AndroidHealthClinic

Na 1 weekje cutten nog niets zichtbaar ? Normaal of ?

Je eet laag genoeg qua Calorie. dus zeker niet zakken ( nog niet).
ontbijt is inderdaad een belangrijke maaltijd ivm het aanzwengelen van je stofwisseling maar avondeten? verklaar? ontbijt mag wat groter ja, maar avondeten moet juist kleiner, pwo daarentegen moet welweer een grotere maaltijd zijn...
kh's bij het avondeten weglaten is bevorderlijk voor je cut, dus dat is geen probleem.

130gr brood en 110gr kipfilet = 4 broodjes kip ;)

haal die broodje kip weg en vervang die 500 nog wat calorien met iets nuttiger met hetzelfde aantal calorien

m'n onderhoud is 3500 en ik eet meestal tussen de 2600 en 2900 kcal per dag

Mij is vertelt dat je in de cut gewoon je onderhoud moet eten, dus in jou geval 3500, en door de cardio ga je dan afvallen.
maar dit is dan dus fout? omdat niemand hier een opmerking over maakt vroeg ik me dat af... hoe moet het dan wel?

ontbijt is inderdaad een belangrijke maaltijd ivm het aanzwengelen van je stofwisseling maar avondeten? verklaar? ontbijt mag wat groter ja, maar avondeten moet juist kleiner, pwo daarentegen moet welweer een grotere maaltijd zijn...
kh's bij het avondeten weglaten is bevorderlijk voor je cut, dus dat is geen probleem.

130gr brood en 110gr kipfilet = 4 broodjes kip ;)

officieel moet idd je pwo-meal veel kh bevatten, bij mij komt het erop neer dat mijn avondeten vaak mijn pwom is:D. Maar ontkom je er uit bijvoorbeeld sociaal oogpunt niet aan dat je eerst je diner hebt en dan pas gaat trainen, dan gaat het prima om hier je tweede bulk aan kh te eten en na de training te volstaan met wat whey en evt een appel of wat aardbeien

haal die broodje kip weg en vervang die 500 nog wat calorien met iets nuttiger met hetzelfde aantal calorien
wat is er mis met een broodje kip dan?

Mij is vertelt dat je in de cut gewoon je onderhoud moet eten, dus in jou geval 3500, en door de cardio ga je dan afvallen.
maar dit is dan dus fout? omdat niemand hier een opmerking over maakt vroeg ik me dat af... hoe moet het dan wel?
op je onderhoud KUN je niet afvallen... onderhoud is juist wat je verbrand inclusief cardio etc. als jij op onderhoud eet dan kom je niet aan en val je niet af, DAT is onderhoud.

officieel moet idd je pwo-meal veel kh bevatten, bij mij komt het erop neer dat mijn avondeten vaak mijn pwom is:D. Maar ontkom je er uit bijvoorbeeld sociaal oogpunt niet aan dat je eerst je diner hebt en dan pas gaat trainen, dan gaat het prima om hier je tweede bulk aan kh te eten en na de training te volstaan met wat whey en evt een appel of wat aardbeien
het KAN dus, maar ik zie geen argumenten (buiten het feit dat het z'n pwo maaltijd zou kunnen zijn) om je avondeten zo'n grote maaltijd te laten zijn.
gewoon NA je training die bulk aan calorieen en carbs pakken, dat is het beste, als dat je avondeten is, fine, als dat niet je avondeten is gewoon het avondeten zo laten...

op je onderhoud KUN je niet afvallen... onderhoud is juist wat je verbrand inclusief cardio etc. als jij op onderhoud eet dan kom je niet aan en val je niet af, DAT is onderhoud.

Ben blij dat jij het zegt want dat hoor ik zooo vaak, dat ze denken dat onderhoud = basale verbruik (dus zonder KT en cardio)

Maar Rig, je dieet kan al zo goed zijn, jij gaat nooit in de buurt komen met muscle gain (TIJDENS je cut) van je vetverlies (wat ik vaststel op een min. van 0.5kg per week, anders ga je de traag en is het imo geen cut meer te noemen maar)

muscle gain tijdens een normale cut KAN, maar is echt nihil en mensen, als je maand lang op 80kg vast staat, en volgens berekening zou je 2kg zijn afgevallen, heb je NIET 2kg muscle gegained en 2kg vet verloren, plateau noemen ze dat

Maar als ik dus via dit model me dagelijkse caloriebehoefte bereken:
[Link niet meer beschikbaar]

Dan moet ik daar nog eens 500 tot 600 calorien onder gaan zitten dus?
En dat moet ik dan dagelijks eten, en door de cardio ga je dan afvallen?..

klopt dit verhaal zo nu wel dan?:(
want iedereen spreekt elkaar tegen hier...

Ben blij dat jij het zegt want dat hoor ik zooo vaak, dat ze denken dat onderhoud = basale verbruik (dus zonder KT en cardio)

Maar Rig, je dieet kan al zo goed zijn, jij gaat nooit in de buurt komen met muscle gain (TIJDENS je cut) van je vetverlies (wat ik vaststel op een min. van 0.5kg per week, anders ga je de traag en is het imo geen cut meer te noemen maar)

muscle gain tijdens een normale cut KAN, maar is echt nihil en mensen, als je maand lang op 80kg vast staat, en volgens berekening zou je 2kg zijn afgevallen, heb je NIET 2kg muscle gegained en 2kg vet verloren, plateau noemen ze dat
sja, het gaat wel traag (0.3% a 0.5% per week ofzo)
gewicht zegt gewoon geen drol over je gains, zo is het gewoon en als je geen huidplooimeter wil gebruiken, prima, maar dan mis je gewoon belangrijke informatie die je nodig hebt voor je dieet.

