XXL Nutrition

Na 1 weekje cutten nog niets zichtbaar ? Normaal of ?

Sebastien

Advanced Bodybuilder
10 media-items
Waardering
11
ok ik vroeg me af of je na 1 weekje als je cut normaal iets moet zien want ik zie niets verschil als ik me vet meet , ook op de weegschaal sta ik nog altijd 76,0 juist hetzelfde als vorige week , waar kan ik het best op letten als ik wil zien of er wat vet weg gaat

4 keer per week KT (1 uur) en 4 keer per week 45 a 60 min cardio

dit is wat ik nu zo elke dag bijna eet

Maaltijd 1
--------------------------------------------------------------------
40 gram proteine : 148.8 kcal 36, 8 E 0 KH 0,2 V
400 ml half volle melk : 200 kcal 16 E 20 kh 6,0 v
Banaan : 124 1 E 30 kh 0,0

472 kcal 54 E 50 kh 6,2 v

Maaltijd 2

broodje kip
238 gram totaal

130 gram br brood 325 kcal 12,35 E 58,5 kh 4,5 V
108 gram kip 201kcal 36 E 1 kh 5 v

tot 526 kcal 48 E , 60 kh 9,5 v

Maaltijd 3

5 boterhammen light kass 375 kcal 14,25 E 67,5 kh 5,25 V

150 gr
Banaan 124 kcal 1.0 E 30.0kh 0,0 V

tot 499 kcal 15,25 E 97 kh 5,25 v

Maaltijd 4

broodje kip
238 gram totaal

Maaltijd 5

Kip filet 200gr 374 kcal 67 E 1 kh 9.4 v
wok groenten 70 kcal ? ? ?

444 kcal 67 E 1 kh 9,4 v

Maaltijd 6

348 kcal 53 E 20 kh 6,2 v

--------------------------------------------------------------------------------------
TOTAAL = 2815 kcal tot 285 E 288 kh 46 V

m'n onderhoud is 3500 en ik eet meestal tussen de 2600 en 2900 kcal per dag

ik heb wel tot nu toe alleen cardio gedaan op niet KT dagen maar ik heb vandaag ook cardio gedaan op m'n KT dag mischien werkt dat beter ? of zou ik mischien wat minder calorien eten op een dag ?

Laatst bewerkt:
vet weg = minder wegen,

verwacht sowieso niks van 1 week (qua zicht dan he), je gaat pas duidelijk verschil zien bij de 4-5kg dacht ik.

vet weg = minder wegen,

verwacht sowieso niks van 1 week (qua zicht dan he), je gaat pas duidelijk verschil zien bij de 4-5kg dacht ik.

+1

Idd na 3a4 kg begon mijn broeken aardig los te zitten.
En dat heeft ook wel een week of 8 geduurT

Ik zeg hou het leuk en ga niet te snel. ;)

ja en niet te veel op de weegschaal staan, dat kan averechts werken..

de spiegel is je vriend.... of niet....

1 week is sowiezo te kort om een conclusie te trekken.

Ben nu weekje of 8 bezig en had echt het idee dat ik eerst 4 - 5 weken stilstond, keek teveel in de spiegel en dan zie je geen verschil. Nu na 8 weken merk en zie ik het duidelijk!

ja kan het ook wel zien (mits je lager komt dan 20% :P ) aan je aders, soms ontdek je nieuwe! kewl! :D

Probeer uw koolhydraten eens te minderen tot 200 per dag en verhoog uw vet met 30 gram per dag. Uw koolhydraten inname is in mijn ogen te hoog om vet te verliezen, zelfs als je het langzaam aan wil doen. Wanneer train je trouwens?

Probeer uw melkinname ook zoveel mogelijk te beperken, zeker s'avonds.

