XXL Nutrition

Na 8 maanden slechte vooruitgang

marcel1998

Novice
Waardering
0
Hallo iedereen,

Mijn naam is Marcel en ben 18 jaar oud. 8 maanden geleden ben ik begonnen met het opbouwen van spiermassa. Na vele dingen te hebben geprobeerd is der veel veranderd maar niet op de goede manier.

8 maanden geleden woog ik 55 kg, lengte 180cm, vetpercentage +/- 8%.

momenteel weeg ik 65kg, lengte 180cm, vetpercentage 22% (huidplooimeting).

Ik heb 8 maanden geleden de stickys gelezen over voeding en heb dan ook een voedingsschema met een calorieoverschot etc (zie bijlage). Het schema wordt wel eens aangepast om er wel wat variatie in te houden.

Ik heb 2 verschillende trainingsschema's gebruikt. De eerste 3 maanden een 4x10 schema en daarna een piramide trainingsschema. Mijn hoofdoefeningen zijn barbell row, assisted pull ups, squads, deadlift, benchpress, military press etc. Ik ga altijd door tot ik niet meer kan. De uitvoering ziet er volgens de ervaren mensen in de sportschool er goed uit.

Graag zou ik jullie advies willen wat er fout gaat.

Bijlagen

beide keren met huidplooimeting gemeten?

Als je vp% klopt dan ben je op korte tijd heel veel vet bijgekomen.Wil zeggen dat je veel te veel kcals hebt binnen gekregen.

Om spieren te kweken moet je wel boven je onderhoud zitten,maar denk dat jij er ver boven zat.

Waar koop je die kip met 237 kcal per 100 gram?

Ik probeer elke maaltijd rond de 30 gram eiwitten te eten, verdeeld over 6 maaltijden, met daarin maximaal 15 gram vetten (liefst lager) en dan wat koolhydraten voor de energie. Zolang je dat aanhoudt en netjes sport kan je nooit veel vet vast houden. Probeer suikers te vermijden (snoep koek en frisdrank) want daar heeft je lichaam helemaal niks aan en volkoren producten te eten.

Dan heb je veel te veel gegeten. Simple as that.

Ik probeer elke maaltijd rond de 30 gram eiwitten te eten, verdeeld over 6 maaltijden, met daarin maximaal 15 gram vetten (liefst lager) en dan wat koolhydraten voor de energie. Zolang je dat aanhoudt en netjes sport kan je nooit veel vet vast houden.

Dat is een beetje kort door de bocht he.
Afhankelijk van je vvm, activiteitsfactor en vooral koolhydraat inname kan je wel degelijk vet vasthouden.
Of vet aanzetten… wat je wilt.

Dit is hoe ik het doe en hoe het voor mij werkt. Ieder lichaam is natuurlijk anders maar in grote lijnen toch hetzelfde. Kom je aan neem je wat minder koolhydraten, val je meer af dan gewenst dan kan er wat bij.

Terug
Naar boven