Fitness Seller

Na ontwaken direct krachttraining

Crazyfool

Novice
Waardering
0
Is het verstandig om direct na het ontwaken te beginnen met krachttraining.
zonder ontbeten te hebben bedoel ik dan.
Dat vraag ik mij af.

Want dat zou namelijk toch een hele hoop tijd schelen, omdat je anders als je hebt ontbeten toch nog een uurtje moet wachten voor je kan beginnen aan je krachhttraining.

Of heb ik het daar ook weer mis??

Poeh, ik moet er niet aan denken. Tuurlijk is het mogelijk, maar moeilijk zul je het ongetwijfeld krijgen. Er is namelijk nauwelijks brandstof aanwezig in je systeem.

Ik zou zeggen, probeer het eens uit ;)

• Topic Starter Topic Starter
ja maar ik doel op het feit dat het niet uit maakkt tok??

Het zal wel gelijk staan aan een gewone training in de avond ofzo toch?

zonder ontbijt, waar ga je de energie halen om te trainen? ik vermoed dat je minder goed kan trainen dan

Nee toch niet ... sterker nog, het is helemaal niet aan te raden zelfs.
Dit oa met betrekking tot spierafbraak etc...

Je kan beter direct na je ontbijt gaan trainen dan helemaal niet te eten

Nog simpeler gezegd is het gewoon je lichaam naar de klote helpen.

eerst eten en dan trainen...

Nog even los van het gebrek aan energie (niets dat een snelwerkend energiedrankje en wat amino's niet op zou kunnen lossen) maar geef je lichaam de tijd om wakekr te worden. Zware inspanning terwijl spieren, pezen en gewrichten koud zijn lijkt me nu niet echt optimaal.. doe in ieder geval een uitgebreide warming up en pak niet meteen de stang uit het rek (ik neem aan dat je om tijd te besparen ook maar meteen op het bankdrukbankje gaat liggen slapen)

Nog even los van het gebrek aan energie (niets dat een snelwerkend energiedrankje en wat amino's niet op zou kunnen lossen) maar geef je lichaam de tijd om wakekr te worden. Zware inspanning terwijl spieren, pezen en gewrichten koud zijn lijkt me nu niet echt optimaal.. doe in ieder geval een uitgebreide warming up en pak niet meteen de stang uit het rek (ik neem aan dat je om tijd te besparen ook maar meteen op het bankdrukbankje gaat liggen slapen)
Waarom niet?

• Topic Starter Topic Starter
Dan had ik nog een laatste vraag, hoeveel tijd na het eten van een maaltijd kun je gaan beginnen met je krachttraining??
Ik ga altijd na een uurtje, anderhalf
tenzij het avond eten is dan w8 ik soms 2 uurtjes.

Dan had ik nog een laatste vraag, hoeveel tijd na het eten van een maaltijd kun je gaan beginnen met je krachttraining??
Ik ga altijd na een uurtje, anderhalf
tenzij het avond eten is dan w8 ik soms 2 uurtjes.

ligt aan de maaltijd. Ik neem meestal wat melk/eiwit en een koekje of twee oid en train daarop een half uur later. Geen probleem... zolang het maar geen vette vis is :) (been there, done that)

Dat vertraagt de boel. Door vet blijft het allemaal veel langer in je maag zitten, ook de opname van de carbs en de eiwitten worden er door vertraagd. Als je snel na het eten wilt trainen, wil je juist niet dat je een volle pens hebt.

Ik zat meer te denken aan al die visboertjes die me overkwamen tijdens het squatten destijds. *burp*

Terug
Naar boven