leverbaar!"
maja.. is toch al een figuur waar ik niks van zou kopen.

Ja, en het is ook niet zo makkelijk te bewijzen. Een gewoon geneesmiddel steek je in de LC/MS en je hebt al onmiddelijk informatie over chemische eigenschappen en het molecuulgewicht, alsook zuiverheid, die je toelaten met een bepaalde zekerheid te zeggen dat het echt is. Met biofarmaca kan je onmogelijk de structuur en eigenschappen identificeren op zo'n simpele manier.

EricR zei:

Ik denk dat de eiwitten die werken als myostatine blokkers op het niveau van receptors en werking, zoals het mutant geisoleerd uit koeien, en humaan pro-GDF8 wel relatief veilig zijn. Maar er moet een reden zijn waarom daar niet verder naar gezocht wordt. Mogelijk is de mutant te immunogeen voor gebruik. En van het pro-GDF8 weten we nog niet of het niet op termijn ook gewoon myostatine oplevert. Dus mogelijk was al de hype hierover voorbarig.

Dit middel zal in klinische settings bruikbaar zijn, maar met antilichamen, zelfs gehumaniseerde chimeren, zal ook een immuunreactie op gang komen die veelvuldig of hoge dosis gebruik belet. En dus ook niet zo veilig.

Maar de stabiele transfectie met microRNA lijkt me redelijk veilig. In tegenstelling tot de vorige methoden berust dit wel op genetische manipulatie. Het gaat over het inbrengen van een virale vector met het nodige DNA in een cel, en die cel gaat vervolgens het miRNA produceren. Uiteraard werkt dit maar zolang de cel leeft want de virussen die als vector gebruikt worden kunnen niet vermenigvuldigen. Maar dan moet je het nog maar eens in de paar maanden inspuiten. Daarenboven heeft miRNA het voordeel dat het myostatine zal quenchen. Het zal ervoor zorgen dat er slechts een deel van afgeschreven wordt. Een daling in myostatine levert de gewenste resultaten op, maar ook als er later dan nog problemen gevonden worden met te weinig myostatine, deze methode laat nog steeds een minimum aan myostatine toe. Het is ook niet zo overdreven moeilijk te maken. Ben er zeker van dat ik het zou kunnen. De kost is aanzienlijk, net als met eiwitten, maar het voordeel is dat je maar een keer om een paar maanden moet inspuiten en niet alle dagen.

interressante posts bc

• Topic Starter Topic Starter
zeer interresant!
pff zitten soms moeilijke woorden tussen,maar verder helemaal duidelijk:thumbs:

dus m.a.w. de blockers van nutral zijn voor 95% zeker niet wat ze moeten zijn en zeker niet voor 50-60 euro :p

@bigcat
Big Cat zei:
In dit geval niet, hier is het nog gewoon de antilichamen toedienen. Maar zoals ik al vertelde, als je dit in de sport wil gaan gebruiken zal dit een serieus aantal problemen opleveren. Ik denk dat naast de eiwitten, die om een of andere reden blijkbaar nog niet commercieel geproduceerd worden, die de effecten van myostatine blokkeren, meer dan myostatine zelf, de beste weg die open ligt om dit te verwezenlijken is, is met micro RNA. EN dat zou dan wel weer genetisch manipuleren zijn, omdat het DNA voor dat RNA moet getransfecteerd worden.

De eiwitten die myostatine blokkeren zijn dus ook geen echte optie voor sporters.....en niemand die ze wil produceren.
Zo snel ze echt met genetisch manipuleren beginnen zou ik toch afhaken.....
Waarschijnlijk moeten we dan toch nog maar even wachten op het wondermiddel......maja de naam zegt het al

Ik heb uit betrouwbare bronnen gehoord dat Marky (onze wannabee) Het in ruil tegen een hoop karma wel wil gaan testen voor ons :D

axestream zei:
Ik denk niet dat het zo'n vaart zal lopen, maar laten we aannemen dat je gelijk hebt, so what? Gun je het anderen niet ofzo?

Beetje vreemde conclusie trek je.. ik geef toch duidelijk het verschil aan tussen een 'hard werkende sporter' en de 'ongemotiveerde luie persoon'.

Ik wil maar zeggen dat de prestaties van de personen die er zoveel moeite en tijd insteken om hun doel te bereiken niet meer gezien worden, omdat dit doel dan door elk willekeurig persoon bereikt kan worden zonder veel kennis/moeite en tijd.

Of ik het andere gun een goed lichaam te hebben staat hier dus buiten.
Ik gun het overigens iedereen die er enigsziens toe bereid is om er moeite en tijd in te steken..

Equelsor zei:
Beetje vreemde conclusie trek je.. ik geef toch duidelijk het verschil aan tussen een 'hard werkende sporter' en de 'ongemotiveerde luie persoon'.

Ik wil maar zeggen dat de prestaties van de personen die er zoveel moeite en tijd insteken om hun doel te bereiken niet meer gezien worden, omdat dit doel dan door elk willekeurig persoon bereikt kan worden zonder veel kennis/moeite en tijd.

Of ik het andere gun een goed lichaam te hebben staat hier dus buiten.
Ik gun het overigens iedereen die er enigsziens toe bereid is om er moeite en tijd in te steken..

Ja en...?

De meeste mensen vinden bodybuilders sowieso niks en respect hebben ze er ook nauwelijks voor want ze weten niet wat je ervoor moet doen en laten. Vertel ze dat je AS gebruikt en dat kleine beetje respect dat ze hadden is dan helemaal weg. Lekker belangrijk wat een ander denkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Soortgelijke topics

Reacties
36
Weergaven
24.301
Reacties
0
Weergaven
9.894
Reacties