• Topic Starter Topic Starter
Probeer uw koolhydraten eens te minderen tot 200 per dag en verhoog uw vet met 30 gram per dag. Uw koolhydraten inname is in mijn ogen te hoog om vet te verliezen, zelfs als je het langzaam aan wil doen. Wanneer train je trouwens?

ja dacht al dat m'n koolhydraten mischien wat aan de hoge kant lagen ik had juist gekeken naar een clipje waar dexter jackson zei dat ie onder de 200 kh per dag zat dus dan zal ik er ook wel over zitten mischien

allhoewel ik gewoon de verhouding 35-40-25 heb gebruikt en dan kom ik uit op 259 E 295 kh 82 v

en ja ik drink graag melk bij m'n shake ik heb al problemen genoeg om dit schema vol te houden :D zo een shakeje s'avonds is gewoon makkelijk dus ik denk niet dat ik dat als eerste ga veranderen

maar ik ga eens proberen m'n kh onder de 200 te houden dus die 5 boterhammen moeten de deur uit en dan in de plaats zou ik eigenlijk niet weten wat ik zou moeten eten ?

ik heb ook cashewnoten gekocht dus die ga ik maar eens gebruiken voor m'n vet omhoog te halen

o ja en ik train meestal tussen 6 - 10 uur s'avonds
thx 4 the tip

Laatst bewerkt:
je kunt je shake's toch met water nemen..?
Ik zou btw geen cashewnoten gebruiken voor mn vetten.

Je eet te veel brood. Die banaan zou ik er ook uitlaten.
De half volle melk zou ik vervangen door magere melk of zelfs water.

ik vind het eigenlijk erg weinig wat je eet, weet je zeker dat je berekening klopt..?
light kaas doet ook niets voor je, weg ermee..

ok nu ben ik helemaal in de war banaan weg :s te weinig ete :s ik heb al moeite met dit allemaal binne te krijgen :D en andere zegge me net dat ik m'n vette uit cashewnoten moet halen en btw weet jij hoe ranzig het is om een shake zonder smaak in water te drinken jij wilt zeker dat ik kots met melk is het al een hell soms ,

iedereen spreekt elkaar hier precies tegen

ja, ik weet hoe het smaak, shake ook met water. Je banaan lozen ivm de fructose, of anders in de ochtend nemen. Cashewnoten bevatten naast veel goede vetten ook erg veel calorieen, waar je niet op zit te wachten in de cut, dus zoek een andere bron, bv zalm of lijnzaadolie. Daarnaast eet je missch niet te weinig, maar heb niet het idee dat dit 2800kc is, bv maaltijd 4, een broodje kip, is toch geen 526kc?

jawel hoor broodje kip
238 gram totaal

zoek maar eens op op de calorietabel het klopt wel . ik haal de broodjes bij de broodjes bar en heb het eens gewogen allemaal

maar als ik dat melk niet meer mag drinken door wat moet ik dat dan vervangen om aan m'n kcal te komen ? :s en wat moet ik dan vervangen voor die boterhammen want ik zou het echt niet weten nog eens kip ? ik denk dat het dan uit m'n oren gaat kome n die kip

ik begin er wel een beetje lastig van te worden ik snap er gewoon geen bal van . ( niet op jouw of zo maar op mezelf en dat k*tvoedingsschemawat zo moielijk is om te volgen en dan doe ik het nog fout ) en ik moet telkens terug naar huis gaan om te gaan eten ik kan gewoon niets meer fatsoenlijk doen :(

Laatst bewerkt:
vet weg = minder wegen,

vet weg en spiermassa erbij = weegschaal die niks zegt

daarom, HUIDPLOOIMETER :D ideaal!

+1

Idd na 3a4 kg begon mijn broeken aardig los te zitten.
En dat heeft ook wel een week of 8 geduurT

Ik zeg hou het leuk en ga niet te snel. ;)
helemaal mee eens.

kh's minderen hoeft niet per se, zoals je ziet neemt hij na het avondeten al weinig kh's meer, zo heb ik het ook een tijd lang gedaan en dat werkte prima.