Maar als ik dus via dit model me dagelijkse caloriebehoefte bereken:
[Link niet meer beschikbaar]

Dan moet ik daar nog eens 500 tot 600 calorien onder gaan zitten dus?
En dat moet ik dan dagelijks eten, en door de cardio ga je dan afvallen?..

klopt dit verhaal zo nu wel dan?:(
want iedereen spreekt elkaar tegen hier...
neeneenee je KUNT geen onderhoud berekenen, je onderhoud vind je door trial and error, je onderhoud is simpelweg de situatie waarbij je zoveel eet dat je niet aankomt en niet afvalt, DAT is je onderhoud.

die formules berekenen je geschatte onderhoud, hier moet je dan 500kcal onder gaan zitten om te BEGINNEN, dan kijk je hoe dat gaat, val je veel af? kom je aan? aan de hand daarvan ga je aanpassen tot je tevreden bent met de resultaten die je behaalt.

natuurlijk zegt de weegschaal niet direct veel over je gains, maar om te zeggen dat je tijdens je cut rekening met muscle gain (ivm je gewicht op de weegschaal) moet houden gaat mij te ver.

natuurlijk zegt de weegschaal niet direct veel over je gains, maar om te zeggen dat je tijdens je cut rekening met muscle gain (ivm je gewicht op de weegschaal) moet houden gaat mij te ver.
om het niet te doen vind ik gewoon dom, het kan namelijk prima, je kan ook aankomen en droger worden. (zelf gehad) dusja...

Kom op Rig, ja je kan droger worden en muscle gainen "tegelijk" , maar dat gaat niet in honderden grammen. dit 200gram per maand is echt te verwaarlozen, of gainde jij 5KG VVM tijdens je cut?

Kom op Rig, ja je kan droger worden en muscle gainen "tegelijk" , maar dat gaat niet in honderden grammen. dit 200gram per maand is echt te verwaarlozen, of gainde jij 5KG VVM tijdens je cut?
200gr per maand? als je dieet etc. in orde zijn kun je best 300gr per week gainen en droger worden...

eens proberen van 4 dagen 40% onder je onderhoud en dan 3 dagen slechts 10% onder je onderhoud.Daarna weer dezelfde cyclus.Kh beperken.Neem als Kh pompelmoes,muesli,havermout,ananas.Drink 1 liter vocht meer als anders(Groente thee en water)

wat dacht je nu zelf?
Als je begint met trainen zie je na een week toch ook nog geen spieren? alles kost tijd

1weekje cutten?Meeste zitten een maand tot 8weken et cutten om goe droog te gaan staan.1week kan je uw vet laten zakken ja in low carb maar het eten wat jij daar neerzet niet echt he.Brood,bananen,melk?
Ik zou wat meer naar rijst gaan,en om de twee uur genoeg proteine binnen et krijgen.
En weinig eten wilt niet zeggen dat je beter droog komt hoor :-)

• Topic Starter Topic Starter
1weekje cutten?Meeste zitten een maand tot 8weken et cutten om goe droog te gaan staan.1week kan je uw vet laten zakken ja in low carb maar het eten wat jij daar neerzet niet echt he.Brood,bananen,melk?
Ik zou wat meer naar rijst gaan,en om de twee uur genoeg proteine binnen et krijgen.
En weinig eten wilt niet zeggen dat je beter droog komt hoor :-)

ik vind niet echt dat ik weinig eet het voeld best veel aan eigenlijk
,
hoe bedoel je gewoon rijst dus dan moet ik 500 gram rijst eten om aan 485 kcal te komen :o :s dat krijg ik nooit binnen om de 2 uur :s

in 100 gram rijst zit maar (witte kleef-, gekookt) 97 kcal 2.0 E 21.1 kh 0.2 V

ik zie echt niet welke andere voeding ik kan gebruiken om 500 kcal per maaltijd te halen , ik wil wel zakken in kh maar weet echt niet waar

ik vind niet echt dat ik weinig eet het voeld best veel aan eigenlijk
,
hoe bedoel je gewoon rijst dus dan moet ik 500 gram rijst eten om aan 485 kcal te komen :o :s dat krijg ik nooit binnen om de 2 uur :s

in 100 gram rijst zit maar (witte kleef-, gekookt) 97 kcal 2.0 E 21.1 kh 0.2 V

neem zilvervliesrijst..

ik zie echt niet welke andere voeding ik kan gebruiken om 500 kcal per maaltijd te halen , ik wil wel zakken in kh maar weet echt niet waar

je kunt iig minder brood nemen.

..

• Topic Starter Topic Starter

ok ik kan dan wel minder brood nemen maar ik moet toch nog altijd aan m'n kcal komen ik zou niett weten wat ik dan moet eten (in plaats van dat brood )

en in die zilver rijst zitten nog meer kh dan in bruin brood :s , jij wilt dat ik zak in koolhydraden en je raad mij iets aan wat nog meer koolhydraden heeft .:headbang::scratch:

hier klopt iets niet

rijst (zilvervlies) 100 gr. 369 kcal / 8.9E / 78.0 kh / 2.4 V
rijst (zilvervlies, gekookt) 100 gr. 111Kcal / 2.5 E / 23.0 Kh / 0.9 V
rijst (zilvervlies, ongekookt) 100 gr. 370 Kcal / 7.9 E /77.2 Kh /2.9 V

bruin brood 100 gr. 250 Kcal 9.5 E 45.1 Kh 3.5 V

geduld is een schone deugd als je ze bezit

Terug
Naar boven