Fitness Seller

Natty gains na kuren.

Had het gisteren nog uitgelegd, je had zelfs eenzelfde vraag en na mn antwoord zei je dat het duidelijk was. Nu stel je opnieuw hetzelfde vraag ?

Kga die post v me copy pasten

En in rood de belangrijkste highlighten.
Duidelijk?

Dus als ik het goed begrijp is 3XL dan een gevalletje 'indicating evidence' ? :)

3 decencia en ge gaint nog?? """"Duidelijk train je niet goed genoeg """

Wel met 'vallen en opstaan' ja, maar inderdaad, er zijn periodes geweest waarin ik -achteraf beschouwd- niet optimaal bezig was.

Als ik toen wist wat ik nu weet en alles over kon doen, had ik bepaalde zaken zeker wel anders aan gepakt.

Dus als ik het goed begrijp is 3XL dan een gevalletje 'indicating evidence' ? :)

Jep, en jij ook.
Maar moest ik nu een exp design lezen of meta analyse die zegt dat het absoluut onmogelijk is om te gainen na x jaar, dan zou ik niks van waarde hechten aan 3xl en u claim (en danist antwoord wrschlijk zo dat je toch niet hard genoeg trainde, goed at etc etc)

Wel met 'vallen en opstaan' ja, maar inderdaad, er zijn periodes geweest waarin ik -achteraf beschouwd- niet optimaal bezig was.

Als ik toen wist wat ik nu weet en alles over kon doen, had ik bepaalde zaken zeker wel anders aan gepakt.

True maar das echt bij iedereen zo. Je kan onmogelijk op voorhand weten wat goed voor je werkt.
Zelfs de grote jongens experimenteren met training en voeding, daardoor "verliezen" ze mss ook paar maanden en jaren.
Eigenlijk hoort dat erbij.

Zelfs nu kan je ook niet weten of je optimaal bezig bent, omdat je niet alle kennis van je lichaam hebt (mss train je je triceps met high reps terwijl ze vooral fast twitch zijn bij u, of je at iets teveel carbs terwijl je lichaam die ene dag minder nodig had). Allemaal pietje precies, maar kan tellen op lange termijn.

Laatst bewerkt:
Jep, en jij ook.
Maar moest ik nu een exp design lezen of meta analyse die zegt dat het absoluut onmogelijk is om te gainen na x jaar, dan zou ik niks van waarde hechten aan 3xl en u claim (en danist antwoord wrschlijk zo dat je toch niet hard genoeg trainde, goed at etc etc)

Hoera!!!

Mijn bestaansproces wordt voorlopig door brotoscience geaccepteerd als onderbouwd mogelijk bewezen! ;)

Jep, en jij ook.

Er zijn geen onderzoeken op bodybuilding over x- aantallen jaren en bovendien zoals je weet teveel variabelen die groei beïnvloeden die niet in een onderzoek kunnen worden betrokken dan.
Dan krijg je daarnaast ook weer een nieuwe discussie over training methode A vs methode B en C en D en E enz enz. En de voeding hoe en wat en hoeveel.

Maar er is toch niets mis met na vele jaren trainen nog steeds kunnen groeien?
Het is veel waarschijnlijker dat de mensen die na een paar jaar niets meer gainen juist niet goed trainen en eten.

Je pakt een kuur en zit nog niet op je natuurlijke max. Je stopt daarna met kuren en blijft daarna natty doortrainen.
Je valt na de kuur weer af tot het punt waar je gebleven was, hoe goed je ook eet en traint? Nee
Ga je pas weer natty gainen wanneer je al je kuur gains bent kwijt geraakt? Nee
Of ga je weer natty gains maken wanneer je hersteld bent terwijl je je kuur gains aan het kwijt raken bent? Nee
Of hoe zit dat dan...? Je kunt alles behouden tot je natty max, als je geluk hebt misschien zelfs wat erboven. Daaronder kun je je gains ook behouden, en als alles weer hersteld is kun je weer natty gains gaan maken. Houdt er wel rekening mee dat die gains dan traag als nooit te voren gaan komen om dat je dichter bij je max zit.

Dat wou ik net zeggen ja!

Ik train -net als 3XL- al meer dan 3 decennia inmiddels (naturel en gain ook nog steeds beetje bij beetje) maar wat ik stel wordt als niet onderbouwd, pasklaar en nutteloos afgedaan door deze meneer.

Toch wel opmerkelijk, zachtjes gezegd.....

Hoe zit dat nou, brotoscience?

puur uit nieuwsgierigheid, wat voor progressie hebben we het hier over? wat is bijvoorbeeld een +aantal kilo op een lift die je in x tijd bereikt hebt waar je wel tevreden mee was recent?

puur uit nieuwsgierigheid, wat voor progressie hebben we het hier over? wat is bijvoorbeeld een +aantal kilo op een lift die je in x tijd bereikt hebt waar je wel tevreden mee was recent?

Progressie heeft zich bij mij de afgelopen 5 jaar voornamelijk als volgt laten zien:

- sub-maximale volume-progressie, met name relatief gezien t.o.v. eerder 1-3RM gewichten.
Gewichten waarmee ik in het verleden bijvoorbeeld net aan een single of double deed, daar draai ik nu werksets mee van 3 tot 5 reps @ RPE 8/9.
Dit terwijl ik eigenlijk in die 5 jaar nooit meer echt voor een 1-3RM ben gegaan.
Bewust ook niet, dit werkt op dit moment veel beter voor mij dan vroeger.

- Spiermassa toename van circa 6-7 kg, iets wat ik écht nooit meer voor mogelijk had gehouden op mijn leeftijd.

Ik ´wijt´ deze groei overigens aan het feit dat ik de afgelopen 5 jaar voornamelijk met relatief hoge frequentie heb getraind, 6 dagen per week LB/UB/LB/UB/LB/UB met medium volume voor zowel low-rep (1-5) als hogere rep aantallen(6-20)

Blijkbaar was dit voor mij de laatste strohalm die ik nog kon uitmelken, want daarvoor lukte dat met geen enkele uitgebreidere splitvorm in ieder geval.

Ik ben zeer te spreken hoe dan ook! :)

Voor ´the record´nog even, nee ik heb beslist geen BB podium-fysiek en streef dit verder ook niet na.

Uiteindelijk is sterker worden op main compounds mijn hoofddoel.
Spiermassa toename is puur ten bate van kracht en verder een (leuk) bijverschijnsel......

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven