AndroidHealthClinic

Naturel wedstrijden

Pascal

Ripped Bodybuilder
Waardering
1
Hey

weet iemand misschien wat de jongste leeftijdsklasse bij naturel wedstrijden is?en wat voor een stats zou je eigelijk minimaal moeten hebben om bij zo'n wedstrijd kans te maken en uberhaubt te mogen meedoen? (niet dat ik nou al aan wedstrijden mee (en waarschijnlijk kan)doen maar over een paar jaar miss :))

Grtz Pascal

Junioren is laagste klasse kwa leeftijd en dat is tot maximaal 21 jaar.Hoewel Natural geloof ik tegenwoordig ook niet te zeggen valt.Veel gebruiken bijv 2 of 3 jaar en blijven dan daarna 4 of 5 jaar clean. En dan nog zeggen dat ze 100%natural zijn :D, Kijk wanneer er dopingtesten komen die echt alles eruit kunnen halen of je bijv ooit hebt gebruikt.Dan wordt het interessant!Ik zal zeggen; zorg eerst gewoon voor goeie massa (zeker vanaf jonge leeftijd) en train paar jaartjes..vanaf je 18 ofzo(of eerder,ligt eraan) kan je kijken of je aanleg bijv hebt.Tis een mooi sport!Het trainen,voeding etc.Maarja tegenwoordig moet je gewoon zo'n dik 5000 euro per jaar neerleggen voor supplementen(droog worden,aankomen,etc)En de echte toppers zal ik maar zeggen die hebben hun sponsors.En dan vooral op dat niveau twijfel ik aan het natural ervan:p

Jimbo zegt:

5000 euro aan supplementen? Wat dan wel niet allemaal ? Of bedoel je het totale plaatje voeding, sportschool, supps, roids? Dan kom je wel aardig ver ja maar 5000 euro aan alleen maar supps ???

Ik sprak een gast die had wedstrijden gedaan."Natural" wedstrijden en zei dat de gemiddelde persoon met wedstrijden zeker wel zo'n 5000 euro kwijt is per jaar aan supplementen.En tuurlijk moet je niet alles geloven wat mensen zeggen.Maar moet wel lukken lijkt mij.Vooral de prijzen in NL.Kijk maar in USA,daar zijn prijzen zo veel malen goedkoper.En dat de spierversterkers nog eigenlijk in verhouding het goedkoopst waren.(lekker natural he:P)Ik denk dat die gewoon het totaal plaatje bedoelde. Maar dan heb je het over bijna elke bestaand soort supplement dan wel in de kast zit van zo'n persoon om aan dat bedrag te komen.Je wil toch wel uiterste uit je lichaam halen.Maarja waar is de grens :P

No offence, maar als jij nu op het podium terecht zou komen zou er niks van je overblijven. Oftewel eerst flink bulken en flink wat massa winnen en natuurlijk veel lezen, zodat je weet waar je mee bezig bent.

Check trouwens de topic van Zwier maar eens, ik weet niet of je gezien hebt hoeveel massa hij had bij een vet% van ongeveer 14 en hoe weinig er overbleef tijdens zijn wedstrijd (5%). Dus eerst werken aan dat lichaam en dan pas aan wedstrijden denken!

greetz,
Ron

• Topic Starter Topic Starter
Buffster zei:
No offence, maar als jij nu op het podium terecht zou komen zou er niks van je overblijven. Oftewel eerst flink bulken en flink wat massa winnen en natuurlijk veel lezen, zodat je weet waar je mee bezig bent.

Check trouwens de topic van Zwier maar eens, ik weet niet of je gezien hebt hoeveel massa hij had bij een vet% van ongeveer 14 en hoe weinig er overbleef tijdens zijn wedstrijd (5%). Dus eerst werken aan dat lichaam en dan pas aan wedstrijden denken!

greetz,
Ron

ja nee ik heb het er ook niet over om nou al wedstrijden te gaan draaien hoor...maar over een paar jaar misschien :D

Mijn eerste wedstrijd heb ik ook volledig natural gedaan en je schrikt inderdaad hoe weinig er van je overblijft. Echter tegenwoordig wordt er veel meer op hardheid en symetrie gelet dan op massa. Vraag gewoon eens een keer aan iemand die er verstand van heeft of je al een wedstrijd zou kunnen draaien. We doen natuurlijk alleen mee om te winnen maar de ervaring die je bij een wedstrijd opdoet is echt met niets anders te vergelijken. Het verschilt echter wel nog eens per bond wat de leeftijd betreftbij de een is het tot en met 20 en bij de ander 21 vraag hier wel even naar.

• Topic Starter Topic Starter
Koolhoven zei:
Mijn eerste wedstrijd heb ik ook volledig natural gedaan en je schrikt inderdaad hoe weinig er van je overblijft. Echter tegenwoordig wordt er veel meer op hardheid en symetrie gelet dan op massa. Vraag gewoon eens een keer aan iemand die er verstand van heeft of je al een wedstrijd zou kunnen draaien. We doen natuurlijk alleen mee om te winnen maar de ervaring die je bij een wedstrijd opdoet is echt met niets anders te vergelijken. Het verschilt echter wel nog eens per bond wat de leeftijd betreftbij de een is het tot en met 20 en bij de ander 21 vraag hier wel even naar.

jah mijn idee is ook niet om nou al mee te doen want als ik nou zou moeten gaan cutten naar zeg 5% ben ik echt magere hein denk ik :D maar miss over een jaar ofzo of over 2 jaar...en idd je doet mee om te winnen maar ik denk dat ook gewoon de ervaring om daar een keer op het podium te staan al heel mooi is :)

alleen ik ken niet die daar verstand van heeft...bij ons de gym trainen geen kampioenen :)

Je hebt iig 1 ding nodig, GENEN. heb je deze niet kun je maar beter recreatief verder gaan.

pascalletjuhh zei:
en hoe kom je erachter of je genetische aanleg hebt? :)

Spuitennnnnnnnn NEE joke bro. Je bent opzich best wel gespierd voor een jongen van 14 of je aanleg hebt zal de tijd leren denk ik.

Juriaan, ben jij dat op je atavar?

Zo ja, flinke vooruitgang! :thumbs:

pascalletjuhh zei:
en hoe kom je erachter of je genetische aanleg hebt? :)
Als je merkt dat groeien en vet verliezen vrij snel gaat t.o. anderen.

Mesomorphs of iemand met ongetraind al redelijke massa maakt natuurlijk meer kans. Maar genetische aanleg is niet alles! Je inzet maakt zeker eveneveel uit als je ooit ver wel raken.

ik vind zelfs dat juriaan het gewoon aan ons VERPLICHT is :)

Terug
Naar boven