MuscleMeat

na 3 jaar krachttraining opzoek naar wat anders

Bezoekers in dit topic

rulee

Cool Novice
Lid geworden
20 aug 2012
Berichten
87
Waardering
0
Lengte
1m79
Vetpercentage
14%
Hoi,

Het is alweer een aardige tijd geleden dat ik actief ben geweest op dit forum.

Na drie jaar krachttraining, veel ups en downs (door stress), ben ik aan het rondkijken om eens wat anders te gaan doen. Momenteel train ik 3maal per week met een vast (kracht)schema.
Borst, tricep, benen, bicep, rug, schouders en buik. Drie setjes van acht herhalingen.
Heb mijn doel behaald (enkele malen met ups en downs) en dat is de 80kg aan tikken (kwam van 62kg op 1,78m). Ben erg tevreden over mijn lichaam en mijn prestaties en wil het graag onderhouden.

Helaas begint mijn motivatie in krachttraining af te nemen en graag wil ik meer cardio erbij doen (is leuker, krijg ik meer energie en conditie). Daarnaast heb ik het gevoel dat ik mijn lichaam redelijk kapot maak met zware krachttraining; heb steeds vaker last van kleine blessures, voel me stijfjes en totaal niet lenig. Ik wil dus meer conditie krijgen, leniger worden en mij soepeler in mijn vel voelen! Voor mijn gevoel is trainen met je eigen lichaamsgewicht ook gezonder voor je gewrichten en botten etc, klopt dat ook?

Mijn vraag aan jullie is, wat is een leuke vervanger voor deze zware, ondankbare, sport? Moet ik denken in de richting van Crossfit e.d?

Hoor graag van jullie!
 
Bowlen?
Zou voor kickboks gaan.
 
Laatst bewerkt:
Turnen

Semi-srs
 
Bodybuilding is life homie.
Doe eens niet zo gek.
 
Misschien zoiets van die bootcamp dingen iets voor jou?
Crossfit lijkt me nu niet echt de oplossing om minder blessures te krijgen
maar je kan natuurlijk altijd even kijken bij een club in de buurt en daar een
proefles doen.
 
Schaken, dammen etc.
 
Bootcampen of kickboksen inderdaad! Lijkt me ook wat gezelliger in een groep. Ik ga me er eens in verdiepen.
 
Crossfit gebruik je ook flink wat gewichten.

Je hebt het over je lichaam kapot maken. Hoeveel heb je dan getraind en nam je wel voldoende rust. Kan Veel oorzaken hebben.

Wat bedoel je met zware ondankbare sport?

Wil je lenig worden moet je op yoga gaan;)
 
Jeux de boules
 
ping pong, tafelvoetbal
 
Misschien is dammen wat voor je, of verman je.
 
Probeer eens rhönradturnen.
 
Beetje kinderachtig zijn jullie wel he ;) had beetje serieuzere antwoorden verwacht van mensen die beetje zelfde pad hebben bewandeld.

Ja neem voldoende rust. En met ondankbare sport bedoel ik; zodra je even stopt ben je alle massa weer kwijt.

Wil gewoon meer conditie krijgen naast kracht en massa. Heb druk leven en heb gemerkt dat er meerdere dingen belangrijk zijn in t leven dan groot & gespierd zijn. Als sommige dat niet snappen, moeten ze eens stoppen met shakepoeder op de boterham te doen & eens verder kijken dan hun neus lang is.
 
Jij bent vast heel groot en breed geweest.
 
Gewoon kijken wat je leuk vindt, dat houd je het makkelijkst vol. Squashen heb ik een tijdje gedaan en dat was lekker. Flink zweten en een leuk spelletje.
 
Thanks ik weet voldoende, jullie mogen verder giechelen
 
Beetje kinderachtig zijn jullie wel he ;) had beetje serieuzere antwoorden verwacht van mensen die beetje zelfde pad hebben bewandeld.

Ja neem voldoende rust. En met ondankbare sport bedoel ik; zodra je even stopt ben je alle massa weer kwijt.

Wil gewoon meer conditie krijgen naast kracht en massa. Heb druk leven en heb gemerkt dat er meerdere dingen belangrijk zijn in t leven dan groot & gespierd zijn. Als sommige dat niet snappen, moeten ze eens stoppen met shakepoeder op de boterham te doen & eens verder kijken dan hun neus lang is.

Alle goede dingen raak je kwijt als je er geen aandacht aan besteedt.
 
Beetje kinderachtig zijn jullie wel he ;) had beetje serieuzere antwoorden verwacht van mensen die beetje zelfde pad hebben bewandeld. Ja neem voldoende rust. En met ondankbare sport bedoel ik; zodra je even stopt ben je alle massa weer kwijt. Wil gewoon meer conditie krijgen naast kracht en massa. Heb druk leven en heb gemerkt dat er meerdere dingen belangrijk zijn in t leven dan groot & gespierd zijn. Als sommige dat niet snappen, moeten ze eens stoppen met shakepoeder op de boterham te doen & eens verder kijken dan hun neus lang is.

Sorry hoor, maar ben je nu niet een beetje aan het generaliseren ?
Er staan toch ook serieuze en (waarschijnlijk ook) goed bedoelde antwoorden tussen.
 
Back
Naar boven