ja dacht al dat m'n koolhydraten mischien wat aan de hoge kant lagen ik had juist gekeken naar een clipje waar dexter jackson zei dat ie onder de 200 kh per dag zat dus dan zal ik er ook wel over zitten mischien

allhoewel ik gewoon de verhouding 35-40-25 heb gebruikt en dan kom ik uit op 259 E 295 kh 82 v

en ja ik drink graag melk bij m'n shake ik heb al problemen genoeg om dit schema vol te houden :D zo een shakeje s'avonds is gewoon makkelijk dus ik denk niet dat ik dat als eerste ga veranderen

maar ik ga eens proberen m'n kh onder de 200 te houden dus die 5 boterhammen moeten de deur uit en dan in de plaats zou ik eigenlijk niet weten wat ik zou moeten eten ?

ik heb ook cashewnoten gekocht dus die ga ik maar eens gebruiken voor m'n vet omhoog te halen

o ja en ik train meestal tussen 6 - 10 uur s'avonds
thx 4 the tip
ik zou me niet teveel focussen op wat die pro's doen. bovendien is low carb heel anders dan high carb, beiden hebben hun pro's en hun contra's, ikzelf doe een mengvorm, the best of both worlds.

Je eet te veel brood. Die banaan zou ik er ook uitlaten.
De half volle melk zou ik vervangen door magere melk of zelfs water.
de 2e banaan is misschien niet echt strategisch gepland, maar ik weet niet wanneer hij traint? want rondom je training is zo'n banaan prima. halvolle melk is toch prima?

ja, ik weet hoe het smaak, shake ook met water. Je banaan lozen ivm de fructose, of anders in de ochtend nemen. Cashewnoten bevatten naast veel goede vetten ook erg veel calorieen, waar je niet op zit te wachten in de cut, dus zoek een andere bron, bv zalm of lijnzaadolie. Daarnaast eet je missch niet te weinig, maar heb niet het idee dat dit 2800kc is, bv maaltijd 4, een broodje kip, is toch geen 526kc?
cashews bevatten veel calorieen idd, maar dat is niet slecht, cashews (en andere noten) zijn uitstekend voor voor de bodybuilder in de cut.

ik zeg dat je schema er goed uit ziet. je hebt het hier over low carb, dat is een heel ander iets en heeft ook veel voordelen. wat je zou kunnen doen is bijvoorbeeld je laatste 3 maaltijden geen carbs meer te nemen en alleen maar vet en eiwit, dat werkt erg goed voor je insulinegevoeligheid. een andere methode is carbs 's morgens en rond je workout, ook erg goed, deze opties hebben mijn voorkeur, alhoewel een paar weekjes high carb zeker geen kwaad kunnen als je ertegen kan. ecto's kunnen vaak beter tegen carbs dan endo's, daar zit een belangrijk verschil, op 500gr carbs per dag kan ik nog droger worden, ik moet het echter geen maandenlang eten, dan merk ik het.

vet weg en spiermassa erbij = weegschaal die niks zegt

daarom, HUIDPLOOIMETER :D ideaal!

Dit is echt zo een kolder, als jij dieet om vet te verliezen, ga je uberhaupt al HEEEEL weinig spiermassa kweken(als je al wat kweekt), en dat mini beetje weegt NOOIT af tegen het vet dat je wilt verliezen (wil je geen 3 jaar bezig zijn)

of wil je nu zeggen dat jij 0.5kg vet per week verliest en tevens 0.5kg spier kweekt , dus op de weegschaal geen verschil ziet?

@ riggard

koolhydraten eten in de cut ligt voor iedereen anders. De ene kan relatief veel koolhydraten eten en nog afvallen terwijl voor een ander veel koolhydraten ervoor zorgt dat ze niks afvallen.

Daarom zeg ik, probeer eens een week of 2 low carb met iets meer vetten. (las wel 1-2 dagen carb refeed in). Als het werkt is het goed, als het niet werkt kun je proberen terug minder vetten te eten en meer koolhydraten eten. Het is een beetje afwegen hoe je zelf op alles reageert.

Dit is echt zo een kolder, als jij dieet om vet te verliezen, ga je uberhaupt al HEEEEL weinig spiermassa kweken(als je al wat kweekt), en dat mini beetje weegt NOOIT af tegen het vet dat je wilt verliezen (wil je geen 3 jaar bezig zijn)

of wil je nu zeggen dat jij 0.5kg vet per week verliest en tevens 0.5kg spier kweekt , dus op de weegschaal geen verschil ziet?
niet als je dieet zuigt nee.

0.5kg per week is wel overdreven, maar veel val ik inderdaad niet af, ik heb dan ook gewoon geduld, doe geen cardio en ben erg strict met mijn dieet. bovendien is mijn dieet stukken beter dan dat van de meesten hier.

@ riggard

koolhydraten eten in de cut ligt voor iedereen anders. De ene kan relatief veel koolhydraten eten en nog afvallen terwijl voor een ander veel koolhydraten ervoor zorgt dat ze niks afvallen.

Daarom zeg ik, probeer eens een week of 2 low carb met iets meer vetten. (las wel 1-2 dagen carb refeed in). Als het werkt is het goed, als het niet werkt kun je proberen terug minder vetten te eten en meer koolhydraten eten. Het is een beetje afwegen hoe je zelf op alles reageert.
dat zeg ik zelf ook in het laatste stukje van mijn post

na 2 weken low carb ben je volgens mij net aangepast kwa metabolisme? ik zou het zowieso langer volhouden. maar ik zou nooit echt low carb (beneden de 100gr per dag) gaan, ik zou liever carbcyclen, veel effectiever.

ok ik vroeg me af of je na 1 weekje als je cut normaal iets moet zien want ik zie niets verschil als ik me vet meet , ook op de weegschaal sta ik nog altijd 76,0 juist hetzelfde als vorige week , waar kan ik het best op letten als ik wil zien of er wat vet weg gaat

4 keer per week KT (1 uur) en 4 keer per week 45 a 60 min cardio

dit is wat ik nu zo elke dag bijna eet

Maaltijd 1
Banaan : 124 1 E 30 kh 0,0

472 kcal 54 E 50 kh 6,2 v

Is dit 472Cal? Maar goed, ontbijt is belangrijkste maaltijd en ik zou hier ( samen met je avondeten) de meeste kh nutiggen. Zo'n 50% van het totaal over deze 2 maaltijden, en de rest verdelen over de andere maaltijden.

Maaltijd 2

broodje kip
238 gram totaal

Wat voor een broodje is dit lijkt me rijkelijk veel het aantal Cal. op zich goede maaltijd ( wel veel KH)

Maaltijd 3

5 boterhammen light kass 375 kcal 14,25 E 67,5 kh 5,25 V

150 gr
Banaan 124 kcal 1.0 E 30.0kh 0,0 V

tot 499 kcal 15,25 E 97 kh 5,25 v

Veel te weinig eiwitten in deze maaltijd en ook teveel KH.

Maaltijd 4

broodje kip
238 gram totaal

Zie opm. maaltijd 2

Maaltijd 5

Kip filet 200gr 374 kcal 67 E 1 kh 9.4 v
wok groenten 70 kcal ? ? ?

444 kcal 67 E 1 kh 9,4 v

Veel te weinig KH

Maaltijd 6

348 kcal 53 E 20 kh 6,2 v

Drop de melk, maak je poeder aan met water ( en ja er zijn ook lekkere shakes met water ff zoeken;)) Geen kh in deze maaltijd

--------------------------------------------------------------------------------------
TOTAAL = 2815 kcal tot 285 E 288 kh 46 V

m'n onderhoud is 3500 en ik eet meestal tussen de 2600 en 2900 kcal per dag

ik heb wel tot nu toe alleen cardio gedaan op niet KT dagen maar ik heb vandaag ook cardio gedaan op m'n KT dag mischien werkt dat beter ? of zou ik mischien wat minder calorien eten op een dag ?

Je eet laag genoeg qua cal. dus zeker niet zakken ( nog niet).

Zeker niet te vaak op een weegschaal gaan staan.
Oordeel dmv spiegel en meet om de 3a4 weken. Zeker in het begin.

Terug
Naar boven